Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2945398
Woensdagochtend reed ik met mn fiets naar 't werk en zag plots een zwart klein katje me aankijken.
Voor ik het besefte stond ik stil, zag er nog 2 zitten en wat verder nog 2.  Dus ja, maar een paar huizen verder een doos gaan vragen en vragen of ze het zagen zitten het telefoonnummer van Poespas (organisatie die zwerfkatjes opvangt, steriliseert en terugplaatst of herplaatst) op te zoeken.
Kristine van Poespas moest echter werken, dus ik kon haar niet meteen bereiken.  Ondertussen de kittens maar in de doos gaan stoppen, want zo aan de kant van de weg laten zitten, dat was geen optie. 
Bleken het uiteindelijk 12 kittens te zijn, leeftijd tussen 7 en 16 weken.  Ale, dat bleek achteraf, want tijdens het inladen had ik niet echt tijd om ze te tellen.  Het mag een wonder heten dat ik erin geslaagd ben ze allemaal in de doos te krijgen want diegenen die erin zaten probeerden de hele tijd eruit te geraken.  Ze waren gelukkig wel heel erg tam, dus ik moest niet gaan jagen of dergelijke.

Maar daar stond ik dan, met mijn fiets, 2 grote dozen en geen plaats om ze naartoe te brengen.  Dan heb ik ontzettend veel geluk gehad dat een collega van't werk me wilde komen ophalen met de auto.  De katjes hebben we op het werk dan, geteld,  koel gezet, wat water en voer gegeven (die mevrouw die doos gaf, had nog wat liggen van haar vorige kat). 
Toen kreeg ik Kristine aan de lijn en gelukkig had ze nog plaats en kon ik er 's avonds terecht.
Stijn (mijn man  :biggrin2:) is toen zo ontzettend lief geweest om me op't werk te komen ophalen met de auto.
Thuis ze nog even in mijn eigen vervoersboxen gezet, want die dozen was toch geen doen.

Bij Kristine hebben we ze allemaal gewassen, want ze hadden allemaal diarree en zaten dus na een dag in dozen onder de poep. Ze hebben allemaal vlooien en bijna allemaal oormijt en nies.  Vele oogjes zijn erg ontstoken en sommigen hebben echt vieze reutels.  :-\
Maar goed, tegen 12u waren ze allemaal gesetteld, gewogen, kleurbandjes aangedaan om hen uit elkaar te houden en AB, oorzalf en soms oogzalf toegedient.
En toen konden de uitgeputte schatjes eindelijk wat gaan slapen.  Eten vonden ze ook heel erg welkom en het water was snel leeg.  In zo'n bench eten ze toch een stuk beter dan in zo'n doos, dat merk je wel.

Kristine vond dit toch echt te ver gaan, en heeft de kranten op de hoogte gebracht waarna er al snel een telefoontje volgende van een oudere man die dicht bij de vindplaats woonde en een klein zwart poesje had gevonden aan zijn achterdeur. Duidelijk een zusje van de jongste garde van bende en dus staat het uiteindelijke getal op 13 kittens.  Zij is dus ook naar de opvang gekomen, maar die man denkt erover een heel rustig ouder katje van de groep te adopteren.  Dan is het jonge geweld er al wat meer uit. ;)

Ik heb de naam gekozen van het katje dat er het ergst aan toe is: een zwart-wit meisje van zo'n 10 weken.  Amber  :)
Zij had mij het meest geraakt omdat ze zo'n dichtgezwollen ogen heeft, maar nog steeds vrolijk rond zich heen kijkt en nieuwsgierig is naar alles wat beweegt.  Zo'n sterk katje.
Maar ook de anderen hebben mij weer eens doen beseffen hoe weerbaar zo'n katjes toch zijn. Zo vreselijke ervaring achter de rug, heel erg ziek, en toch nog levenslustig en vertrouwen in de mens. 
Ik zal er de komende weken zeker nog een paar keer gaan zitten en Kristien gaan helpen. Al is het maar om hen allemaal eens te knuffelen. Das ook al een dagtaak met zoveel katjes tegelijk...
Ik hoop dat ze snel allemaal  genezen en een thuisje vinden.

Voor de geïnteresseerden:  https://www.facebook.com/media/set/?set ... 208&type=1
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 21 jun 2014, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2945475
Anne in Duitsland schreef: 12 kittens hebben ontzettend geluk gehad in hun jonge leventje, ondanks de rottige start! Wat goed van je dat je ze allemaal hebt weten op te vissen en in veiligheid hebt gebracht!

Dat peter-/meterschap van 15 € op de website van Poespas, is dat eenmalig?
daar ben ik ook benieuwd naar
#2945504
Je kan meter worden van een bepaald katje door een mail te sturen en dan 15 euro te storten. Je zegt zelf welk katje, dus in die zin is dat eenmalig.  Je kan natuurlijk van meerdere katjes meter worden, als je dat zelf wil, maar je kiest dat zelf.
Er kunnen ook meerdere mensen meter of peter zijn van 1 katje, want deze kunnen deze hulp meer dan gebruiken.  Op dat moment krijgt het katje 2 namen.  Gewoon achter elkaar. Fancy ze, bijna net als raskatjes  :biggrin2:

Er zijn er al een paar met twee namen.  Stijn's tante heeft zich meter gemaakt van een katertje als cadeau voor zijn verjaardag vrijdag en dat is ook de tweede naam. Het zwarte katertje met blauwe bandje heeft ook al twee namen.
Het kan dus prima.
#2945505
Aradia schreef: Heb Facebook berichtje ff gedeeld. Het gebeurt helaas ieder jaar weer, soms met moeder en al die door de bevalling nog niet genoeg aan gesterkt is.
Ja, het gebeurt steeds weer.  Deze organisatie is er eigelijk voor zwerfkatten te helpen, maar het merendeel van de opgevangen katten komen van mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en niet van dieren die geen eigenaar hebben.
Als deze katjes niet opgevangen worden, worden het natuurlijk wel zwerfkatjes, maar toch was dat eigenlijk niet het eerste doel van deze mensen.
Maar 12  (ale, 13 uiteindelijk) in 1 keer vond ze toch wat te veel van het goede. En vooral ook hoe ze er aan toe zijn, is schrijnend.  1 van die katerjes stond ver op ontploffen, maar was wel mager: wormbuik dus.  Maar echt geen kleintje he.  En dat katertje was al minstens 10 weken oud... Maak zelf maar de rekening...
#2945517
Dank je  :)
Toen ik een doos ging zoeken, wist ik wel niet dat het er 12 waren. Ik dacht een stuk of 8. Ze zaten in het hoge gras, dus ik zag ze niet allemaal.  Zaten er ook een aantal al wat verder weg, dus ik hoop dat we ze nu allemaal gehad hebben.
Ik was al niet zeker, want ik kon ook niet echt blijven zoeken met die 12 die ik al had in een veel te kleine doos op dat moment.  Ben blij dat dat 13e ook nog gevonden is, en hoop met al mijn hart dat er niet nog waren.  Daar moet ik niet aan denken, dat er nog eentje of meer achtergebleven zijn...  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door