Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2935211
Hoi allemaal,

Gizmo is bijna 1 jaar en heeft als pup de cocktail entingen gehad (hondenziekte, parvo, leverziekte, kennelhoest & weil). Via dit forum hoorde ik van titeren en dat wil ik ook graag bij Gizmo laten doen. Vandaag was ik bij de dierenarts en ik vroeg aan haar of ze titert en of dat mogelijk is op 1 jarige leeftijd. Nu doet zij het wel, maar ze vertelde me dat het op 1 jarige leeftijd niet slim is om te te titeren, omdat ze hoogstwaarschijnlijk toch een 'boost' (citaat van de DA) moet krijgen. Nu vroeg ik me af of dat waar is. Want laatst las ik nog ergens dat de puppyenting vaak zo'n 4 jaar werkt. Kunnen jullie mij advies geven wat ik het beste kan doen?
Door deja
#2935271
Ik heb vandaag Fajah van bijna 15 maanden laten titeren, en dat pakte goed uit ze hoeft voorlopig niet geënt te worden titers waren hoog genoeg, dus ik blij.
Door eelke
#2935308
Jup, Gijs ook, alleen de puppy entingen gehad en die hoeft pas na 5 jaar weer.

Joep heeft wel met 1 jaar zijn entingen gehad, en die moet dit jaar weer (2 jaar na eerste keer titeren). Het verschilt echt per hond, daarom titer je ook :)
Door deja
#2935310
De Zuiderkaag deed de vaccicheck en daar kan je niet bij zien hoe hoog de titers zijn dat gaat met kleurtjes, zij adviseerde daarom volgend jaar weer omdat Fajah nog zo jong is en maar 1 maal haar entingen heeft gehad. Nou ik ben daar verder wel blij mee hoor.
Door Lizzy
#2935382
Gizmo schreef: Hoi allemaal,

Gizmo is bijna 1 jaar en heeft als pup de cocktail entingen gehad (hondenziekte, parvo, leverziekte, kennelhoest & weil). Via dit forum hoorde ik van titeren en dat wil ik ook graag bij Gizmo laten doen. Vandaag was ik bij de dierenarts en ik vroeg aan haar of ze titert en of dat mogelijk is op 1 jarige leeftijd. Nu doet zij het wel, maar ze vertelde me dat het op 1 jarige leeftijd niet slim is om te te titeren, omdat ze hoogstwaarschijnlijk toch een 'boost' (citaat van de DA) moet krijgen. Nu vroeg ik me af of dat waar is. Want laatst las ik nog ergens dat de puppyenting vaak zo'n 4 jaar werkt. Kunnen jullie mij advies geven wat ik het beste kan doen?
Ik denk dat je het titeren het beste kunt overlaten aan een dierenarts die er ook verstand van heeft. Want dit is dus niet waar. Als de puppy entingen goed zijn aangeslagen, is de titer op 1 jarige leeftijd vaak nog hoog.
Door Cathelijn
#2938098
Wat Lizzy zegt. Mijn hond van nu twee jaar heeft alleen de puppyvaccinaties gehad en die waren op 1-jarige leeftijd hoog genoeg om jaren mee vooruit te kunnen.
In 2017 hoeft er pas opnieuw getiterd te worden.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2938914
Sorry voor mijn late reactie, maar door verhuizing kon ik even niet Online komen. Ik zal eens proberen een dierenarts in de buurt te vinden die titert en er ook meer van af weet. Ik had al zo'n lijstje gevonden, maar helaas is geen van die da's in de buurt van Sneek...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2938918
Je zou bij Dierenkliniek de Waterpoort navraag kunnen doen. Ik weet niet of ze het daar doen, ik heb het nog niet nodig gehad, dus niet gevraagd. Maar als je je wensen kenbaar maakt heb je grote kans dat het wel kan. Mochten ze ivm houdbaarheid van de testen oid een groepje willen, kan je hier een oproep doen om met meerdere mensen tegelijk te gaan.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2939597
Reactie van de dierenpraktijk:

Inderdaad is titeren een mogelijkheid om antistoffen tegen infecties bij hond en kat aan te tonen. Deze methode is echter niet voor iedere hond en iedere situatie geschikt en hangt van een aantal zaken af, in sommige gevallen is deel-vaccinatie dan een oplossing. Wat voor uw hond het meest ideaal is dient ter plaatse bepaald te worden.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939622
Ik houd niet van dingen ter plaatste bepalen.. Ik weet dat ik niet zo sterk in mijn schoenen sta, dus zeg ik liever 'nee' dan dat ik me laat overhalen om toch te laten kijken en dan een advies aan te nemen...
Door Lizzy
#2939624
Gizmo schreef: Reactie van de dierenpraktijk:

Inderdaad is titeren een mogelijkheid om antistoffen tegen infecties bij hond en kat aan te tonen. Deze methode is echter niet voor iedere hond en iedere situatie geschikt en hangt van een aantal zaken af, in sommige gevallen is deel-vaccinatie dan een oplossing. Wat voor uw hond het meest ideaal is dient ter plaatse bepaald te worden.
Wat een vaag gelul, excuseer mijn Frans. Daar ging ik dus niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2940082
Ja goh, van zo'n antwoord word ik ook niet enthousiast.

Ik zou zeggen, aangezien je ook niet echt heel veel andere opties hebt (al kun je altijd in de auto stappen naar bijvoorbeeld Tannetje!), bel ze op, vraag naar Paul en leg hem specifiek uit wat jij wil voor jou hondje. En dat is heel simpel, je wilt weten of zijn pupentingen aangeslagen zijn, of dat er nog (deel)vacinatie nodig is. Misschien kom je dan nog een stap verder en anders wordt het verder van huis zoeken.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2940288
Daar heb ik ook last van Fenixjuh! Vind het erg moeilijk om dan nee te zeggen en ik neem toch altijd maar aan dat de dierenarts er het meeste verstand van heeft...

Kaela, dit antwoord kwam van Paul. In het berichtje naar de dierenarts had ik duidelijk gezegd dat ik wil weten of ze nog beschermd is. Ik las dat hij er wel veel verstand van heeft, maar van zo'n antwoord werd ik ook niet zo enthousiast. Ook aangezien ik verder nog helemaal niet bekend ben met het titeren kunnen ze me vanalles wijsmaken. Maar misschien inderdaad wel een idee om even te bellen om meer duidelijkheid!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door