Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2944868
Vanavond wilde ik vlees voor de honden uit leggen. Ik pak hart en voel dat het zacht en niet heel koud is. Dozen die in de vriezer liggen waren ook ontdooid.
Het vlees er uitgehaald wat ik nodig had en deksel maar weer gelijk dicht.

Ik heb de vriezer daarna op stand 4 gezet. (hij stond op 1, dat is de eco stand) Na 2 uur was er geen voelbaar resultaat, dus heb ik hem op standje 7 gezet.
De knop 'super frost' werkt niet, waarom niet weet ik ook niet.  Lampjes branden wel gewoon.
Ook heb ik even de stroom er af gehaald met het idee om hem te resetten (of dat zo werkt weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis)

Ik vrees dat familie muis iets kapot geknaagd heeft bij de motor. :-\
Gisteren leek hij het nog te doen.

Het enige wat ik nu kan doen is hopen dat als ik morgenvroeg ga voelen/kijken, de vriezer weer zijn werk doet zoals het hoort.
Helaas morgen geen tijd om er verder nog werk van te maken of om het vlees elders onder te brengen aangezien ik de hele dag werken ben :-\
Waarom uitgerekend nu?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2944871
He bah!

Maak even foto's van de inhoud, het kan zijn dat je hiervoor verzekerd bent via de inboedelverzekering.
Door **Jolanda**
#2944894
Gisteravond heb ik nog een thermometer in de kist gelegd en net gaf ie een paar graden onder 0 aan.
Niet heel koud, maar ik had sowieso het idee dat het iets kouder was in de kist tegenover gisteravond.
Vlees wat halverwege ligt is hard, de ijsafzetting zit er nog, dus ik ben hoopvol.
Vannacht zal ik wel zien of ie zijn best voor me gedaan heeft of dat ik pech heb.

Maar voor mijn gevoel klopt het niet. De hele nacht op stand 7 gevroren en dan nog niet helemaal terug bij -18. Dat had ie toch moeten redden op 6-7 uur tijd, of ben ik nu te positief?
Mocht hij het niet doen, dan moet ik maandag de kist maar leeg halen, weg schuiven en kijken wat er aan de achterkant te zien is en eventueel een monteur bellen.
Ooo, als ik het zo typ lijkt het toch zo simpel ::) maar ondertussen.... :(
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2944895
**Jolanda** schreef: Gisteravond heb ik nog een thermometer in de kist gelegd en net gaf ie een paar graden onder 0 aan.
Niet heel koud, maar ik had sowieso het idee dat het iets kouder was in de kist tegenover gisteravond.
Vlees wat halverwege ligt is hard, de ijsafzetting zit er nog, dus ik ben hoopvol.
Vannacht zal ik wel zien of ie zijn best voor me gedaan heeft of dat ik pech heb.

Maar voor mijn gevoel klopt het niet. De hele nacht op stand 7 gevroren en dan nog niet helemaal terug bij -18. Dat had ie toch moeten redden op 6-7 uur tijd, of ben ik nu te positief?
Mocht hij het niet doen, dan moet ik maandag de kist maar leeg halen, weg schuiven en kijken wat er aan de achterkant te zien is en eventueel een monteur bellen.
Ooo, als ik het zo typ lijkt het toch zo simpel ::) maar ondertussen.... :(
Is het rooster aan de achterkant wel warm en hoor je de compressor draaien?
Door **Jolanda**
#2944896
Mini's 3-tal schreef: Is het rooster aan de achterkant wel warm en hoor je de compressor draaien?
Toen ik de stroom er af haalde en terug er op zette hoorde ik wel even iets brommen. Maar ik weet niet welke kist het was, want er staan er 2 naast elkaar.
Net hoorde ik ook gebrom, maar ook nu weet ik niet welke het is. Ik heb het vermoeden dat het onze eigen kist is wat bromt en niet de grote van de honden.

Of ie warm is, weet ik ook niet, ik kom niet bij de achterkant.

Mijn gevoel zegt dat ik pech heb en de kist moet gaan leeghalen. Net nog even iets terug moeten leggen in de vriezer, nog eens naar de temperatuur gekeken en die gaf -2 graden aan.
Veel te warm dus. Ik denk dat het bevroren vlees voor deze temperatuur zorgt en niet de kist zelf.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2944918
**Jolanda** schreef: Toen ik de stroom er af haalde en terug er op zette hoorde ik wel even iets brommen. Maar ik weet niet welke kist het was, want er staan er 2 naast elkaar.
Net hoorde ik ook gebrom, maar ook nu weet ik niet welke het is. Ik heb het vermoeden dat het onze eigen kist is wat bromt en niet de grote van de honden.

Of ie warm is, weet ik ook niet, ik kom niet bij de achterkant.

Mijn gevoel zegt dat ik pech heb en de kist moet gaan leeghalen. Net nog even iets terug moeten leggen in de vriezer, nog eens naar de temperatuur gekeken en die gaf -2 graden aan.
Veel te warm dus. Ik denk dat het bevroren vlees voor deze temperatuur zorgt en niet de kist zelf.

