Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2939444
Oscar heeft vlooien. Sinds een dag of 3 krabt hij heel veel en net met kammer 6 kriebelige kruipertjes eraf gehaald.

Nu hebben we voor de katten nog pipetjes van advantage liggen. Voor Oscar is het enige wat we nog hebben een pipetje van frontline. Dit hebben we 2 jaar terug in Duitsland gekocht toen hij daar compleet onder de teken zat. Maar ik twijfel nu hoe slim het is dat nu op te doen. Je hoort vaak dat frontline minder goed werkt en ik voel er niet zo veel voor om hem over een week of 2 nog iets anders te moeten toedienen.
Aan de andere kant is het nu warm en het waren er 6 en we hebben vloerbedekking  :-\. Een dag afwachten voelt ook niet echt fijn.

Wat zal ik doen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2939454
Is de houdbaarheidsdatum nog wel goed dan?
En ik zou wachten tot morgen ochtend zo snel zal het toch niet gaan
Frontline doet niet veel meer vlooien zijn resistent geworden voor dat middel
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2939475
Ja dat lees ik ook ovevral. En als het niet veel doet, ben ik over een week alleen maar verder van huis.

Ik ga gewon morgen in mijn pauze even langs de dierenarts hier in de jumper en dan neem ik ook gelijk vlooienbandjes voor in de stofzuiger mee. En dan is de keus gif versus natuurlijke middeltjes voor de vakantie ook gelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2939477
Ik hou niet zo van vlooien en dat is zacht uitgedrukt. Maar ik zou eerst het huis helemaal grondig schoonmaken met schoonmaakazijn en alle kleedjes enzo wassen op 60 graden.

Hele huis stofzuigen en de stofzuigerzak in een vuilniszak doen en direct in de kliko. Verder blijven kammen en vlooien en eitjes die er van de vacht afkomen in de zeepsop doodmaken.
Zou geloof ik de oude pipet niet op Oscar doen.

Overiegsn kunnen vlooien zich wel snel verspreiden maar dan vooral door in huis en op de vacht eitjes te leggen. Succes!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2939577
Ik heb geen diameeraarde in huis en zou niet weten waar ik dat moest halen. De dierenwinkel is tegenover mijn werk, dus daar kan ik makkelijk even langs.

Ik ga Oscar zo nog een keer helemaal doorkammen. Kleedjes heeft ie niet, hij heeft een biabed matras in zijn bench en een nep-biabed als mand. Dat is kunstleer om traagschuim, zou dat een risico vormen? Ellende is dat we sinds kort vloerbedekking hebben, dus dat lijkt me al met al de grootste potentiele kweekvijver.
Gisteravond hebben we al goed gestofzuigd en zak in de kliko. Ik hou het voor nu maar even op pipetjes kopen en vlooienband in de stofzuiger en de komende dagen goed kammen en stofzuigen.

Dank voor de reacties!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2939592
Oei vloerbedekking is inderdaad veel groter risico gaan de eitjes in zitten
De mand zou ik mij dan niet zorgen om maken
De diameeraarde kan je bestellen bij de baroen in Aalsmeer
Altijd handig om in huis te hebben zeker nu met die vloerbedekking
Ik zou het dan in alle hoeken strooien van de vloerbedekking en evt in stoffen mandjes kleedjes van evt de katten, katten zijn meestal wel de oorzaak van vlooien meenemen
Succes en hopen dat het gauw onder controle is
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939631
Ik pak altijd de stronghold. Jacy had hier 2 weken terug 3 vlooien, meteen behandeld, nergens meer last van... Tot ik van het weekend op een openbaar grasveldje lekker lag te lezen, hele tijd vlooien op mijn tijdschrift.. In huis hebben we nergens last van  :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door