Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Berna
#2944176
Mijn stoere reu had deze week een seks date.
Hij heeft al 2 keer eerder gedekt, en dat verliep prima.

Beide vorige teven lieten zich probleemloos 2x dekken. De eerste kwam van ver en was op goed geluk vertrokken (enorme reistijd). De eerste dag wilde ze nog niet, maar de dag was ze klaar voor.
De tweede teef had progesteron geprikt, schoot binnen 24 uur van 2 naar 14 ofzo. 2 dagen op rij gedekt ivm hoge progesteron. So far so good..

Dinsdag heeft mijn reu zn 3de date gedekt. Deze eigenaar vond prikken niet nodig en kwam op de 10de dag langs. Ze wonen ook niet ver, dus voor ons geen bezwaar. Dekking verliep prima. Omdat men zegt dat je er beter een dag tussen kan laten zitten kwamen ze vandaag terug. Mijn reu had nog wel wat interesse maar madam snauwde hem onmiddelijk af. Na 3 galante pogingen was ie er klaar mee. Nouja, hij werd ook afgesnauwd en gegromt.

Hebben jullie daar ervaring mee? Je hoort wel van trage loopsheid, maar zo snel??
Door yorokobi
#2944222
Kan makkelijk dat het hoogtepunt al voorbij is, zeker als hij geen progesteron getest heb is dat natuurlijk moeilijk te bepalen zo.  Misschien had het wel dag 9 en 11 moeten zijn bij wijze van spreken.
Door Parelridder
#2944242
Gemiddeld wil een teef gedekt worden rond dag 10, maar de moeder van een van mijn honden was 'dekrijp' op dag 5... Ik ken ook een teef die pas ná dag 16 zo ver was (je gaat al denkend at het er niet van gaat komen..). Het verschilt dus en kan ook bij een volgende loopsheid van dezelfde teef weer anders zijn. Maar ze is gedekt op een moment dat ze wél wilde, dus ze zullen waarschijnlijk nog op tijd geweest zijn, hebben mazzel ;)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2944266
Het wel of niet willen prikken van progesteron is de keuze van de teef eigenaar.
Ik had wel diverse keren gehoord dat het dekmoment laat kwam. Maar zo vroeg nog nooit van gehoord.
Over 4 weken weten we meer :-)
Aan mijn stoere kerel zal het niet liggen. Hij is een paar weken terug nog papa geworden van een 10-ling  ;)
Door Jantina
#2944288
Ik snap dat nooit zo, geen progesteron laten prikken als je het niet zeker weet. Ik weet precies wanneer de dames op hun hoogtepunt zijn omdat ik een reu in huis heb, maar dan nog laat ik prikken.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2944334
Jantina schreef: Ik snap dat nooit zo, geen progesteron laten prikken als je het niet zeker weet. Ik weet precies wanneer de dames op hun hoogtepunt zijn omdat ik een reu in huis heb, maar dan nog laat ik prikken.
Ik snap het ook echt niet hoor. Zo veel moeite is het niet denk ik.
Door Jantina
#2944435
Of je hond moet er echt onwijs van in de stress schieten. Kijk, Lizzy wilde dat inwendig onderzoek toen niet toelaten, nou dat hoefde van mij ook niet, ze moest de reu er nog wel op laten natuurlijk!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2944538
Jantina schreef: Ik snap dat nooit zo, geen progesteron laten prikken als je het niet zeker weet. Ik weet precies wanneer de dames op hun hoogtepunt zijn omdat ik een reu in huis heb, maar dan nog laat ik prikken.
De enige die het zeker weet zijn de reu en teef samen. Je kan jezelf tien slagen in de rondte aan progesteron prikken en dan kun je in verweggistan of dichtbijstan staan met de boodschap van de da dat ze nu rijp is. Als ze dat zelf niet vinden dan kun je gewoon terugkomen. En je wilt niet weten hoeveel mensen de boodschap kregen....te laat, hoogtepunt voorbij, alsnog gedekt en volle bak. Dus ja nee, ik begrijp wel waarom mensen geen prog laten prikken. De "geleerden" zijn het er nog niet eens over eens wat nu de beste waarde is om te dekken, dus wat mij betreft geef ik ook de voorkeur aan..ze zoeken het maar uit. Die testen zijn allemaal leuk als hulpmiddel, maar je moet ze echt niet als onmisbaar gaan zien. Ooit waren er geen progtesten en toen werden er ook nesten geboren. Alleen hadden de mensen toen meer tijd en geduld.