Dat zou zomaar kunnen. Als hij al zo lang op stand 7 staat zou het toch wel echt moeten vriezen. Als je nou de hele vriezer vol had gegooid met vlees op kamertemperatuur was het anders.
Door **Jolanda**
#2945068
Hope schreef: Dat zou zomaar kunnen. Als hij al zo lang op stand 7 staat zou het toch wel echt moeten vriezen. Als je nou de hele vriezer vol had gegooid met vlees op kamertemperatuur was het anders.
Nee, absoluut niet.
Met wat geluk vandaag een paar uurtjes vrij gekregen, dus tijd voor mijn vriezer te controleren.
De thermometer geeft nog altijd -2 aan. :-\ Ik ga hem leeg maken zodat ik hem kan verschuiven en aan de achterkant kan kijken wat er aan de hand is.
Ik vind het niet leuk :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2945075
**Jolanda** schreef: Nee, absoluut niet.
Met wat geluk vandaag een paar uurtjes vrij gekregen, dus tijd voor mijn vriezer te controleren.
De thermometer geeft nog altijd -2 aan. :-\ Ik ga hem leeg maken zodat ik hem kan verschuiven en aan de achterkant kan kijken wat er aan de hand is.
Ik vind het niet leuk :(
Nee, dat is het zeker niet!
Wat een werk ook, en je krijgt er zo'n koude vingers van!
Door **Jolanda**
#2945098
Nou, die koude vingers valt gelukkig wel mee. Ik had al een hoop in kratten in de kist zitten, dus die was binnen 5 minuten leeg genoeg om verschoven te worden.
Kreng deed het dus niet he, gisteren ook niet nadat ik hem 2x van de stroom af gehaald had.
Aan de achterkant kon ik weinig zien. De motor zit achter een rooster en die kan ik niet los halen.

Een monteur gebeld en ik heb met hem een aantal dingen doorlopen. Welke lampjes brandde, dat de super frost het niet doet, dat het alarm niet piept maar wel brand enz enz.
Hij zou vandaag niet kunnen komen, dus vandaar dat hij met mij aan de telefoon probeerde om dingen uit te zoeken.

Ik vertel hem dat ik gisteren tot 2x toe de stroom er af gehaald heb, maar dat ie niet aansloeg nadat ik hem terug aan de stroom hing. Ik doe dit nog een keer, met de monteur aan de telefoon....en jawel, hij doet het!!
Tenminste, hij bromt weer en hij word aan de zijkant warm (dat doet ie altijd als ie flink moet koelen)

Ik heb goede hoop! Wat het nu was? Geen idee. Het was in ieder geval genoeg om mij 'gek' te krijgen. :-\
Door Skyline
#2945099
Staat hij wel vergenoeg met rooster van de muur?
Als hij zijn warmte niet kwijt kan stopt hij ook
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2945101
Skyline schreef: Staat hij wel vergenoeg met rooster van de muur?
Als hij zijn warmte niet kwijt kan stopt hij ook
was ook t eerste wat in me opkwam :)
Gebruikersavatar
Door joel
#2945135
O jee gek word je van die vriezers die niet koud (genoeg) zijn.
Ga heel hard duimen dat ie zo weer goed vriest!!
Door **Jolanda**
#2945168
De vriezer staat al 1,5jaar op 1 en dezelfde plek. Lijkt me niet dat ie daar nu ineens problemen mee heeft.
Er is achter en aan beide kanten naast de vriezer ruimte waar de warmte weg kan.

Net even op de thermometer gekeken en die geeft aan dat het nu zo'n 8 a 9 graden vriest.
Hij gaat de goede kant op! :biggrin2:  Nog niet helemaal wat het moet zijn, maar hij is ook een poosje open geweest om alles er uit te halen, schoon te maken (als ie dan toch ontdooit is he ;) ) en om hem weer te vullen.
Hij voelt ook weer kouder aan, dus ik geloof dat ie gered is :)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2945261
**Jolanda** schreef: De vriezer staat al 1,5jaar op 1 en dezelfde plek. Lijkt me niet dat ie daar nu ineens problemen mee heeft.
Er is achter en aan beide kanten naast de vriezer ruimte waar de warmte weg kan.

Net even op de thermometer gekeken en die geeft aan dat het nu zo'n 8 a 9 graden vriest.
Hij gaat de goede kant op! :biggrin2:  Nog niet helemaal wat het moet zijn, maar hij is ook een poosje open geweest om alles er uit te halen, schoon te maken (als ie dan toch ontdooit is he ;) ) en om hem weer te vullen.
Hij voelt ook weer kouder aan, dus ik geloof dat ie gered is :)
Ik zeg op marktplaats en zelf een nieuwe. Wie weet is er een handige klusser die hem wil kopen om te repareren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door