Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2943928
Hoi allemaal,
ben ik weer  :biggrin2:
Ik was een beetje rond aan het kijken op internet en zag dat ze bij oervoer.com bevleesde karkasjes verkopen met organen.
Het lijkt me heerlijk voor mijn katten als ze dat straks kunnen krijgen!
Maar hoe voeren jullie dat? Het orgaan zit er in, het bot is bevleesd, dus dan alleen wat spiervlees bijvoeren?
Bij bijvoorbeeld een kwartelkarkasje van 100 gram.
#2943971
Ik geef de katten s'morgens een half kwartelkarkasje, en s'avonds ook, beide keren met spiervlees. Ik heb ze ook van oervoer. Voor 1 kat mep ik ze, dan wordt het wel smurrie maar hij vind dat heerlijk, hij blieft geen heel bot.
#2944196
Het ligt er een beetje aan hoe het er verder uit ziet. Is het karkasje in kwestie een vogeltje waar bij wijze van spreken alleen de filetjes en pootjes vanaf zijn, voer ik er alleen nog spiervlees bij. Is het een karkasje met toevallig een hartje en eventueel een stukje lever er nog in, voer ik het als vleesbot.
#2944270
Ik voer ze ook gewoon als vleesbot, maar als ik weet dat ik nogal veel vleesbot met nog orgaan erin aan het voeren ben, voer ik een tijdje wat minder orgaan.
Ik heb een menu als leidraad met 17% orgaan, maar het schommelt de hele tijd wat op een neer in de praktijk.  De ene week zullen ze maar 15% gehad hebben, en de volgende 20%.  Maar ik reken dat nooit meer achteraf terug uit.

Maar ik voer een beetje speciaal.  Ze krijgen hier elke dag spier en vleesbot maar maar 4 of 5 dagen orgaan.  Dat is de berekening van mijn menu (ene week 4 dagen, volgende 5). De vrijgekomen hoeveelheden (orgaandeel op de andere dagen) voer ik complete zaken. Kuikens, vis enz...  Of ik voer gewoon een dag enkel spier en vleesbot (iets meer dan) vb in de vorm van hele kwartel  En zo kan ik daar wel mee spelen.
Ik heb ook fazantkarkassen met orgaan in en in mijn konijnkarkasjes zit ook nog wat in.  En dan voer ik gewoon af en toe een dagje waarop ze normaal orgaan zouden krijgen, iets anders.
Maar iedereen bouwt zijn menu op zoals hij zelf wil he.  Ik heb graag mijn extra's buiten mijn menu maar ik heb dan wel ruimte in mijn week daarvoor voorzien, maar anderen bouwen die extra's in in hun eigenlijke menu.  Ik vind het gewoon handiger om dat niet te doen omdat het dan zeker mijn verhoudingen van vb vleesbot tov de rest niet veranderd. Aangezien in kuikens en mijn vismixen ook bot zit.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 20 jun 2014, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door