Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#2942464
Mensen vragen hier wel eens wat nou een goed pension is,en daar heeft iedereen natuurlijk eigen ideeen over.
Maar ik ben super tevreden als ik mijn hondjes ophaal en ze zijn blij ( maar niet hysterisch) ,schoon en geborsteld.
Geen sporen van eventuele diaree ( en dat zie je bij die van mij meteen aan de vacht),ze zijn niet schor en hebben geen hoge nood.

Vervolgens bij thuiskomst volkomen relaxed zoeken ze hun eigen plekje op en vallen met een tevreden zucht in diepe slaap.

Dat ze dan een paar dagen niet alleen maar vlees hebben gehad maar ook wat brok, daar zit ik niet zo mee.
Ik vind de rust die ze hebben bij thuiskomst veel belangrijker. Dan is daar geen stress geweest,zeker weten.
En dan spreek ik van een goed pension!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942470
Ik vind een goed pension vooral dat ze naar je luisteren en doen wat ze zeggen. Heb er een paar gebeld voor dagopvang en als ik dan vertelde van Oscar, dan werd daar overheen geluld met: we hebben wel ervaring hoor mevrouw, komt wel goed. Nee, ik wil dat je naar me luistert en begrijpt wat ik over deze ene hond vertel.
Uiteindelijk zei er een: komt u maar langs en legt u dan maar goed uit hoe of wat. Waarbij we uiteindelijk tot de conclusie komen dat Oscar in zijn kennel zou blijven en met rust gelaten zou worden. Zo hebben ze het ook gedaan, de keren dat we hem gebracht hebben en daardoor waren wij tevreden.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2942589
Ik heb totaal geen ervaring met een pension en zal dat ook niet krijgen. Die van ons gaan naar Conleeuw of naar vrienden en anders gaan ze mee of wij gaan niet.
Door smulpaap
#2942607
Ik heb het heel lang geleden eenmaal gedaan met onze toenmalige honden . Met de teef was alles prima , mijn reu kwam aanlopen en ik zag direct een scheve kopstand
Het was allemaal prima gegaan volgens de pensionhouder . Maar mijn reu had wel een oorontsteking
Ik heb me daarna eigenlijk nooit meer vediept in pensions . Ze gaan mee . Of afhankelijk van de hond(en) die we op dat moment hebben weleens logeren bij iemand die ze goed kennen . Of we blijven thuis . Ook dit jaar blijven we thuis omdat we onze ""oude boom "" niet meer willen verplaatsen . En als ik heel eerlijk ben , ik krijg ook heimwee naar de honden . Ik ben daar niet zo,n enorme held in zeg maar  :)
Door Pluto
#2942650
Die van ons gaan (alleen als het echt niet anders kan) naar De Papenheuvel. Een heerlijk dierenhotel waar we al jaren door de honden naar binnen gesleurd worden als we er in de buurt komen.
KVV of andere voedingswensen geen probleem, ruime, nette en schone binnenverblijven, nog ruimere, evenzo nette en schone buitenverblijven en speelweides. Nog geen wens is ze te dol geweest en dus zijn we ook dol op moeder en dochter die de boel runnen!
Door renate1985
#2942656
Heerlijk dat je je honden zo onbezorgd achter kan laten daar.
Ik kan dat niet maar hier komt regelmatig 1 hond logeren.
Zondag komt ze weer en dan blijft ze tot donderdag. Ze is heel blij als haar baasje komt maar zodra hij opstaat om te gaan blijft ze bij basco liggen hahaha.
Hij gaat om die reden ook met een gerust hart weg omdat ze het bij ons altijd heel erg naar haar zin heeft ( binnen een paar uur voelt ze zich al thuis). Eerste dag is het altijd de rangorde bepalen en daarna draait ze in de roedel mee als of ze altijd bij ons woont.
Door bea
#2942980
Kijk het liefste neem ik de honden mee, maar eenmaal in de zoveel jaar ga ik mee naar mijn schoonfamilie op Aruba,
en dan doe ik de honden echt geen plezier om ze mee te nemen.
Dan gaan ze naar Esther en Wout , http://www.vtsite.nl/bacchus/index.php .
Daar vinden ze het fijn. Mijn vorige Duitse Herder zat zelfs op de weg terug te janken omdat Wout niet mee ging in de auto. ;D
Door Kinnie
#2943087
Hier hetzelfde als Pauline. Mijn honden gaan naar mijn moeder, of ik ga niet.
Ooit vroeger een hond gehad die een dag in een pension had gezeten, die was na die ene dag zó hysterisch om mijn ouders weer te zien dat hij ter plekke zijn eerste epileptische aanval heeft gehad.
Natuurlijk zou dat anders ook ooit gekomen zijn, maar een slechte ervaring is dat geweest en voor mij een afknapper.
Bovendien zijn mijn honden huishonden en wil ik ze niet in een kennel laten zitten.

