Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#2942203
Mijn Bouvier zijn vacht krijgt de beruchte rood bruine kleur op zijn rug.
Is er iets wat ik daar voor geven kan ?

Grt.
Arnold.
Door arnold
#2942349
Haha, ja berucht. Je ziet het vaak bij de zwarte bouviers rond de snuit.
Maar het klopt enigszins wel dat het oud haar is maar hij is nog niet aan een trimbeurt toe en het komt al sneller terug.
Deze boef is trouwens al 13 jaar.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben op het forum dat alg een oplossing zou zijn maar ik kan er niets meer over terug vind.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2942374
Zo dat is een mooie leeftijd hoor je niet vaak en bij de snuit heb ik altijd het idee dat het door het speeksel / eten komt mijn boef had dat ook
En ook vaak van verkeerd trimmen
Door Lizzy
#2942382
Het is vaak inderdaad wel oud haar. En heel soms kun je het pigment een beetje pimpen. Door zeewier, chlorella en vlierbes-sap. Oh, en door ongezwavelde/ongesuikerde vijgen (bij de bio-winkel).
Door arnold
#2942406
Hij is het laatst geschoren eind febr. en zijn vacht groeit maar heel langzaam en is er dus nog niet aan toe. Hij heeft sowieso een probleem vacht.
Ik ga eens kijken waar ik de chlorella kan vinden en vijgen aan het menu toevoegen.
Ik neem aan dat dit ook goed is voor mijn andere boef ?  een pup van 7 mnd.
Bedankt voor de reacties tot zover.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2942423
Dacht al misschien een oudere hond.  ;)
Mijn altijd zeer zwarte newf van 10 heeft tegenwoordig ook bruinig haar, vooral op zijn schouders en rug, we noemen hem maar onze silverback :biggrin2:
Ik heb al wel eens nagevraagd, hebben oudere newf ook wel eens vaker de een wel de ander niet. Nou vind ik zijn kwaliteit ook minder, lijkt net of er meer en langere ondervacht komt, zoals bijv bij castraten wel kan gebeuren. Met ouder worden minder testosteron zou kunnen. Nu vind ik de bruine kleur nog niet zo erg maar de kwaliteit van de vacht wel en meneer ook.
Zouden die middelen ook helpen bij slechte kwaliteit? Ik bedoel echt helpen dat het de moeite waard is?
Laatst gewijzigd door Kaio op di 17 jun 2014, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door arnold
#2944753
De eerste jaren verkeerd gekamd en geknipt het resultaat is een slappe vacht van heel dun haar zonder ondervacht.
Wat noem jij oud haar 3 maanden  - 6 maanden ?
Door bloemetje
#2945048
arnold schreef: De eerste jaren verkeerd gekamd en geknipt het resultaat is een slappe vacht van heel dun haar zonder ondervacht.
Wat noem jij oud haar 3 maanden  - 6 maanden ?
Wat zonde! T gebeurt vaak hoor. Maar t is jammer.

Oud haar is niet echt een tijd aan te koppelen. Het moet op te lossen zijn met een aantal keer goed wassen en uitblazen.  Als dat niet helpt is t wat anders. Overigens is het normaal gesproken mogelijk opnieuw een plukvacht te kweken.  Maar dat kost tijd, geld en een goede trimmer. Maar zo een oude sok zou ik dat ook niet meer aandoen.
Bruin haar rond de snuit komt naar mijn weten van t speeksel en t steeds nat blijven van de vacht.
Laatst gewijzigd door bloemetje op za 21 jun 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door