Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2945151
Vandaag 32,5 km (in 5 uur en 5 minuten) in de beentjes met mijn 2 mannen.. afgelopen week was er de wandelvierdaagse het Gooi met 4 verschillende wandeltochten in verschillende afstanden uitgezet. Het blijft een prachtig evenement, de vier wandelthema's/routes zijn bos, polder, buitenplaatsen en gooimeer, iedere keer een andere richting vanui Laren en iedere keer een volledig andere omgeving...

Vorig jaar liep ik de Gooimeer route, 40km en liep ik bij nog geen 20km een flinke blessure op waar ik heel lang plezier van heb gehad. Had vanuit 'bijna' niets ineens een heeeel dik onderbeen (shinsplint/compartiment syndroom achtige klacht) en kon na een paar kilometer verder geen stap meer zetten. Met veel pijn en moeite uiteindelijk met de bus terug naar de startlocatie waarna echt een week flinke klachten en een paar maanden steeds zwelling en pijn na het lopen..

Vandaag was dus een beetje 'dubbel', gekozen voor de 30km (de 40 is echt teveel verhard en met honden niet leuk om te lopen langs Naardermeer) en uiteindelijk heeeeeerlijk gewandeld! prachtige route, mooie omgeving, deels bekend gebied maar ontzettend leuk om de onbekende stukjes erbij te wandelen. De hondjes hebben genoten, en ik had achteraf geen pijn, geen zwelling (alleen warme voeten hihi), nix! Kortom wat vorig jaar echt een ramp was, waar ik echt wel een beetje aan mezelf ben gaan twijfelen, was vandaag weer helemaal top!!

En voor iedereen, als je het leuk vind om een keer een georganiseerde wandeltocht te lopen (is natuurlijk wel wat drukker her en der) dan is deze vierdaagse (je kunt ook losse dagen lopen) echt een aanrader. De organisatie is altijd top, tot in de puntjes verzorgd, ze denken met je mee als een stuk route door 'verboden voor honden' gebied gaat, zoeken naar omleidingen.. en het leuke vind ik altijd dat de mensen die de tocht uitzetten altijd alle mooie plekjes kennen...

en wil je een van de routes een keer zelf lopen (met gps) kun je hier van alle routes en afstanden de gps files en kaarten vinden en downloaden..
http://www.wandelvierdaagsehetgooi.nl/i ... &Itemid=96
Laatst gewijzigd door Deesje op za 21 jun 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door