Prima natuurlijk oor de mensen en honden die dat wel kunnen, ik persoonlijk niet
Door Cindy de Wolf
#2943102
Mijn honden gaan nooit of te nimmer naar een pension. Heel incidenteel gaan ze naar mijn ouders die naast ons wonen, dus ze kunnen dan ook nog in eigen huis en tuin verblijven. Maar zelfs daar heb ik soms moeite mee, liever heb ik ze gewoon allemaal altijd mee. Maar goed voor Smokey is het soms beter om niet mee te gaan omdat zijn emmer dan overstroomt.
Door Pluto
#2943662
Op vakanties gaan onze honden ook altijd mee. Maar ja een hond mee naar een ziekenhuisopname  ::) van mij mag het, graag zelfs, maar het ziekenhuis vindt het geen goed plan, 2 hondjes op het voeteneind  :P
Daarbij durven we Loesje echt niet aan anderen over te laten. 1x gedaan  :-X Gemeld dat ze echt geen contact mag hebben met andere honden want ze bijt. Krijg je een telefoontje.....weet je dat Loes bijt als ze in contact komt met een andere hond....Goh  ::) >:( Dus vandaar dat ze toch maar naar een pension gaan als Joke in het ziekenhuis ligt. In september komt er weer een heel zware operatie aan met een opname van minimaal 2 weken. Dan gaan ze naar het pension waar ze zich wel aan onze regels houden en de honden het erg goed hebben. Het is een compromis wat je soms moet sluiten en dan is dit voor ons te doen. ( Joke is er niet blij mee hoor die houdt de honden het liefst thuis maar ja dat gaat gewoon niet, ze durft ze ook niet meer aan anderen toe te vertrouwen dus dan moet je iets)
Door cj
#2943693
Pension 1 keer gedaan om te oefenen. Joepie had van de stress bijna zijn hele vacht losgelaten. Shit wat was ik daar ziek van.
Nu zijn we gezegend met de beste oppas ter wereld, die bij ons in huis komt.
Een echte win-win situatie. Zij heeft wat extra centen, de honden zijn dol op haar en kunnen relaxed thuisblijven en wij kunnen af en toe naar Londen vliegen naar de kleinkinderen.
Saskia
Door lightning
#2943740
Die van mij gaan ook never nooit naar een pension. geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. of ze gaan mee op vakantie of ik ga niet op vakantie. :-[
Gebruikersavatar
Door Hope
#2943764
In de tien jaar dat mijn ouders Hope hebben, is hij nog nooit in een pension geweest.
Hope vond het echt VERSCHRIKKELIJK tijdens de puppycursus om in de kennel te moeten blijven. Hij raakte echt volledig in paniek, werd schor van het blaffen, kreeg het benauwd van het hysterisch doen en was echt compleet over de rooie als hij eruit werd gehaald. Hij was zo overstuur dat hij ook niet meer kon spelen met andere honden en na de training niet meer at of dronk. Hope mocht tijdens de cursus dan ook het klaslokaal in en we hebben nooit de moeite genomen te gaan trainen omdat het gewoon echt te gek voor woorden was.

In de afgelopen tien jaar hebben we altijd gezorgd dat hij bij één van de gezinsleden kon blijven. Dat heeft ons veel gekost, maar ook veel opgeleverd. We konden soms niet op vakantie waar we wilden, omdat het daar niet toegankelijk was voor honden. We konden soms niet met z'n allen op vakantie omdat er één bij Hope thuis bleef. We hebben geen hotels meer genomen omdat hij daar te weinig ruimte heeft en zijn draai niet vind. Wij hebben dus altijd in een bungalow gezeten. Als we dan zijn eigen kussen en deken meenamen dan kon hij zijn draai vinden als hij 's nachts bij iemand op de slaapkamer mocht slapen. Thuis slaapt hij gewoon in de berging in zijn mand, gaat prima, maar op een andere plek is er snel stress of regelrechte paniek.

Nelson zal ook niet naar een kennel gaan, tenzij het écht niet anders kan, maar dan moet het wel echt nood zijn. Nu wij sinds kort ook de paarden aan huis hebben moeten we, als we nog ooit tijd hebben om op vakantie te gaan, verzorging aan huis hebben en kan Nelson lekker op zijn eigen plekje blijven. Nóg een voordeel van paarden aan huis  :biggrin2:
Door Pluto
#2943768
Waarom is de toon, als je tussen de regels doorleest, zo negatief. Alsof je een ontaarde hondenbezitter bent omdat de honden naar pension moeten omdat ze nu eenmaal niet mee kunnen naar bepaalde dingen. Alsof je je schuldig moet voelen omdat de honden niet mee kunnen op vakantie of wat dan ook.....Niet iedereen heeft de luxe van oppas aan huis of honden die er voor geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2943770
Pluto schreef: Waarom is de toon, als je tussen de regels doorleest, zo negatief. Alsof je een ontaarde hondenbezitter bent omdat de honden naar pension moeten omdat ze nu eenmaal niet mee kunnen naar bepaalde dingen. Alsof je je schuldig moet voelen omdat de honden niet mee kunnen op vakantie of wat dan ook.....Niet iedereen heeft de luxe van oppas aan huis of honden die er voor geschikt zijn.
Wij hadden een hond die niet tegen een pension kon, en de mogelijkheid om te zorgen dat het ook niet hoefde. Maar heb je een hond die het prima vind, dan is er niets mis mee.
Heerlijk om onbezorgd weg te kunnen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door