Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#2929389
Hoi, ik heb de pups op 16 mei voor de 1stx ontwormd, kan het dan zijn dat ik nog wormen in de ontlasting zie?
Door vagebond
#2929587
Hoe zie je dat? Ze bewegen toch niet? Voor de ontworming zag ik wormen, die zag ik ook niet bewegen.
Door Lizzy
#2929612
Ja, ik weet natuurlijk vanaf hier niet wat jij in de ontlasting ziet.

Maar goed, ja, alles kan. En pups hebben nou eenmaal vaak/altijd spoelwormen. Maar ik weet ook niet wat voor wormen je hebt gezien, dus wat je kunt doen is van alle pups een beetje ontlasting verzamelen, dit goed door elkaar mengen en opsturen naar het Woud. Je krijgt dan vanzelf antwoord terug over welke wormen er in de ontlasting zit en of dat andere wormen zijn dan spoelworm. Weet je natuurlijk niet welke pup dat is maar het lijkt me ondoenlijk om van elke pup ontlasting op te sturen (tenzij dat je financieel niet uit maakt). In de tussentijd kun je wat propolis aan de pups gaan geven, om de darmflora te verbeteren. En dan kun je over 2 weken opnieuw ontwormen. Ik zou er niet nog sneller/vroeger gif in kieperen.
Door miik
#2931766
vagebond schreef: Hoe zie je dat? Ze bewegen toch niet? Voor de ontworming zag ik wormen, die zag ik ook niet bewegen.
Je kunt ook levende spoelwormen zien, die "krioelen" en bewegen ....
Dode spoelwormen bewegen niet (duhuh) en zien eruit als spagetti.
Het kan zijn dat door het ontwormingsmiddel de wormen eruit zijn gekomen en dat je dat ziet. Maar het kan ook zijn dat de pups nog steeds een flinke hoeveelheid wormen hebben en dat het nodig is om ze nog een keer te ontwormen. En misschien daarna nog wel een keer.
Om het zeker te weten is een ontlastingsonderzoek handig !
Door vagebond
#2932063
Nee, ze bewogen niet, ik zie nu ook geen wormen meer. Vrijdag is het 2 weken geleden, dus dan is het toch weer tijd om te ontwormen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2941710
Even aanhaken op jouw topic.

Hope zou deze week opnieuw ontwormt moeten  worden, wil ik het schema volgen . Haar laatste behandeling was ong. 10 dagen geleden
Gisteren zag ik  dode wormen in haar drolletje, witte  spagetti achtige  wormen.  Kan dat nog een werking zijn van de behandeling?

Wel duidelijk dat ze nogmaals wat nodig heeft,, daarna wil ik haar ontlasting laten  controleren
Gebruikersavatar
Door nova
#2942147
Lizzy schreef: Dat lijkt me rijkelijk laat, 10 dagen na de behandeling?
ja, dat leek me ook. :-\
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2942244
bij paarden komt het er nooit pas na 10 dagen uit dus lijkt me ook sterk dat dat bij honden pas zo laat zou komen.
wel gehad bij een erge wormbesmetting paard, na ontwormen 2 dagen later heeeele hopen wormen er uit en dat duurde idd wel lang voor er geen worm in de mest zat (hij bleef nog wel wormen houden, bewezen met mestonderzoek)  dus misschien dat het zo is dat je een achterblijvertje hebt? ..
Gebruikersavatar
Door nova
#2943529
Ik weet het ook niet presies, morgen is het tijd voor herhaling v. d. wormkuur. Gelet wat ik zag in de poep,  geef ik nog een  dosis, en  daarna stuur ik wat op van de dames naar t Woud. dan zie ik wel verder.

Wat geven jullie event.  van propolis? Ik heb tinctuur in huis, kan ik daar wat mee?
Door vagebond
#2944657
Ik heb de oertinctuur in huis en vorige week gegeven. Pups werden vorige week geent, dus kon niet ontwormen. Vanmiddag ontwormd nu. Ik vraag me alleen af of ik nu de teef ook nog moet ontwormen? Heb het nu niet gedaan, ik zie geen wormen meer. Ik dacht dat je het beste een oplossing van de oertinctuur kon geven. Lizzy weet het wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door