Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2943139
Hoi

willen jullie mij helpen bij het bekenen van een nieuw menu. Ik heb een Berner met een allergie voor gefokte kip, eend en kalkoen. Nieuwe diersoorten eet mijn muppet niet rauw.  :P Dus van nieuwe diersoorten neem ik eerst het vlees en dit droog ik. Doordat ik geen auto meer heb ik het barfen iets lastiger geworden. Dus ben ik de kiezebrink mixen bosduif en fazant gaan proberen. Tegen beide kan hij dus ik wil ze gaan verwerken in het menu. Maar omdat het een hele dier is loop ik vast op het berekenen van de percentage's.

Zijn menu ziet er als volgt uit, de dagen kunnen wisselen.

Maandag 1000 gram barf
Dinsdag 1000 gram barf
Woensdag 1000 gram barf
Donderdag 1000 gram barf
Vrijdag 1000 gram bosduifmix
Zaterdag 1000 gram fazantmix
Zondag zalmkop, 2 konijnenkoppen en 1 bakje smuldier vlees compleet

Nou is mijn vraag hoe moet ik de percentages gaan berekenen? Moet ik bijv het vlees en orgaan berekenen over 4 dagen. Want de andere drie dagen zit er vlees orgaan in de mixen. Maar hoe zit het dan weer met pens? Over hoeveel dagen moet ik dat berekenen.

De percentages die ik nu geef is:
50% bot
25% vlees
7,5% orgaan
10% pens
7,5% groente

Mijn orgaan percentage is laag want ik droog vrij regelmatig smuldier compleet als snack en als beloningskoekjes. Soms droog ik orgaan als snack. Ik ben bang dat hij anders teveel orgaan krijg.

Ik zou dan op het volgende uitkomen:
Maandag 500 gram bot
                250 gram vlees
                75 gr orgaan
                100 gr pens
                75 gr groente

Dinsdag idem
Woensdag idem
Donderdag idem
Vrijdag 1000 gram bosduifmix kiezebrink
Zaterdag 1000 gram fazant mix kiezebrink
Zondag zalmkop, 2 konijnenkoppen en bakje smuldier vlees compleet.

Ik hoop dat het duidelijk is wat mijn vraag is. Alvast bedankt voor het mee denken.

Hij krijgt geen toevoegingen als eieren en yoghurt oid.
#2943622
Miranda 1 schreef: Hoi

willen jullie mij helpen bij het bekenen van een nieuw menu. Ik heb een Berner met een allergie voor gefokte kip, eend en kalkoen. Nieuwe diersoorten eet mijn muppet niet rauw.  :P Dus van nieuwe diersoorten neem ik eerst het vlees en dit droog ik. Doordat ik geen auto meer heb ik het barfen iets lastiger geworden. Dus ben ik de kiezebrink mixen bosduif en fazant gaan proberen. Tegen beide kan hij dus ik wil ze gaan verwerken in het menu. Maar omdat het een hele dier is loop ik vast op het berekenen van de percentage's.

Zijn menu ziet er als volgt uit, de dagen kunnen wisselen.

Maandag 1000 gram barf
Dinsdag 1000 gram barf
Woensdag 1000 gram barf
Donderdag 1000 gram barf
Vrijdag 1000 gram bosduifmix
Zaterdag 1000 gram fazantmix
Zondag zalmkop, 2 konijnenkoppen en 1 bakje smuldier vlees compleet

Nou is mijn vraag hoe moet ik de percentages gaan berekenen? Moet ik bijv het vlees en orgaan berekenen over 4 dagen. Want de andere drie dagen zit er vlees orgaan in de mixen. Maar hoe zit het dan weer met pens? Over hoeveel dagen moet ik dat berekenen.

De percentages die ik nu geef is:
50% bot
25% vlees
7,5% orgaan
10% pens
7,5% groente
Nee, je neemt gewoon deze percentages en dan bereken je dat over 4 kg voer want dat is wat hij aan barf krijgt. Dus je vult bijv. gewichten en percentrages in de barf rekenhulp in waarbij je dan uit komt op 4000 gram. Nou, dan neem je de verdeling in percentages. En dan verdeel je die 4 kg voer over 4 dagen.
Mijn orgaan percentage is laag want ik droog vrij regelmatig smuldier compleet als snack en als beloningskoekjes. Soms droog ik orgaan als snack. Ik ben bang dat hij anders teveel orgaan krijg.
Prima.
Ik zou dan op het volgende uitkomen:
Maandag 500 gram bot
                250 gram vlees
                75 gr orgaan
                100 gr pens
                75 gr groente

Dinsdag idem
Woensdag idem
Donderdag idem
Vrijdag 1000 gram bosduifmix kiezebrink
Zaterdag 1000 gram fazant mix kiezebrink
Zondag zalmkop, 2 konijnenkoppen en bakje smuldier vlees compleet.

Ik hoop dat het duidelijk is wat mijn vraag is. Alvast bedankt voor het mee denken.

Hij krijgt geen toevoegingen als eieren en yoghurt oid.
Ja, inderdaad. Dit is correct. Je hoeft natuurlijk niet iedere dag alles te geven (vleesbot en spiervlees en orgaanvlees en pens en groenten - je kunt bijv. ook iedere dag vleeesbot geven met groenten en daarbij of spier of orgaanvlees of pens. Ofzo). Maar dat mag wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door