Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door C@rine
#2941290
Waar hebben jullie je huisdieren aan gemeld?
En waarom?

St. Nederlands Databank Gezelschapdier, daar moet je voor betalen, en ook voor de wijzigingen!
Backhome is gratis.

Bieke, Brumby en Rooike staan bij St. NDG en de wijzigingen in verband met de verhuizing moet ik nog doorgeven.
Fritzi moet ik nog aan melden.
Door C@rine
#2941423
Als ik op chipnummer.nl de nr. invul krijg ik de juiste databank te zien.
Fritzi is door het asiel op gemeld bij Backhome, maar niet met mijn gegevens.
Als Backhome dan gratis is zou ik graag de andere 3 daar ook onder brengen.
Nu nog uit gaan zoeken of ik dan zomaar weg kan, misschien kost dat ook weer wel geld, dan kan ik net zo goed blijven  ;)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2941441
Ik zou het niet eens weten dus ik ga dat eens even uitzoeken.

Hmm vreemd ik heb zn nummer ingevuld met wat er inz ijn paspoort op de sticker staat (er staat het logo van backhome) maar dan komt het terug met niet gevonden.
Terwijl dat de fokker de pups toen aangemeld heeft en wij het moesten weizigen. Maar goed dat er nog nooit iets gebeurt is.
Laatst gewijzigd door Arkay op zo 15 jun 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2941471
Zo gelijk maar aangemeld bij backhome , je weet maar nooit wat de oude heer nog gaat doen.

Oja regstratie backhome is gratis als je een chip van hun hebt, op de sticker in zn pasport staat virbac backhome dus gratis maar er zijn verschillende chipleveranciers en dan is het niet gratis.
http://www.backhomeclub.nl/uploads/Stap ... -62014.pdf

dit staat in de handleiding van backhome:

Niet meer altijd gratis
Gezien de kosten die de verplichte I & R hond met zich mee brengt, kan registratie van honden niet
meer gratis zijn. Voor registraties van honden geboren of ingevoerd vanaf 1 april 2013 worden kosten
in rekening gebracht bij de ‘chipper’. Registratie van oudere honden, katten en overige dieren met een
BackHome chip blijft een GRATIS, en daarmee laagdrempelige, service. Het tarief voor registraties die u
doorgeeft in het kader van I & R hond zullen maandelijks, achteraf aan de professionele accounts worden
gefactureerd. Voor particulieren die een huisdier registreren in het kader van de verplichte I & R hond óf
met een andere chip dan een BackHome chip bedraagt het tarief 3,00 euro (excl. BTW) te voldoen via
iDeal.
Laatst gewijzigd door Arkay op zo 15 jun 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shanti en co
#2941527
C@rine schreef: Als ik op chipnummer.nl de nr. invul krijg ik de juiste databank te zien.
Fritzi is door het asiel op gemeld bij Backhome, maar niet met mijn gegevens.
Als Backhome dan gratis is zou ik graag de andere 3 daar ook onder brengen.
Nu nog uit gaan zoeken of ik dan zomaar weg kan, misschien kost dat ook weer wel geld, dan kan ik net zo goed blijven  ;)
Ik zou de ndg dan verwijderen (als dat kan) en anders ook veranderen, anders kijken ze zometeen alleen bij ndg en hebben ze dus je verkeerde adres. Jammergenoeg gebeurt het regelmatig dat dieren die gevonden worden niet of verkeerd geregistreerd staan.  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door