Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#2939279
Het begin met een heel klein spleetje tussen mijn voortanden maar doordat ik 2 snijtanden mis zijn mijn voortanden aan het wandelen gegaan en heb ik enorme spleten tussen mijn tanden.
Ik heb uiteindelijk besloten om daar iets aan te laten doen. Mijn eigen tandarts gaf aan dat ik alles maar moest laten trekken en een kunstgebit moest nemen.
Gelukkig gaf mijn mondhygiëniste aan dat dit helemaal niet nodig was en dat een collega van haar uit een andere praktijk hier echt wel iets mee kon.

Ik ben nu dus al weken naar de tandarts aan het gaan. De ene keer om een facing om een tand heen te zetten, de andere keer om te happen en dan weer om steunpunten voor een frame in mijn kiezen te laten boren.

Nu is het aanstaande maandag D-Day!!! Dan worden mijn voortanden getrokken en gaat het frame er in.

Ik knijp hem wel een beetje, ik loop al zo lang zo rond dat het vreemd zal zijn om zo meteen geen eigen voortanden meer te hebben, en wat als het niet mooi is!!!! Dan zijn mijn tanden er wel uit.
Door tt-tjes
#2939288
Zo dapper ben ik niet hoor, maar doordat mijn tanden zo zijn gaan wandelen heb ik ook paradontitis hieraan gekregen en uiteindelijk moest ik iets.
Door tt-tjes
#2939300
Nynke schreef: heel veel sterkteen succes!!  maak voor jezelf wel voor en na foto's  ;)
Hihi, dat zei iemand anders ook al. Moet ik idd niet vergeten.
Door Mowgli
#2939301
Wat dapper! Goed zeg (zegt zij die enorme tandarts-angst heeft).
Het kan alleen maar mooier worden dan het nu is, daar ben ik zeker van!  Heel veel sterkte en heel veel succes.

De tanden in de bovenkaak van mijn moeder stonden heel erg naar voren als gevolg van een val toen ze 13 was. Hierdoor kon zijn haar lippen noooit op elkaar doen, omdat haar voortanden te ver uitstaken. Toen ze ouder werd, gingen de tanden steeds schuiner en meer uitelkaar staan, het zag er echt verschrikkelijk uit. Toen kwam dag x en begonnen de tanden ook los te staan. Zij heeft na heel veel wikken en wegen een afspraak bij een tandarts gemaakt en besloten een kunstgebit te nemen. Ze was enorm bang dat het niet mooi zou worden, omdat ook haar bovenkaak wat vergroeid was. Ook was ze enorm bang dat de verdoving niet goed zou werken, omdat ze een keer een slechte ervaring had. De tandarts heeft haar enorm gerustgesteld en haar angst kunnen wegnemen.

Achteraf had ze spijt. Spijt dat ze niet jaren eerder had besloten een kunstgebit te nemen. Het zag er zo enorm mooi uit en ze kreeg van iedereen complimenten. ze kon zelfs haar lippen op elkaar doen.
Mijn moeder moest wel een kunstgebit nemen, omdat haar gebit in zeer slechte toestand was. Fijn dat jouw mondhygiëniste een tandarts kon aanbevelen die wel het "probleemgebied" kan aanpakken zonder je een kunstgebit aan te praten.
Door tt-tjes
#2939327
Mijn tanden staan ook helemaal scheef. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar had het helemaal gehad toen ik een foto van mezelf zag. Ik lach niet vaak op een foto en toen wel. VRESELIJK!!Maar er zat ook een financieel plaatje aan en dat kon nu ook.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2939442
Een hele dappere besluit, maar je zal zien, zeker als de tandtechnieker goed zijn werk heeft gedaan, dat het heel mooi zal worden. Ik wens dat je iedere dag weer kan en durft  te lachen  :biggrin2:

