Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939679
Altijd maar die angstzaaiingen, tuurlijk werk ik 'schoon'. Als iets gebruikt is voor rauw vlees, gaat dat meteen in de vaatwasser.. Wij hebben kleurenplankjes en rood is voor vlees. Mijn vriend had eens iets op een rood plankje gesneden en het niet meteen opgeruimd, ik boos, dat dat vies is, hij zei dat het voor groente gebruikt was..
Zo doe ik het met hondenvoer en met mijn eigen rauwe vlees. Voor mijn vriend zijn sommige dingen waar hij echt aan heeft moeten wennen, zoals 2 vorken bij gourmetten/bbq etc (één voor rauw en één voor gebakken). Dat heb ik altijd zo geleerd, evenals een schone werkplek.
Van de salmonella was het bekend, maar ze geeft zelf aan dat ook brokken niet veilig zijn 'bij brokken komt salmonella minder voor' dus is het in mijn ogen slechts schijnveiligheid. Daarbij kan een hond overal salmonella oplopen, er ligt overal hondenpoep en er staan geen bordjes bij welke hond wormen/salmonella/andere ziekte heeft, en de honden snuffelen overal even aan.
Ik denk dat vers vlees gezondere honden geeft, en daarbij een betere weerstand tegen besmettingen. Ik denk dat het goed is om ook juist deze verhalen te blijven kijken/lezen om kritisch te kunnen blijven. Op die manier kan ik elke keer weer de afweging maken, niet genoeg onderbouwing/overtuiging voor mij om iets anders te doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2939689
Fenixjuh schreef: Altijd maar die angstzaaiingen, tuurlijk werk ik 'schoon'. Als iets gebruikt is voor rauw vlees, gaat dat meteen in de vaatwasser.. Wij hebben kleurenplankjes en rood is voor vlees. Mijn vriend had eens iets op een rood plankje gesneden en het niet meteen opgeruimd, ik boos, dat dat vies is, hij zei dat het voor groente gebruikt was..
Zo doe ik het met hondenvoer en met mijn eigen rauwe vlees. Voor mijn vriend zijn sommige dingen waar hij echt aan heeft moeten wennen, zoals 2 vorken bij gourmetten/bbq etc (één voor rauw en één voor gebakken). Dat heb ik altijd zo geleerd, evenals een schone werkplek.
Van de salmonella was het bekend, maar ze geeft zelf aan dat ook brokken niet veilig zijn 'bij brokken komt salmonella minder voor' dus is het in mijn ogen slechts schijnveiligheid. Daarbij kan een hond overal salmonella oplopen, er ligt overal hondenpoep en er staan geen bordjes bij welke hond wormen/salmonella/andere ziekte heeft, en de honden snuffelen overal even aan.
Ik denk dat vers vlees gezondere honden geeft, en daarbij een betere weerstand tegen besmettingen. Ik denk dat het goed is om ook juist deze verhalen te blijven kijken/lezen om kritisch te kunnen blijven. Op die manier kan ik elke keer weer de afweging maken, niet genoeg onderbouwing/overtuiging voor mij om iets anders te doen.
Nelson heeft hier zijn eigen aanrecht, zijn eigen messen, zijn eigen snijplank en zijn eigen bakjes om in te ontdooien. De vloer waar hij heeft gegeten wordt altijd gedweild, gebruikte spullen goed schoongemaakt en de snijplank altijd bestrooid met zout en afgespoeld met heet water.
Ik denk eerlijk gezegd dat onze hond, en ook wij natuurlijk, in een waar paradijs eet als je het vergelijkt met menig studentenhuis. Natuurlijk moeten we op hygiëne letten, maar we moeten ons ook niet bang laten maken. Je hele huis vol dettol, bleek en ontsmettingsdoekjes is in mijn ogen schadelijker dan gewoon met gezond verstand omgaan met vers voedsel. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2939738
bordeauxtje schreef: En?
Is bijvoorbeeld het salmonella verhaal algemeen bekend/erkend?
Bekend wel, erkend..geen idee. Er zijn natuurlijk altijd mensen die niet hygiënisch werken, hoef je niet eens vlees voor de honden voor te verwerken.

En verder is het verhaal van Mw. Plantinga mij bekend en voor mij volstrekt oninteressant.
Door bordeauxtje
#2939854
Lizzy schreef: Heb je het zelf gezien? Wat vond jij ervan?
Ik moet sommige info nog even verwerken  :D best een lang interview toch?
Ik vind het interessant om naast de meningen van voorstander en tegenstanders van vers(die ik soms best ongenuanceerd vind)
nu iemand te horen onderbouwen waarom niet het één of het ander perse slecht is.
#2939858
OMG... ik heb het net gezien, grotendeels dan want het was nogal voorspelbaar dus heb het soms wat doorgespoeld, maar of we wel onze drollen willen oprapen, want die bevatten blijkbaar meer ziekmakers dan ontlasting van brokkenhonden...  ik had Esther nog nooit eerder gezien. Wel mooi trouwens om te zien dat ze niet kan ontkennen belang te hebben bij de industrie. En wij Barfers, gevaarlijk, zijn erg zwart wit! Die sektarische praktijken van ons, oh oh oh.
#2939874
bordeauxtje schreef: Ik moet sommige info nog even verwerken  :D best een lang interview toch?
Ik vind het interessant om naast de meningen van voorstander en tegenstanders van vers(die ik soms best ongenuanceerd vind)
nu iemand te horen onderbouwen waarom niet het één of het ander perse slecht is.
Ik vond mevrouw Plantinga erg neigen naar het voeren van brokken.....
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 12 jun 2014, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bordeauxtje
#2939906
dreumelaartje schreef: . Wel mooi trouwens om te zien dat ze niet kan ontkennen belang te hebben bij de industrie.
Misschien heb ik niet goed geluisterd maar ik heb haar eigenlijk het tegenovergestelde horen verklaren. :-\
#2939932
bordeauxtje schreef: Misschien heb ik niet goed geluisterd maar ik heb haar eigenlijk het tegenovergestelde horen verklaren. :-\
ze antwoorde op die vraag "dat ze ook 2 poezen heeft en het beste wil voor hen". ze heeft niet ontkent dat ze/haar studies worden gefinancierd door de brokkenfabrikanten. Niks mis mee natuurlijk (behalve dat ze daarom niet objectief is). het kan zijn dat ik de woorden "ik krijg geen cent van de industrie" gemist heb, maar ik d8 aandachtig geluisterd te hebben naar het antwoord op die vraag ;-)
Door kakocavi
#2940109
dreumelaartje schreef: ze antwoorde op die vraag "dat ze ook 2 poezen heeft en het beste wil voor hen". ze heeft niet ontkent dat ze/haar studies worden gefinancierd door de brokkenfabrikanten. Niks mis mee natuurlijk (behalve dat ze daarom niet objectief is). het kan zijn dat ik de woorden "ik krijg geen cent van de industrie" gemist heb, maar ik d8 aandachtig geluisterd te hebben naar het antwoord op die vraag ;-)
Ik kan nu even niet zelf kijken, maar is de vraag naar voren gekomen en zei ze: "Ik kan niet ontkennen dat mijn onderzoek gesponsord wordt door de brokkenindustrie"? Want dat lijkt me onwaarschijnlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door