Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
#2940846
Ik moet voor Noppie de bovenkant van het afgezetten deel terras nog beveiligen zodat ie er niet via die weg uit kan. Nu is de vraag hoe dat het beste te doen. Denk niet dat Noppie tussen het hekwerk bovenop muur door kan of dat ie helemaal tot bovenaan kan klimmen maar je weet maar nooit.

Verschillende opties.
Helemaal overdekken met net/gaas..is ruim 28m2
Alleen een rand er langs maken van 50-75 cm breed helemaal rondom
Gedeelte bij eerste foto helemaal overdekken (12m2) en rand van 75 cm breed maken bij poort op middelste foto en bij hekwerk op muur (laatste foto) niets maken

Dit is de huidige situatie:

De muur waar de stoel staat is 1.40 m hoog. Het hekwerk wat op de muur staat is 1.80 m hoog en de spijlen zitten 8,5 cm uit elkaar en tot hoogte  van 1 m (t/m de ovalen ringen) zit nog draad. De draadpanelen met hout waar Noppie voor ligt hebben een hoogte van 2,15 m, de poort is ook zo hoog.
Afbeelding

Bij het andere poortje is de situatie als volgt
Afbeelding

In het midden aan de muur kant is nog een penant gemetseld. Het hekwerk wat op de muur staat is 1.80 m hoog en de spijlen zitten 8,5 cm uit elkaar en tot hoogte van 1 m (t/m de ovalen ringen) zit nog gaas. Vanochtend hing Noppie dus ter hoogte van de ovalen ringen. Misschien beter gaas weg halen
Afbeelding
Door K&D
#2940865
Hoger dan die ovale ringen kan hij niet komen lijkt me, want hij heeft nul houvast daar. Ik zou het schuine deel helemaal overdekken, en aan de andere kant het deel boven het poortje. Je kunt het Fort Knox maken met heel veel inspanning en gedoe, maar misschien is de beveiliging ala de koepelgevangenis Veendam ook wel genoeg. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door K&D op za 14 jun 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2940871
Lastige tuin om af te zetten door al die hoogte verschillen! Ik denk dat je dan alleen boven de deur en het hek waar hij nu voor ligt af moet zetten met schuin/haaks gaas. Als hij niet tussen de spijlen door kan zou ik ook inderdaad het gaas weghalen dan kan hij waarschijnlijk daar niet naar boven. Ook een kwestie van uitproberen. Goed in de gaten houden wat hem wel en niet lukt. Ik heb ze hier de eerste weken alleen onder toezicht in de tuin gelaten. Succes!!!
#2941282
Ik heb net 2 netten bij zooplus besteld van 4x3 m, die hebben een belastbaarheid van 95 kg dus Noppie houden ze dan ook. Zijn dezelfde netten als ik in de poortjes gebruikt heb. Be van plan om ze te bevestigen met touw dat ik over terras span. Als alles mee zit zitten ze er eind van de week over heen en kan ie veilig buiten rondrennen.

Deze heb ik besteld:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/344478

Edit: Nettenlijn had ik offerte gevraagd maar die zijn bijna 30 euro duurder en is bijna hetzelfde net
Laatst gewijzigd door TMG1961 op zo 15 jun 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#2941362
Daantje schreef: Jeetje Theo ,dat is een hele klus ! :confused1:

Ik zou ook een net eroverheen spannen,maar hoe krijg je dat strak?
Het hoeft niet superstrak te zijn. Ik span 2 touwen haaks op elkaar en daar komen de netten aan te zitten, de andere zijden worden aan de muur en hekwerk/poortjes/draadpanelen bevestigd. Is wel wat werk maar dan heb ik hopelijk ook wat  :biggrin2:
#2941417
TMG1961 schreef: Het hoeft niet superstrak te zijn. Ik span 2 touwen haaks op elkaar en daar komen de netten aan te zitten, de andere zijden worden aan de muur en hekwerk/poortjes/draadpanelen bevestigd. Is wel wat werk maar dan heb ik hopelijk ook wat  :biggrin2:
O zo!
Ik vroeg het me af omdat wij ooit een vijver hadden die we ook hadden overspannen met zo'n net.
Totdat de herfst kwam ....heeeeel veel blad viel op het net .
Kregen we er dus niet af met als gevolg dat de hele boel de vijver inzakte. ::)
De reiger was er wel heul blij mee  >:(
#2941835
Woon je op de Langeberg? Ik heb ook van die hoogte verschillen daar vandaar :).

Ik had dit soort netten op de kippenrennen zitten en dat functioneerde prima (in mijn geval, geen kippen vliegend uit de ren en geen duiven en wilde boerderijkatten er in) Het probleem wat ik wel had was 's winters met sneeuw dan bogen ze zover door dat ik de ren alleen nog maar gebukt in kon. Ik had om de paar meter spandraden gespannen onder de netten en aan de zijkanten had ik de netten met ijzerdraad overal vastgemaakt zodat er ook geen poes langs het gaas erin kon klimmen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door