Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2939813
Heb je wel eens een paar dagen oud zwaantje vast gehouden, geaaid en stiekem even geknuffeld? Ik wel :biggrin2:

De reden is natuurlijk afschuwelijk, daar valt niks tegen in te brengen. Maar Leo moest gisterenavond een paar dagen oud zwanen-kuiken ophalen, die was zijn mama en broertjes en zusjes kwijt :'(. Het onfortuinlijke smurfje was door en door nat en koud. Leo heeft 'm in de couveuse gezet en ik mocht het heel even vasthouden (om te helpen bij de verzorging).

Oh germpje, wat liefffff :smitten:
#2939820
Geweldig he? Heb jaren lang bij de vogelopvang gewerkt.
Bakken vol met jong spul ging mee naar huis om ze om t uur te voeren.

Egels, konijntjes en haasjes aan de fles, en sommige jonge vogels zoals reigers knap van lelijkheid. En vooral zorgen dat ze niet tam werden, soms zo moeilijk.
#2939823
Een avond met een vriend afgesproken, kon wel maar hij had wel vrijwillige dienst van de dierenambulance, maar ze zouden vast niet bellen..  ::)
Wel dus, ik mocht mee maar moest in de auto blijven ivm eventuele verzekering, herderpupje van 6 weken opgehaald, hij heeft hem even voor bij het raam gehouden :smitten: :smitten:
Ik had hem echt zo mee willen nemen, gelukkig was hij gechipt en is er dezelfde avond nog voor gebeld..
#2939837
Ja. Nou heb ik gelukkig wel de lusten maar weinig tot geen lasten. Leo maakt toch wel veel akelige dingen mee. Maar eergisteren moest hij een landschildpadje ophalen en die moest overnachten omdat de opvang 's nachts dicht is. Super cute beestje en ik heb 'm wat bio andijvie uit de tuin mogen voeren. Dat ging er goed in. Ook zo schattig!
#2939885
Angelique schreef: Dat is wel apart ja. En wat gaat er dan nu met zo'n zwanepup gebeuren...omdat de gene familie meer heeft...naar een opvang ofzo?
Ze hebben 'm omgedoopt, hij heet nu Leo en hij zit in de Wulp, het vogel-asiel in Den Haag.

Oh, wat was ie cute en lekker zacht. Ik vroeg nog of ik 'm mocht houden :-[ :biggrin2:. Mocht niet :biggrin2:
#2939897
MarijeEnBoomer schreef: Vorige week was er een baby zwaantje binnen gebracht bij 'mijn' dierenarts.  Die had een heel stuk visdraad in z'n buikje!
Misschien zijn ze nu gezellig samen in de opvang  :)
Ahhh, wat zielig :'(. Maar je DA kon hem dus helpen? Ik hoop dat ze nu vriendjes zijn....!
#2939913
MarijeEnBoomer schreef: Ja ze hebben hem geopereerd  :)
En de volgende dag heeft de vogelopvang hem opgehaald en ze hadden nog gebeld naar de opvang en het ging goed met zwaantje  :)
Ohhw, wat goed zeg, dat ze haar hebben geopereerd!!
Ik zal Leo volgende week naar die twee kleintjes laten informeren!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door