Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2945537
Even een vraagje voor de hond van mijn zus, die gister wat in paniek was en ik haar geen antwoord kon geven .... Misschien dat iemand van jullie hier iets mee kan ?

Mijn zus heeft een hond uit het asiel (kruising kooiker/teckel?) die inmiddels een jaar of 14 is.
Hij is in goede gezondheid, maar gister kwam hij me gierende banden uit de slaapkamer rennen en dook hij bij mijn zus op schoot (in de woonkamer) en was hij helemaal van het padje af.
Trillen en overgeven en hij werd niet rustig

Mijn zus heeft hem even mee naar buiten genomen waar hij tot rust kwam, met gevolg dat hij niet meer naar binnen wilde

Vanmorgen was alles weer ok, en merkte mijn zus niets meer aan hem

Zou dit iets van dementie kunnen zijn ?
Mijn zus vond het eng, omdat ze hem niet rustig kreeg en hij maar bleef trillen en overgeven dus zou ze hem graag willen ondersteunen/helpen in dat soort situaties, maar heeft geen idee hoe ze dat kan doen

Iemand van jullie hier toevallig ervaring mee ..... Hoop dat ik haar op de een of andere manier kan helpen en/of tips kan geven  :)
#2945558
He wat naar  :(

Ik denk dat ik toch voor controle naar de da zou gaan, even bloedprikken voor de zekerheid.

Bij dementie kun je ook SAMe inzetten, dat heb ik bij Wandor ook gedaan. En B-complex met choline (Cholodin bevat ook choline, maar ook andere (hulp)stoffen/supplementen die ik zelf niet graag (meer) zou geven).
#2945716
Zulk soort dingen maak ik hier wel vaak, mijn honden zijn erg schrikachtig. Als er een muis door de kamer loopt, dan zitten ze met zijn drieën te beven onder de de tafel van mijn computer.

Voorheen jaren terug vingen ze de muis op, maar omdat ze nu slechter zien en horen. Zal het toch een andere beleving zijn?
Gebruikersavatar
Door Radja
#2945739
Wat ik mij afvraag,is gaan ze ook overgeven als ze vreselijk geschrokken zijn? Ik denk dan toch eerder aan pijn( door een wesp oid ) dan schrikken. Maar het zou best kunnen hoor wanneer een hond vreselijk schrikt van iets,dat ze dan wel overgeven.
#2945751
Bedankt allemaal voor het meedenken  :-*

Ik heb mijn zus een link van dit topic gestuurd, dus ze zal al jullie reacties lezen en er zelf mee kunnen doen !
Ze vond het ieder geval super lief dat jullie zo meedenken !!  :-*
#2945934
Had vroeger een poedel die op bepaalde momenten ook hevig trilde en moest overgeven. Volgens de DA was het toen een soort van epilepsie aanval. Donker leggen in de koelte werkt meestal wel. Gelukkig heeft hij dit niet zoveel gehad.
#2946013
Radja schreef: Wat ik mij afvraag,is gaan ze ook overgeven als ze vreselijk geschrokken zijn?
Dat vraag ik me dus ook af.. Dan moet het wel haast doodsangst zijn ofzo?
Daarom zou ik dus voor de zekerheid naar de da gaan.
#2947028
Mijn zus was helemaal ontroerd dat "vreemde" zo meedachten en met tips en ideetjes kwamen
Dus namens haar ontzettend bedankt  :-*

Ze heeft de hele slaapkamer onderzocht op spinnen/muizen en weet ik het wat, maar niets gevonden
Dus of hij was misselijk en kwam steun zoeken bij haar, of er is iets anders aan de hand
Gezien hij nu al weer 2 dagen helemaal zichzelf is kijkt ze het nog even aan, maar mocht het weer voorkomen dan gaat ze eea laten onderzoeken

Allemaal bedankt voor het meedenken en namens mijn zus ook een dikke dank je wel !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door