Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#2943920
Laten jullie het vel bij kippen-, eenden-, parelhoenkarkas ed zitten? Ook zit er vaak nog zo'n kwak vet binnen in het karkas (niervet?).
Ik haal dus het meeste weg voordat ik het voer en ook dat extra vet van binnen. Niet omdat de honden te dik zijn/worden, maar ze gaan er dunner van poepen.

Met name van parelhoenkarkas lijken ze standaard viezer te poepen, ook als ik het meeste vet/vel weghaal. Sergi krijgt er zelfs af-en-toe van die slijmdrollen van... :-\
Ik zit serieus te denken de parelhoen uit het menu te schrappen hierom, maar dan moet ik toch een ander vleesbot/diersoort verzinnen wat Lily ook wil eten.

Gewoon wat meer ervan geven, dus meer vleesbot, lijkt niet te werken, dan poepen ze weer krijt.
Door Martine-Tom
#2943926
Ik haal het ook weg, maar dan vooral omdat Tom maar heel weinig eet (75 gr bot per dag) en als er dan een bonk vet op zit vind ik de verhoudingen niet meer kloppen. Vel laat ik zitten zolang er dus idd niet een hele klomp vet aan hangt  :)
Door smulpaap
#2943940
Martine-Tom schreef: Ik haal het ook weg, maar dan vooral omdat Tom maar heel weinig eet (75 gr bot per dag) en als er dan een bonk vet op zit vind ik de verhoudingen niet meer kloppen. Vel laat ik zitten zolang er dus idd niet een hele klomp vet aan hangt  :)


Zo doe ik dat voor de kleinste dame ook . Zij is ook een hondje wat snel aan de dunne raakt
Voor Amber hangt het ervan af hoeveel vet het is , echt abnormale hoeveelheden worden  verwijderd
Voor mijn bejaarde gaat vet eraf . Zij verdraagt een teveel aan vet niet meer
Ik voer trouwens liever eendenruggen of eendenbouten  dan de vette eendenkarkassen
Door Ruisje
#2944091
Lily is dus ook maar een kleine kruimel (6,5 kilo), maar kauwt dagelijks tussen de 250-280 gram weg ;) Het vleesbot bij haar ligt tussen de 100 en 160 gram.
Maar ik heb nog eens even naar hun menu gekeken en zie nu dat ze vaak de parelhoenkarkas samen met pens krijgen - misschien is dat niet zo'n goede combi... ???
En hier is Sergi sneller aan dunne van te veel vet, dus ik blijf die vellen en vetklodders er grotendeels vanaf halen.
Ik heb inderdaad eendenruggen ipv eendenkarkas, al zit wel de borstkas er nog aan bij de degomeat ruggen wat het weer verwarrend maakt :-\
Door Martine-Tom
#2944098
Ruisje schreef: Lily is dus ook maar een kleine kruimel (6,5 kilo), maar kauwt dagelijks tussen de 250-280 gram weg ;) Het vleesbot bij haar ligt tussen de 100 en 160 gram.
Maar ik heb nog eens even naar hun menu gekeken en zie nu dat ze vaak de parelhoenkarkas samen met pens krijgen - misschien is dat niet zo'n goede combi... ???
En hier is Sergi sneller aan dunne van te veel vet, dus ik blijf die vellen en vetklodders er grotendeels vanaf halen.
Ik heb inderdaad eendenruggen ipv eendenkarkas, al zit wel de borstkas er nog aan bij de degomeat ruggen wat het weer verwarrend maakt :-\
Tom is zijn koffertje aan het pakken!
Door miik
#2944109
Ik heb 2 honden die snel te dik worden, daar haal ik het eraf, en dan geef ik het aan de andere 2 erbij (die worden snel te dun en kunnen dat extra vet prima gebruiken).
Door Ruisje
#2944124
miik schreef: Ik heb 2 honden die snel te dik worden, daar haal ik het eraf, en dan geef ik het aan de andere 2 erbij (die worden snel te dun en kunnen dat extra vet prima gebruiken).
Lily wordt ook eerder iets te mager, dan te dik en zou het kunnen gebruiken, maar ik heb geen zin in slappe ontlasting dus blijf ik het eraf halen.
Daarom krijgt ze dus een groter portie dan jou, Tom ;)
Door Ruisje
#2944826
Dankjulliewel voor de reacties! Zoals ik al zei blijf ik het er ook afhalen en weggooien, maar vandaag weer te slappe poep bij allebei. Ik moet m'n menus maar eens onder de loep gaan bekijken, want ergens gaat het mis en het is niet alleen meer het vel/vet ???
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#2944828
Als er iemand in de buurt van Nijmegen/Arnhem vel of vet weggooit dan heb ik wel interesse... Mijn hond wordt makkelijk te mager dus kan het goed gebruiken!
Gebruikersavatar
Door kayla
#2946152
Ik laat het vel en vet gewoon zitten, dat voer ik gewoon op.
Heb genoeg variatie in het menu, dat het maar af en toe is dat ze iets vetter vlees krijgen.
Wel kijk ik dat ik het vet verdeel ik wel over de zakjes die ik portioneer, zodat niet een hond een grote hoeveelheid vet binnen krijgt.

Als mijn honden dikker (te dik) zouden zijn, zou ik het wel wegsnijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door