Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2941626
Ik verbaas me echt over Noa . Ze is bij de vorige eigenaar voor herplaatsing geholpen .
En vele teefjes worden dan toch wel incontinent , beginnen te druppelen .... bij Noa dus helemaal niet . Voor haar ras ( Engelse Bulldog ) is ze natuurlijk hoogbejaard , ze is 12 jaar en bijna 10 maanden oud . Noa is inmiddels ook ons oudste middelgrote teefje . Een vorig middelgroot  teefje was 11 jaar maar had Cushing en was hierdoor dus vaak incontinent
Ik heb dus niets ter vergelijking . Want nu komt ie . Noa haar plaspatroon is overdag geheel normaal . Om 18 uur gaat ze altijd nog even de tuin in om te plassen (vaste prik ) Maar dan ploft het dus in zeer diepe slaap en zou ik haar laten liggen tot de volgende ochtend dan is ze dus gewoon nog kurkdroog en ik vind nooit iets . Maar dat lijkt mij toch wel erg lang en niet zo fijn voor de blaas . ga jezelf maar na ..... je moet te nodig en kan dan niet meer . Dus dan maak ik oma wakker en dat vind ze heulemaal niet leuk . begint narrig te worden , hapt (wat ze anders ook niet doet ) Ik lok haar momenteel maar mee de tuin in met een klein stukje kaas  :biggrin2: En uiteindelijk wil oma daar wel overeind voor komen ..... duurt ook even hoor . Maar , ben ik nu zo,n muts en maak ik me te druk ? Hoelang houden de oude teefjes het bij jullie nog op ? Het is natuurlijk niet leuk voor opoe , als je zomaar weer vanaf je warme bed afgeplukt word en naar buiten moet . De laatste ronde voor de nacht loopt ze allang niet meer mee met de andere dames . Ze verzet geen poot
#2941630
Hooli is met 1 jaar gecastreerd. Ze is nu 14 en houdt het echt nog een hele nacht (8 uur) vol zonder te plassen.
Ik verbaas me erover, maar ik ben er wel heel blij mee natuurlijk.
Ze wil nog steeds altijd graag naar buiten, ook midden in de nacht, dus mocht het toch nodig zijn over een tijdje dan doen we dat gewoon standaard ook nog een keer.
Maar voor nu hoeven we er voor de honden 's nachts niet uit!
#2941643
Heather van 13,5 is ook gewoon droog. Als het regent presteert ze het om de ochtendplas te bewaren voor in de middag, dus dan houdt ze het zeker zo'n 15 uur op. Ze kan ten alle tijde naar buiten, dus ze zal er wel weinig last van hebben van dat lange ophouden.  Chica had toen ze 12 was dezelfde geintjes en Dusty was ruim 14,5 en ging pas echt lekken vanaf een week voordat ze overleed, toen kon tijdens een slapie er zo een complete plas uitlopen.  Groovy was al vanaf een jaar of tien zo lek als een mandje snachts.
#2941652
Onze Taylor (labrador - 4 jaar geleden overleden op bijna 15jr leeftijd - gesteriliseerd) verloor nooit een druppel. Na 22u 's avonds was ze ook niet meer de deur uit te branden :biggrin2: En uitslapen in het weekend (dus wat later uit) was nooit een probleem, ze snurkte ook gewoon door en bleef droog.
Daarentegen was Buzzer (vorig jaar overleden - 15+ - gecastreerd) wel zijn laatste 2 jaar incontinent. Maar hij was een reu en dat vroeg je niet. ;)
#2941655
Wodka is ruim 12,5 jaar oud. Gesteriliseerd (gecastreerd) met 7-8 maanden. Heeft een X aantal jaren geleden een poos op incontinentie meds (weet de naam niet meer) gezeten, omdat ze 's nachts urine liet lopen. Ooit mee gestopt en toen bleek ze gewoon droog te blijven 's nachts.

Wodka heeft een berenblaas. Die laat ik in de avondronde (22u) plassen en dan kan ze dat gewoon ophouden tot de volgende middag. Zeker als het regent.  ::)

Als ze 's ochtends wel plast, hoeft er echt niemand voor een uurtje of 15-16 langs te komen, dan is plassen stom.

Wel grappig dat er altijd zo gedacht wordt dat oudere teefjes moeite krijgen hun plas op te houden, ik dacht dat wodka een uitzondering was, maar dat blijkt geenszins het geval, jullie ervaringen lezend. 
#2941686
Floortje word morgen 13, ze lekt niet maar plast rustig binnen als ze 5 min daarvoor buiten is geweest, of ze is vergeten te plassen of het is gewoon eigenwijze teckel. Poepen durft ze ook binnen als het haar te lang duurt. En dat is savonds , is ze 2 uur daarvoor nog buiten geweest, tegen half 10 is het bedtijd volgens haar en als je haar dan niet buiten laat poept ze rustig binnen.

Het zindelijk worden met haar was ook geen makkie.

Snachts kan ze het makkelijk 12 uur ophouden.

Ze is gesteriliseerd toen ze een jaar was.
Laatst gewijzigd door Urs op ma 16 jun 2014, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2941693
Urs schreef: Floortje word morgen 13, ze lekt niet maar plast rustig binnen als ze 5 min daarvoor buiten is geweest, of ze is vergeten te plassen of het is gewoon eigenwijze teckel. Poepen durft ze ook binnen als het haar te lang duurt. En dat is savonds , is ze 2 uur daarvoor nog buiten geweest, tegen half 10 is het bedtijd volgens haar en als je haar dan niet buiten laat poept ze rustig binnen.

Het zindelijk worden met haar was ook geen makkie.

Snachts kan ze het makkelijk 12 uur ophouden.

Ze is gesteriliseerd toen ze een jaar was.
Dat durven ze hier ook hoor. Met van die regendagen van vorige week gebeurde het dus ook dat Heather in de deuropening beslist dat het wel erg nat is buiten en gaat dan gewoon netjes binnen zitten piesen.  Maarja, dan ben je niet incontinent, hooguit lui en uitgekookt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door