Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2943834
Senta is met haar 12 lentes  een berner-dame op hoge leeftijd.  :D
Hier in eigen tuin, en met haar roedelgenootjes kan en mag ze zoveel spelen als haar lief is. Maar kom ik een onstuimig labje of ander hondje  tegen wat heel goed bedoeld een potje wil stoeien met Senta, dan  laat ik het niet meer toe. Ik ben  best bang dat ze  een fataal letsel oploopt tijdens zo een spel.
Als haar tijd op is, dan is t op, maar "verongelukken" zou ik heel erg vinden.
Herkennen jullie dit?
Door Lil
#2943838
Hier mag niemand bij Boris komen. Hij valt zo om en dan heb je ook nog oversekste reuen of dominerende reuen. Ik ga geen enkel risico aan. Mag geen hond bij hem komen punt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2943862
Nena kan zich wat dat betreft nog prima zelf redden. Maar ik ben verder wel zuinig op haar, hoor. In haar kop lijkt ze af en toe nog 3 i.p.v. 13 en dan kan ze zichzelf nog finaal over de kop rennen. Dus gooi ik geen balletjes meer ver weg voor haar en uiteraard doen we ook geen pakwerk meer, hoewel ze dat zelf nog best zou willen.
Door Esther Q
#2943870
Ja, ik word steeds beschermender over Boef. Ook in het trainen, ik doe het rustiger aan ook al wil hij meer, want ik vind hem veel slapen nadien. De tijd vliegt, gisteren was hij nog een puppieduppie....
Gebruikersavatar
Door nova
#2943876
Esther Q schreef: Ja, ik word steeds beschermender over Boef. Ook in het trainen, ik doe het rustiger aan ook al wil hij meer, want ik vind hem veel slapen nadien. De tijd vliegt, gisteren was hij nog een puppieduppie....
presies, jij verwoordt  goed wat ik zeggen wilde  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2943895
Hier het voordeel dat het oudje altijd geëscorteerd wordt door 3 jongeren, dus een buurtende hond gaat eigenlijk automatisch naar de jongeren toe en dan daarna moet die langs mij om bij oma te komen. Maar goed, dat is dit jaar dus al 1 x gebeurd dat ik onverwacht een hond tegenkwam. Maar vorig jaar kwam ik wel tijdens een echt ouwe l*llenrondje ergens een hond tegen die direct begon te fixeren en toen meteen op Broer afsloop om 'm vervolgens meteen in zijn kop te grijpen (dit alles binnen 25 seconden)  en dat kreng heeft dus een rotschop gehad. Ik ben helemaal niet hysterisch op buurtende honden, maar als ze direct gemeen de tanden erin zetten en dan helemaal in zo'n oudje, dan wordt ik echt giftig.
Door flodder en dwarrel
#2943927
heel herkenbaar

ik ben op heel zuinig op m'n oudje die in oktober 16 wordt...

ik loop liever ergens achteraf of tijdens de speeltijd van nederland; lekker rustig  :biggrin2: :biggrin2:
Door smulpaap
#2943932
Noa vind het zelf nog steeds leuk om andere honden te ontmoeten . Maar ik ben met haar wel selectief . Zijn het rustige honden dan mag dat . Zijn het ongeleide wilde projectielen dan mag dat niet . Hier in de eigen buurt lopen een aantal leuke sociale kleine hondjes . En daar vermaakt oma zich prima mee . Gaan we elders wandelen en Noa gaat mee dan gaan we vroeg , dan is het vaak rustig wandelen .
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2943993
Jazeker.
Zijn hoofd is het niet eens met zijn lichaam, daar waar zijn lichaam wat aan het haperen is, denkt meneer dat hij met zijn 14 jaar echt nog wel een stoere reu is, die kan domineren naar andere stoere reuen, of anders zijn zijn hormonen wel zover in zijn hoofd dat hij dat teefje toch echt moet verleiden. Hard rennen met de jonkies kan hij echt nog wel, vind hij zelf.
Helaas is de werkelijkheid anders, en proberen wij hem te beschermen tegen zijn  eigen overmoedige ideeën.
Zijn het rustige honden, prima.....leuk, maar is er een vermoedde dat het nivo bumper en ram is, dan no way.
Hebben jullie dat ook dat de gemiddelde honden eigenaar het niet begrijpt als je vraagt hun hond bij zich te roepen/aan te lijnen, ondanks dat je eerder hebt uitgelegd dat hij mede door cushing een zwakke achterhand heeft, of als je zelf doorloopt met je hond(word er nageroepen oh hij is geen lief hondje "fifi", hij mag niet even gedag zeggen/spelen).
Gebruikersavatar
Door Zev
#2944011
Ik herken dit dus niet, Z'ev neemt zichtzelf in bescherming. Daar waar hij vroeger niks deed tegen een opdringerige speelse bullbar geeft hij nu aan dat dat niet gewenst is. Wel vind Roi dat hij Z'ev in bescherming moet nemen...
Qua energie neemt Z'ev ook zichzelf in bescherming, hij gaat op een lekker plekje op zijn bal kauwen en af en toe krijg ik de eer om hem even te gooien. We doen nu ook nog steeds dogdance op de wandelingen maar de 'twist' is weleens moeilijk hihi dan valt hij om. Maar goed, ik heb niks te klagen! Hij wordt volgende week 12 en als hij zo doorgaat gaat hij 15 worden! Als ik dan andere oude borders tegenkom dan denk ik: wat een oude honden! Z'ev heeft dat niet  8)
Gebruikersavatar
Door nova
#2944224
Extreme schreef:
Hebben jullie dat ook dat de gemiddelde honden eigenaar het niet begrijpt als je vraagt hun hond bij zich te roepen/aan te lijnen, ondanks dat je eerder hebt uitgelegd dat hij mede door cushing een zwakke achterhand heeft, of als je zelf doorloopt met je hond(word er nageroepen oh hij is geen lief hondje "fifi", hij mag niet even gedag zeggen/spelen).
Als ik uitleg waarom ik niet wil dat Senta  nog speelt met deze of gene hond, dan hebben de meeste mensen daar wel begrip voor. Maar zonder uitleg wordt je maar voor vreemd aangezien
Door flodder en dwarrel
#2944236
nova schreef: Als ik uitleg waarom ik niet wil dat Senta  nog speelt met deze of gene hond, dan hebben de meeste mensen daar wel begrip voor. Maar zonder uitleg wordt je maar voor vreemd aangezien
Flodder is behoorlijk grijs dus dat is wel goed zichtbaar maar dan gaat die oude taart een spelbuiging maken naar n pyreneese berghond  :P   

Dwarrel is net zo zuinig op Flod als ik
Laatst gewijzigd door flodder en dwarrel op vr 20 jun 2014, 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2944245
nova schreef: Als ik uitleg waarom ik niet wil dat Senta  nog speelt met deze of gene hond, dan hebben de meeste mensen daar wel begrip voor. Maar zonder uitleg wordt je maar voor vreemd aangezien
Heb jij tijd voor uitleg? Dat lukt mij alleen als mensen bereid zijn om aan te lijnen. Over 300 meter gillen heeft geen zin/ doe ik niet. Dus ik bereik alleen nette mensen en de honden met een ASO baas weer ik zelf af en roep (tevergeefs) dat ze moeten aan lijnen. Daar helpt uitleg echt niet bij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door