Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Marieke*
#2941805
Mijn kleine zwarte meisje is een soort magneet voor dazen! Echt zo sneu, vandaag met wandelen zaterdag er zo'n kleine 20 dazen op haar lijfje. En ze prikken haar ook. Ik probeer ze er steeds af te jagen, en dat doet ze zelf ook, maar zonder echt succes. Met name als ze nat is is het een drama!
Mijn andere meisje, die kijken ze niet aan! Van Quincy heb ik inmiddels zo'n 4 teken afgehaald, en geen daas bij haar te bekennen, en bij Noortje nog geen enkele teek en dazen, ontelbaar.

Iemand een idee hoe ze te weren ofzo??
Door Lizzy
#2941815
Ik vind de knock out spray van Espree best wel wat werken tegen dazen. Wat een etters zijn het toch he, dazen... Ach, je arme meis :-\. Ik vind ze echt lelijk steken, die krengen >:(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2941841
Bij paarden zijn dazen ook vreselijk en er helpt niets tegen als ze nat zijn.
Als ik in het bos ga wandelen met mijn paard trek ik een fluoriserend (veiligheids) hestje aan. Dat glimmende vinden ze vreselijk.

Ik zou eens zo iets proberen bij je hond. Dazen steken echt vreselijk!
Verder kan je natuurlijk sprayen. De enige spray die ik tegen dazen vind werken is een spray met hertshoorn. Maar daar val je zelf ook echt van om, dus ik ben daar verder niet echt fan van.
Door *Marieke*
#2941856
Bij de paarden gebruikte we vroeger altijd van die vliegendekens, en dat ging geweldig.. Maar voor de. Hond is dat toch anders.. Daarbij bestaan die helemaal niet... Ga eens kijken naar de spray en wellicht kan Noortje het reflecterende dekje van de wintersport aan.. Als dat maar iets helpt zou het al fijn zijn.. Ze heeft een aantal eieren op haar flanken en buik van de prikplaatsen..  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#2941879
[quote="Ellie"]
Helpt tea tree daar misschien ook tegen? Ik weet het niet, hoor:vraag het maar.....
[/quote]

Mwa, het doet wel iets. Vijf minuten of zo.
Dazen zijn echt oersterk en kunnen veel hebben.

Ik zou het hesje eens proberen. Zeker als je dat hebt. Kost niks, is niet schadelijk en je weet snel of het helpt.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2942098
Dazen houden van donkere kleuren en ze bijten, ze nemen een zeer pijnlijke hap uit een dier,vrijwel direct wanneer ze op een hond of paard zitten. Ze houden van warmte en vocht (zweet bij een paard en natte honden). Maar ook vochtige wandelplekken in bos weilanden,enz.De meeste middelen werken vrijwel niet tegen dazen! Bij mensen kunnen ze zelfs door stof heen bijten omdat ze vlijmscherpe tandjes hebben. En het geeft nare pijnlijke wondjes.
Door hannabelgje
#2942158
Hier mijd ik plekken waar veel dazen zitten in de zomer. In de droge gebieden stikt het er hier van, terwijl ik er aan het kanaal bijna geen last van heb. Ik gebruik spray uit Frankrijk die wel goed werkt. Maar van dat om me heen gevlieg word ik al erg zenuwachtig. Ik gebruik moustifluid. Is ook via internet te koop.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2942182
hmm ben laatst ook weer gestoken door zo'n beest.
Zitten hier ook in de omgeving, of zoals andere jaren in de tuin, maar je bent idd meteen de pineut, ze landen op je huid en AUW! Thuis heb ik er azijn opgedaan en is weggetrokken gelukkig. Maar dat gaat bij honden denk ik wat moeilijker he? Geloof dat mijn lange-dikke vachten beren er geen last van hebben, komen er niet doorheen.
Door miruske
#2969171
hersthoorn is het beste maar duur,moeilijk verkrijgbaar en stinkend!

trek 400 ml sterke thee

verhit in een pannetje 100 ml water en voeg hieraan toe
- 2 tl kruidnagelpoeder
- 1 el knoflookpoeder
vermeng dit goed en giet het door een zeefje bij de thee

voeg nog een flinke scheut citroensap aan toe en 200 ml azijn

je kunt er nog een beetje dettol in doen maar als je hond zichzelf af gaat likken zou ik dat niet doen
dit goedje giet je in een spuitflesje en het werkt toch wel behoorlijk goed is mijn ervaring en is niet duur om te maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door