Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nicky en Pip
#2938748
Goedemorgen allemaal,

Ik heb met de zoekfunctie gezocht en kwam wel info tegen, maar dat was en oud en niet wat ik zocht!
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Pip is bijna 4 weken geleden gesteriliseerd. Daarbij zijn oplosbare hechtingen gebruikt, maar deze zitten er nog allemaal in. De arst zei dat deze toch wel binnen 2-3 weken er allemaal uit zouden zijn. Alles zag er nog steeds netjes uit maar gister zag ik ineens dat de onderste toch een beetje ontstoken is.

Ik maak het nu goed schoon, maar het zit me niet lekker dat ze er nog allemaal inzitten.
Kan ik ze er zelf uithalen? Ik ga liever langs de DA, maar vrees dat ze dan gelijk weer met een AB kuur komen voor de mini ontsteking. Zou dat nodig zijn in dit geval? Aangezien ik niet kan zien wat er binnen in gebeurd.. Ze mankeert verder niets en heeft ook hier niet zichtbaar last van.

Ik twijfel altijd enorm, zelfs over het plaatsen van deze vraag  ::)
Maar aangezien ik al zoveel geleerd heb hier, wil ik toch graag jullie kijk hierop!

Groetjes Nicky
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2938758
Als de ontsteking bij de hechting zit, komt het vaak door de hechting. Is de hechting eruit, heelt de huid weer gewoon. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand er antibiotica voor geeft...  :-X
#2938780
Bedankt voor de reacties!

Ik ga de DA bellen.

Bij onze praktijk zijn 2 artsen en de 1 geeft met bijna alles een AB kuur mee, vandaar!
Maar moet goed komen, ben al een stuk wijzer hier op het forum geworden dus de DA kan me niet meer van alles wijs maken haha.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2938938
Ik heb hier afgelopen weekend ook de zgn oplosbare hechtingen eruit moeten peuteren bij Lotjes scheurwond .
5 hechtingen ,waarvan er 4 niet oplosten en een beetje gingen ontsteken .
Met die warmte neem ik geen risico,heb ze verwijderd.Nu is de wond rustig.
#2939158
Bij mensen is het ook zo dat als de hechtingen te lang blijven zitten het gaat zitten prutten. Het lijf wil ze er dan zelf uithalen. Als ik dat als doktersassitente tegenkwam dan haalde je de hechting eruit en maakte je het schoon en was het genoeg. Daar hoef je echt geen AB tegenaan te gooien. Beetje ontsmettingsmiddel en het leed was geleden. En goed dus dat ze eruit zijn nu...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door