Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942466
Hoe meet ik de maat voor een koeljas?

Oscar heeft vandaag de koeljas van Winston (80 cm) aangehad. Dat was nogal uuuuh hilarisch, want de jas kwam tot ruim halverwege zijn poten  ;D. Nu zit ik te kijken en voor een mechelaar raden de 70cm aan. Maar als ik hem opmeet kom ik op 60 cm ruglengte uit. Nu ben ik alleen bang dat de halsopening dan veels te klein is (daar staat bij voor schapendoezen en die zijn echt flink kleiner).

Ik heb ook nog deze gevonden: http://www.koelmat-koelband-honden.nl/i ... 6B137HDXrB

Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942474
janninneee schreef: toevallig heb ik die afgelopen week binnen gekregen maar nog niet getest:p
Tja daar heb ik ook niets aan  ::) ;)

Het scheelt wel heel erg veel geld met die van de hurta. Ik kan ook bijna nergens nog de maat van Oscar vinden (60 of 70 cm).
Gebruikersavatar
Door janninneee
#2942476
hahaha nee daar heb je niks aan, ze hebben ze wel gepast:p en zit ook bij has een sluiting dus je hoeft hem niet over het hoofd te trekken:)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942488
Kaio schreef: Zie een ander topic van ttjes geloof ik.

Maten hmm weet niet uit hoofd meer maar op youtube staan filmpjes van de verschillende merken.
Meestal nek losjes meten, dus niet halsbandmaat, rug laten ze ook zien ff youtuben  ;)
Ja maar bij de hurta zie ik alleen rugmaten. Dan zou ik de 60 cm moeten nemen, maar daar staat weer bij dat die maat voor schapendoezen geschikt is en dan betwijfel ik weer of de halsmaat dan wel goed is voor Oscar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942496
Anne in Duitsland schreef: Oscar is slank, zou een Ruffwear hem dan niet beter passen? Die hangen niet zo ver naar onderen.
Die vind ik ook nergens nog in zijn maat. Nou ben ik niet heel goed in zoeken, maar wat ik gevonden heb is alleen nog hele kleine en grote maatjes.
Door Anne in Zweden
#2942511
Kaela schreef: Toch gevonden. En besteld!
Ha, ik wilde net vragen welke maat je nou precies wilde, de 60 of de 70 cm rug. Had de XL Ruffwear al gevonden op Amazon.de. Heb je een XL of een L nodig voor Oscar?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942525
Anne in Duitsland schreef: Ha, ik wilde net vragen welke maat je nou precies wilde, de 60 of de 70 cm rug. Had de XL Ruffwear al gevonden op Amazon.de. Heb je een XL of een L nodig voor Oscar?
Een M volgens de maattabel. Ik betwijfel het, maar ik heb het nagemeten en het zou moeten kloppen. En zo groot is Oscar ook heel niet.
Lil schreef: Boris heeft in de hurttha 60 cm en die zit prima.
Boris is qua maat wel goed vergelijkbaar denk ik. Dus dan zou de M bij rufwaer ook niet zo heel raar moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2942535
Ik heb net een email naar Meintierdiscount gestuurd met de vraag of ik hem kan laten afleveren in Nordhorn op het postkantoor zodat ik hem daar kan halen, scheelt toch weer 9 euro. Ben heel benieuwd.

Ik ga voor deze:

https://www.meintierdiscount.de/Hurtta- ... dukt=33657

En Joep heeft de M zeker nodig. Was even zoeken voor de maten, maar die vond ik op een Engelse site.

En hij heeft een borstomvang van 60 cm en een nekomvang van ruim 40, maar ik schat in dat ik de M (borstomvang 60, nekomvang 40) wel kan nemen, volgens mij zit die niet echt superstrak om de nek. Neem toch aan dat het wel goed aan moet sluiten, anders koelt het niet genoeg? De volgende maat L is borst 74 cm en nek 48 cm en dat is weer veel te wijd.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 17 jun 2014, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2942565
Kaela schreef: Een M volgens de maattabel. Ik betwijfel het, maar ik heb het nagemeten en het zou moeten kloppen. En zo groot is Oscar ook heel niet.

Boris is qua maat wel goed vergelijkbaar denk ik. Dus dan zou de M bij rufwaer ook niet zo heel raar moeten zijn.
Ja Boris zal idd niet veel schelen dacht ik. Jones heeft in de Ruffwear de xl en die zit hem erg ruim. Dus m zal voor jullie wel kloppen. De Ruffwear is dunner en heeft twee gespen zodat hij niet afzakt. Vind dat wel fijner dan de Hurtta
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942773
Lil schreef: Ja Boris zal idd niet veel schelen dacht ik. Jones heeft in de Ruffwear de xl en die zit hem erg ruim. Dus m zal voor jullie wel kloppen. De Ruffwear is dunner en heeft twee gespen zodat hij niet afzakt. Vind dat wel fijner dan de Hurtta
Nou dan denk ik wel dat de M goed is. Ben benieuwd wanneer we hem binnen krijgen. Ik twijfel er al heel lang over, maar met de vakantie voor de deur met onze auto zonder airco heb ik nu toch maar besloten het wel te doen.
Afgelopen zondag op training was het ook best warm en dan zou het ook helemaal geen verkeerd idee zijn hem tussendoor aan te doen. Dus hij gaat wel van pas komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door