Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2938596
Hoe doen mensen dat met honden met dik/lang haar dikke ondervacht etc, chip had vandaag in zo n vieze moddersloot gelegen dat ik hem wel even moest wassen.. Nou het meurt hier nog 3x in de rondte echt niet te harden  :-\ z'n ondervacht is ook nog niet kurk droog
Föhnen jullie ze altijd oid?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2938597
Als ze echt doornat zijn van het wassen dan zet ik wel even de blower erop om het meeste water eruit te blazen. Anders zou b.v. een Katja morgen nog niet droog zijn. Of het moet smorgens gebeuren wanneer er een warme dag volgt. Als ik ze dan vochtig de tuin inkieper zijn ze een paar uur later wel droog.
Door eelke
#2938631
Jup, daar heb ik de waterblazer voor. Hoef ze dan niet per see droog te fohnen, maar als je de vacht open blaast droogt het een stuk sneller.
Door inni
#2938657
MarijeEnBoomer schreef: Een hond zonder ondervacht nemen  :biggrin2:
en dan ook een klein formaat, zo drooggeblazen  :)
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2938712
Nou kaela daar zeg je wat.. Want chip heeft dat eigenlijk ook hahahaha toevallig moest en zou hij in de moddersloot gaan gister maar eigenlijk gebeurd dat nooit zelfs in het bos loopt ie om plassen heen  ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#2938713
inni schreef: en dan ook een klein formaat, zo drooggeblazen  :)
Klein en zonder ondervacht, helemaal mijn idee.  :P
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2938743
Mijn honden maken zich niet echt vuil, zeker geen modderbaden. Ik blaas ze ook droog met de waterblazer. Of zoals Angelique.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2938773
nou ik denk dat ie (ook) in een dood beest heeft liggen rollen want vanmorgen was die lucht er nog niet uit :S heb hem maar nog een keer flink gewassen iiiieeelll  ouwe viespeuk
Door K&D
#2938863
Kyrah heeft ook zo'n 'fijne' vacht ::). Als ik haar niet droogblaas is ze na 2 dagen nog nat, en meurend naar natte hond. Nu neem ik haar af en toe onder handen met de furminator en dat scheelt een slok op een borrel. Het kammen vind ze niet fijn, maar het is wel een stuk koeler zonder al die onderwol.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door