Ik denk dat de madam waar het hier over gaat haar buit al binnen had. Meerdere keren dekken verhoogd te kans...zeggen ze...maar 1 dekking op het goede moment is ook prima hoor. Meerdere dekkingen zijn geen must, dat is weer wat wij ervan maken.
Door Sietie
#2975690
Angelique schreef: De enige die het zeker weet zijn de reu en teef samen. Je kan jezelf tien slagen in de rondte aan progesteron prikken en dan kun je in verweggistan of dichtbijstan staan met de boodschap van de da dat ze nu rijp is. Als ze dat zelf niet vinden dan kun je gewoon terugkomen. En je wilt niet weten hoeveel mensen de boodschap kregen....te laat, hoogtepunt voorbij, alsnog gedekt en volle bak. Dus ja nee, ik begrijp wel waarom mensen geen prog laten prikken. De "geleerden" zijn het er nog niet eens over eens wat nu de beste waarde is om te dekken, dus wat mij betreft geef ik ook de voorkeur aan..ze zoeken het maar uit. Die testen zijn allemaal leuk als hulpmiddel, maar je moet ze echt niet als onmisbaar gaan zien. Ooit waren er geen progtesten en toen werden er ook nesten geboren. Alleen hadden de mensen toen meer tijd en geduld.


Ik denk dat de madam waar het hier over gaat haar buit al binnen had. Meerdere keren dekken verhoogd te kans...zeggen ze...maar 1 dekking op het goede moment is ook prima hoor. Meerdere dekkingen zijn geen must, dat is weer wat wij ervan maken.
Ben het volledig met Angelique eens...ik laat dan wel prikken zodat ik wel enig houvast heb om af te reizen, ik moet meestal naar buitenlandse reuen, maar het is een hulpmiddel niet meer dan dat... geloof van alle dekkingen dat er twee dekkingen precies samenvielen met de prog. test de rest was of dag(en) vroeger omdat de teef al stond als een huis en dus toch maar ging afreizen terwijl de test zei nog zoveel dagen wachten, en ook andersom gewoon twee/drie dagen later dekken dan het ideale moment volgens de test... omdat de teef de reu gewoon nog niet toe liet.. en de dekkingen hadden altijd pups tot gevolg..Dus zo precies komt het ook weer niet met die testen ik laat altijd testen met de immulite schijnt de meest betrouwbare te zijn, maar dus bijna nooit volgens het boekje
Gebruikersavatar
Door Berna
#2975724
Jantina schreef: Ben nu wel benieuwd trouwens... En Berna, zijn er pups uit voort gekomen?
ze kunnen ieder moment geboren worden... dus ja.. die ene dekking was zat. De teef is op dit moment tonnetje rond ;)
Door Esther Q
#2975942
Berna schreef: Mijn stoere reu had deze week een seks date.
Hij heeft al 2 keer eerder gedekt, en dat verliep prima.

Beide vorige teven lieten zich probleemloos 2x dekken. De eerste kwam van ver en was op goed geluk vertrokken (enorme reistijd). De eerste dag wilde ze nog niet, maar de dag was ze klaar voor.
De tweede teef had progesteron geprikt, schoot binnen 24 uur van 2 naar 14 ofzo. 2 dagen op rij gedekt ivm hoge progesteron. So far so good..

Dinsdag heeft mijn reu zn 3de date gedekt. Deze eigenaar vond prikken niet nodig en kwam op de 10de dag langs. Ze wonen ook niet ver, dus voor ons geen bezwaar. Dekking verliep prima. Omdat men zegt dat je er beter een dag tussen kan laten zitten kwamen ze vandaag terug. Mijn reu had nog wel wat interesse maar madam snauwde hem onmiddelijk af. Na 3 galante pogingen was ie er klaar mee. Nouja, hij werd ook afgesnauwd en gegromt.

Hebben jullie daar ervaring mee? Je hoort wel van trage loopsheid, maar zo snel??
Ja hoor, kan prima. Sommige teven hier laten zich maar 2 dagen dekken, en de dag erna is meteen heel duidelijk 'no way', maar we hebben er ook bv een die laat het gewoon een hele week toe. En van alles daartussen.

Alvast gefeliciteerd met de pups!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2976079
Berna schreef: ze kunnen ieder moment geboren worden... dus ja.. die ene dekking was zat. De teef is op dit moment tonnetje rond ;)
Juf had haar buit binnen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Berna
#2976142
Angelique schreef: Juf had haar buit binnen :biggrin2:
Dat had ze...de vraag alleen nog hoe de buit er uitziet. Geloof dat ze de +/- 19de moeten komen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door