Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939636
Voor vandaag geen eten voor Jacy gepakt, want hij heeft gister zijn paardenribben niet op. Nou heeft hij net staan overgeven, is er wel een kwartier mee bezig geweest.. Liever geef ik hem een paar honderd gram pens ipv zware paardenribben, maar ik moet ook streng zijn m.b.t. botwerk... Hij krijg meestal pas vanaf 4 uur ergens eten..

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939650
Dacht ik wel, maar ik wil ook wat strenger worden omdat hij altijd miept met botwerk.. Gister kwartels zitten breken om er pens in te proppen in de hoop dat ze ooit aantrekkelijk worden  :crazy2:

Ik had een kilo besteld om te proberen, gister doormidden gesneden/geknipt en ik vond ze zachter dan sommige lamsribben.. Bij lamsribben moet ik soms wel 2-3 keer knippen met de (botte) snoeischaar, deze heb ik echt in 1x doorgeknipt. Als het te hard is, eet Jacy het trouwens niet, hondje van mijn moeder vindt regelmatig splinters van de lamsribben die Jacy laat liggen  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2939652
Als je net uitgebreid hebt staan kotsen lijkt me zwaar botwerk niet het aangewezen prakje voor vandaag.  Paardenribben klinken mij overigens ook niet echt als lekkere zachte ribbetjes. Kan me voorstellen dat hij die niet graag eet.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2939654
Wat lastig dat hij zo miept met het vleesbot... Heeft hij niet bepaalde voorkeur? Bijvoorbeeld eend? Parelhoen?
Of is het echt het knagen wat hij niet prettig vindt? Altijd al gehad of kan er iets zijn met een kies misschien?
Ik vind ribben vaak kneiterhard en neem gewoon het risico niet. Wel geprobeerd maar gaf veel te harde ontlasting.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2939666
Hier loopt er ook 1 te miepen (de Sint)
Wel vaker gezeur met eten maar denk ook door het warme weer  :-\
Vanochtend ook niks loopt gewoon weg maag rommelt wel vanavond maar weer proberen
Soms denk ik wel is ga maar is paar weken naar bv Spanje dan leer je wel eten  >:(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2939670
Het heeft niet echt met smaken te maken, hij wil alleen KVV eten.. Zijn gebit is verder goed, ontlasting is ook prima. Hij heeft wel regelmatig last van zijn oog maar daar kom ik liever zo min mogelijk voor bij de DA (krijg toch corticosteroidenzalf) Pens voor vanavond ligt te ontdooien en hopelijk voelt hij zich snel weer beter..

Eetproblemen, tsjah, in het begin ging het goed, sinds hij heeft gepuberd is hij kieskeurig geworden.. Op pensstaafjes na blijft kluifwerk hier ook liggen (geelhaar ligt tussen m'n planten, bullepees ligt al een week in zijn mand  :boo: ) Misschien dat ze vanmiddag op zijn omdat hij gister weinig eten gehad heeft, meestal gaan ze pas op als hij honger heeft  ::) Maar omdat zijn buikje rommelt weet ik dat niet..
Maar het wordt beter, hij eet al orgaan en vorige week nog broccoli uit mijn hand gevoerd en dat ging er met veel moeite in  :)

Hij eet het wel, als hij er behoefte aan heeft. Een zalmkop heeft hij zo op, zalmkarkas (wat volgens mij zachter is) is anders, blieft-ie niet  >:(  Het zijn gewoon dingen die hij moet leren, kippen- en eendenkarkas gaan nou goed, lamsribben ook. Ik ben nou kwartels aan het aanleren en zo af en toe ook andere dingen, vandaar die paardenribben. Maar die heeft hij netjes uit zijn bak gehaald, orgaan en vlees opgegeten en toen was het klaar. Hij hoeft het niet te eten, maar ik vind wel dat-ie het moet proberen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2939693
heb jij dan niet dat als hij in dit geval de ribben laat liggen en wel spier en orgaan eet dat hij dan dunnere ontlasting krijgt? hier nl wel
Door Martine.
#2939762
Mijn moeilijkste eter heeft ooit ook moeilijk gedaan met botwerk. Die kreeg van mij standaard eerst het bot in de bak, pas als dit op was zette ik de rest neer. Op een gegeven moment viel het kwartje dat het lekkere na het botwerk kwam.

Nu is het niet meer nodig maar soms doet ze nog wel eens moeilijk met vis. Zalm, makreel, sardientjes zijn gewoon niet zo lekker volgens haar. Als ik dit geef zorg ik dat ik twee eendagskuikens heb ontdooit (absoluut favoriet en het is toch degelijk een hond)  Ik laat zien dat die in een bakje op de aanrecht blijft en als haar vis op is dan krijgt ze haar kuikens en anders gaat het hele zaakje weer terug de koelkast in. Eigenlijk omkoping maar ik hou het maar op motivering ;-)

Of ik bij spugen op iets makkelijks verteerbaar zou overgaan zou ik laten afhangen van het soort spugen. Gal spugen door een lege maag of dat het echt ingewanden zijn die opspelen. In het laatste geval zou ik zeker zwaar botwerk zoals ribben overslaan.
Door suzanne 1
#2939804
Onze Senna deed ook altijd moeilijk over vleesbot eten.
Bleek hij een nekwervel scheef te hebben staat waardoor kauwen gevoelig was  :-[
Recht laten zetten en nu eet hij vleesbot als een tierelier.
Dus dat zou je evt kunnen proberen bij een osteopaat oid
Door smulpaap
#2939817
Hier ook tijdelijk problemen gehad met vleesbot eten . Mijn hondje wilde wel maar kon niet (meer )
Reden hiervoor was een diepliggend middenoor probleem

Ik vind de posting van suzanne 1 ook waardevol . Zo zien we maar dat het z.g ""miepen "" ook weleens andere oorzaken kan hebben
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door