(ps, je hebt hier niets  aan, maar misschien zijn er andere die mee lezen, of wellicht kinderen/nichten/neven die er mee te maken hebben: je schrijft dat je 2 snijtanden mist, als dit al vanaf je geboorte is(wat ik natuurlijk niet weet, misschien is het wel omdat ze ooit getrokken zijn), heb je 9 vd 10 recht op implantaten, dit omdat het een geboorte afwijking is, word het vergoed, en hoeven er niet rigoureuze stappen te worden genomen, maar kan het op zo'n manier mooi opgelost worden. Het ontbreken van bv snijtanden zie je vaker binnen 1 familie, vandaar dat ik je dit vertel, wie weet heeft een familielid iets aan deze info. De tandarts/implantoloog bekijkt of je geschikt bent, en kan het indienen bij de zorgverzekering voor vergoeding)
Gebruikersavatar
Door Boef
#2939556
Breek me de bek niet los..  Weet wat je doormaakt nu.
Heel erg stoer van je!
Ik hoop wel dat je wortels nog te behouden zijn, zoals bij mij het geval was, daar kun je dan 'op bouwen'..
Uiteindelijk toch mooier dan een kunstgebit. ;)
Door tt-tjes
#2939764
Extreme schreef: Een hele dappere besluit, maar je zal zien, zeker als de tandtechnieker goed zijn werk heeft gedaan, dat het heel mooi zal worden. Ik wens dat je iedere dag weer kan en durft  te lachen  :biggrin2:

(ps, je hebt hier niets  aan, maar misschien zijn er andere die mee lezen, of wellicht kinderen/nichten/neven die er mee te maken hebben: je schrijft dat je 2 snijtanden mist, als dit al vanaf je geboorte is(wat ik natuurlijk niet weet, misschien is het wel omdat ze ooit getrokken zijn), heb je 9 vd 10 recht op implantaten, dit omdat het een geboorte afwijking is, word het vergoed, en hoeven er niet rigoureuze stappen te worden genomen, maar kan het op zo'n manier mooi opgelost worden. Het ontbreken van bv snijtanden zie je vaker binnen 1 familie, vandaar dat ik je dit vertel, wie weet heeft een familielid iets aan deze info. De tandarts/implantoloog bekijkt of je geschikt bent, en kan het indienen bij de zorgverzekering voor vergoeding)
Ik mis idd de 2 snijtanden vanaf geboorte, in mijn melkgebit had ik ze wel maar de "goede" had ik niet. Ik heb al een brug aan 1 kant omdat ik jaren met een melktandje gelopen heb, en toen dat er uiteindelijk uit viel kwam er ook niets voor terug. Daar dus een brug laten zetten.
Maar nu zijn de laatste jaren de 2 voorste snijtanden zo gaan wandelen, heb ik parodontitis hier aan gekregen en zitten ze niet echt vast meer in het kaakbot. De vraag is dus of hier wel implantaten gezet kunnen worden in dit kaakbot.
Nu worden deze snijtanden getrokken en krijg ik een frame waarin 3 tanden staan, zodat ik weer normaal 4 snijtanden heb (1 snijtand hangt aan mijn brug en hier heeft de tandarts al een facing overheen gemaakt).
Boef schreef: Breek me de bek niet los..  Weet wat je doormaakt nu.
Heel erg stoer van je!
Ik hoop wel dat je wortels nog te behouden zijn, zoals bij mij het geval was, daar kun je dan 'op bouwen'..
Uiteindelijk toch mooier dan een kunstgebit. ;)
De wortels worden niet behouden, de snijtanden gaan er helemaal uit. Ik krijg een frame.
Door tt-tjes
#2941769
Nou, tanden er uit, frame er in. Bloeden als een rund en het doet behoorlijk zeer. Maar ja, je moet er iets voor over hebben zeggen ze.
Het ziet er wel al veel mooier uit maar het frame is nog niet helemaal goed helaas. Over 14 dagen moet ik terug en dan wordt er weer een afdruk gemaakt en moet er een nieuw frame gemaakt worden. De tandarts vond het jammer dat het niet in 1 keer goed was.
Op kosten van de tandtechniker moet er dus een nieuw komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door