Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2942113
Hallo allemaal!

Mijn naam is Ronny, 26 en woon in Sittard samen met mijn vriendin Veerle (met onze toekomstige dochter in r buik) en onze 2 honden..
Teddy, een dwerg poedel reutje van 4 jaar
Mila, duitse herder teefje van 2 jaar

Mila is van begin af aan een beetje een sukkelaar geweest met r gezondheid.. Bij de fokker kreeg ze brokken en ik heb er het eerste half jaar ook allerlei brokken gegeven maar ze bleef hier super slecht op reageren.. Tot ik eindelijk kivo heb ontdekt en plots ging het stukken beter.

Nu hebben we het laatste half jaar nog wat ander voer geprobeerd omdat ze toch wel veel jeuk had op de kivo. En ja hoor, sinds ik nieuw voer geef gaat t weer steeds slechter. Ze krijgt nu sinds een tijd smuldier en dit gaat wel goed maar de jeuk word elke dag erger.

Nu ben ik dus van plan een eliminatiedieet te gaan proberen. Ze heeft al heel wat eieitbronnen gehad maar bijvoorbeeld konijn, fazant en paard kan wel nog

Ik hoop hier op het forum advies in te winnen wat betreft welke soort kvv jullie aanraden ( ik wil de kosten wel graag laag houden), dus ik dacht zelf aan lotgering maar daar hebben ze de juiste smaken niet, toch?
En misschien zijn er mensen hier ik Sittard of omgeving welke kvv bestellen ergens waarmee ik dan samen kan bestellen..

Bij voorbaat al heel erg bedankt voor jullie advies!
Laatst gewijzigd door RonnyH op di 17 jun 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#2942596
[quote="Cathy"]
Is het onderzocht dat het aan het voer ligt ?
[/quote]

Nee dit is nog niet onderzocht.. Voor mijn gevoel is t wel duidelijk
Maar waar zou jij aan denken dan als je dit hoort?

[quote="Jerassy"]
Hallo Ronny!

De enkelvoudige versies van konijn, fazant en paard kan je bestellen bij degomeat.  De prijs is gemiddeld 3,50 per kilo dus valt mee.
Hier de website: http://www.naturis.nu/index.php?main_pa ... 20a&page=5
Let op er zitten wel verzendkosten bij.

Groetjes Jessica
[/quote]

Hallo Jessica,

Bedankt voor je reactie! Heb het eens bekeken, de verzendkosten vallen ook mee!
Heb jij dit voer zelf ook gegeven? Lijkt me wel een goede optie!
Als ik met konijn zou beginnen, zijn er dan nog snacks of beloningen of lekkere kauw dingen die ik dan zou kunnen geven?
#2942772
Ik vind de conclusie voer ook wel erg vlot getrokken. Het kan, maar het kan ook iets anders zijn.

Kivo is een merk wat ik niet ken, maar volgens mij wel vrij goed bekend staat. Smuldier is zo'n beetje het goedkoopste wat je krijgen kunt en zou niet mijn keus zijn om aan een hond te gaan geven met de klachten die je beschrijft.

Elimineren behoor je eigenlijk met barf te doen. Alleen dan weet je zeker dat je hond alleen dat krijgt. Met kvv hou je altijd het risico dat de productielijn nog vervuild is met een andere diersoort, of dat de fabrikant er toch dingen in stopt die je er niet in wilt hebben. En aangezien je de kosten graag laag wil houden, is barf ook nog eens een slimmere keuze.

Van konijn kun je vrijwel alles betaalbaar krijgen en die noem je ook nog als mogelijkheid. Dus daar zou ik mee beginnen. En dan 6 tot 8 weken alleen konijn, NIETS anders. Geen koekjes, geen broodkorstje, geen hapje bij oma op visite. NIETS. Anders doe je het voor niets en kun je weer van voren af aan beginnen.
Als je barf voeren wat eng vindt, kun je ook een vleesmolen kopen en de boel zelf malen. Mijn ervaring is dat de clatronic dingen als konijn prima aan kan en die is rond de 40 euro. Als je je barf slim inkoopt heb je dat zomaar terug verdiend op de kosten van kvv.
#2943332
[quote="Kaela"]
Ik vind de conclusie voer ook wel erg vlot getrokken. Het kan, maar het kan ook iets anders zijn.

Kivo is een merk wat ik niet ken, maar volgens mij wel vrij goed bekend staat. Smuldier is zo'n beetje het goedkoopste wat je krijgen kunt en zou niet mijn keus zijn om aan een hond te gaan geven met de klachten die je beschrijft.

Elimineren behoor je eigenlijk met barf te doen. Alleen dan weet je zeker dat je hond alleen dat krijgt. Met kvv hou je altijd het risico dat de productielijn nog vervuild is met een andere diersoort, of dat de fabrikant er toch dingen in stopt die je er niet in wilt hebben. En aangezien je de kosten graag laag wil houden, is barf ook nog eens een slimmere keuze.

Van konijn kun je vrijwel alles betaalbaar krijgen en die noem je ook nog als mogelijkheid. Dus daar zou ik mee beginnen. En dan 6 tot 8 weken alleen konijn, NIETS anders. Geen koekjes, geen broodkorstje, geen hapje bij oma op visite. NIETS. Anders doe je het voor niets en kun je weer van voren af aan beginnen.
Als je barf voeren wat eng vindt, kun je ook een vleesmolen kopen en de boel zelf malen. Mijn ervaring is dat de clatronic dingen als konijn prima aan kan en die is rond de 40 euro. Als je je barf slim inkoopt heb je dat zomaar terug verdiend op de kosten van kvv.
[/quote]


Bedankt voor je reactie en tips!!

Het lijkt me dan inderdaad een goed idee om te gaan barfen! Dit heeft me zoiezo altijd heel erg aangesproken maar het lijkt me wel nog heel lastig een goed weekmenu samen te stellen.. Nu zal dit met 1 diersoort wel wat makkelijker gaan haha

Ik heb alleen echt geen idee hoe ik 'slim' kan inkopen! Ik neem aan dat dit via dit forum wel kan maar ik zou niet weten waar ik moet kijken..

Als het niet aan het voer zou liggen en toch iets anders is, is dit dan makkelijk te vinden door een dierenarts? En hoe zouden ze dit doen?

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en tips!
#2943433
Je kan bij een leverancier zoals Herby, Degomeat, Lupa enz bestellen. En je kan in de vraag en aanbod hoek kijken of er leveringen bij jou in de omgeving zijn. Zo kun je kijken wat voor jou het beste te doen is qua bestellen, ophalen, prijzen enz.
#2943593
En snacks/beloningssnoepjes zelf drogen
Doen wij tegenwoordig ook
Weet je tenminste ook wat je geeft

Voer zelf al 2 jaar kivo en sky doet het er goed op
Ze hebben ook enkelvoudige diersoorten in het assortiment, even kijken op de site van kivo zelf
Neem aan dat je het niet zelf in Veldhoven gaat halen maar in Heerlen?
Ga er vanuit dat hij daar ook gewoon de andere smaakjes kan leveren als hij ze niet op voorraad heeft
Doet mijn leverancier ook namelijk

Smuldier zou mijn keus niet zijn... Maar er zijn veel honden die het er goed op doen
Lotgering heb ik ook een tijdje gehad maar dat komt er bij mij niet meer in, zelfs sky wou het niet eten en die eet echt alles

Heeft je hond geen vlooien oid?
Eentje kan al heel veel ellende veroorzaken....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door