Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aprilsnow
#2941881
In de regels staat het verzoek om je even voor te stellen als je nieuw op het forum bent. Sinds gisteren zijn we (mijn vriend Joop en ikzelf Daatje) eigenaar van een Hollandse Herder korthaar reu van 8 weken oud. Zijn naam is Tammo. Het is allemaal spannend en weer nieuw sinds onze vorige hond alweer een dikke 12 jaar geleden overleden is (Bouvier). Minder jong en minder onbezonnen (meer beren op de weg... doen we het wel goed en meer inlezen wat zeggen de experts ook alweer). We voelen ons net een stel jonge onervaren nieuwe ouders.

Zoals gezegd vooraf wel wat ingelezen. Zelf zijn we behoorlijk bewust met eten bezig en proberen we de 'minder goede' spullen te laten staan. Met name granen en geraffineerde suikers. Vandaar dat we ons gingen oriënteren wat er op voedingsgebied te krijgen was. Van brokken wisten we al het een het ander maar voelde toch niet zo goed. Zo kwamen we op KVV en Barf. Barf is voor ons nog een stap te ver. Dus besloten te kiezen voor KVV. Vanuit de fokker is Tammo brokken gewend. Hier op het forum had ik al gelezen dat een overstap op KVV geen problemen op hoeft te leveren. Dit zijn we nu dus aan het proberen. De ontlasting is iets dunner maar zeker geen diarree. Om het te proberen zijn we gestart met Darf puppy KVV maar ik las dat gewone KVV voor de pup geen problemen hoeft te geven en dat de puppy variant alleen fijner gemalen zou zijn. Nou ja goed om te weten. Met wat we hebben moet hij nog wel even vooruit kunnen maar voor een volgende bestelling kunnen we dan misschien al overstappen.

We zijn gestart met de richtlijn van 50 gr. per kilo maar hadden de indruk dat hij toch nog honger had. We hebben het nu even verhoogd naar 65 gr 4x per dag. We houden zijn bouw in de gaten en als het teveel blijkt te zijn dan doen we weer een stapje terug. Het blijft nog een beetje pionieren.
Daarnaast hebben we wat kippennekken in de vriezer liggen voor als het met het KVV goed gaat (na een weekje of 2 denken we zelf). Dan willen we zo af en toe eens beginnen met het voeren van een kippennekje. Ik heb begrepen dat je het gewicht van het nekje dan in mindering brengt op het KVV. of kan het ook als snack tussendoor gegeven worden?

Het is in ieder geval prachtig om te zien hoe hij van het eten geniet. Tenminste de eerste keren verraste hij me door binnen 3 tellen zijn bak leeg te hebben. Vandaag ben ik begonnen om het voer wat tegen de randen te drukken zodat hij wat meer moeite moet doen om het binnen te krijgen. Dat werkt goed. Nu is hij toch wel zo'n 15 tellen bezig :-)

Momenteel nog niet echt een vraag behalve die over het kippennekje. Ben voornamelijk gestart met lezen van de andere berichten en nog meer informatie te vergaren. Het is toch wel een interessant onderwerp.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2941911
Welkom op Barfplaats!  :) :) :)
Veel leesplezier gewenst en als je vragen hebt... stel ze gerust.
De puppy variant van kvv is bedoeld voor puppies tot 8 weken -die op vers worden afgespeend- en daarna kun je gerust de normale variant geven.
Heb je ook foto's van je kleine smurf? (vroeg zij nieuwsgierig...)  :D :D :D
Door Aprilsnow
#2942002
Bedankt. Inmiddels mijn profielfoto aangepast met een foto van zijn eerste dag hier. weet ook niet hoe ik anders hier een foto moet plaatsen.

We hebben het puppyvoer nu in huis dus dat maken we maar eerst even op, had al heel wat van te voren gelezen maar blijkbaar niet genoeg. Ach dan is de stap naar het gewone voer ook wat minder groot houden we onszelf maar voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door