Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#2937685
Ik zie door de bomen het bos niet meer :biggrin2:
Mijn honden moeten weer geent worden en helaas moet dit gebeuren >:(
Ik lees hier akelige verhalen over de nieuwe lepto vaccinatie met vier stammen...
Welke enting is nou het meest veilig?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2937696
Hier geënt met de nieuwe lepto vier, en geen bijwerkingen gehad.

Ik heb pupmans alleen dit jaar deze enting gegeven. Ik vind weil geen ziekte om tegen te enten. 
Door Lizzy
#2937697
robbiekomvoor schreef: Ik zie door de bomen het bos niet meer :biggrin2:
Mijn honden moeten weer geent worden en helaas moet dit gebeuren >:(
Ik lees hier akelige verhalen over de nieuwe lepto vaccinatie met vier stammen...
Welke enting is nou het meest veilig?
Ik begrijp eerlijk gezegd je vraag niet.

Tegen welke ziektes moeten je honden gevaccineerd worden?
En waarom moet dit?
En wat bedoel je met "welke enting is nou de meest veilige"? Bedoel je qua Weil enting? Of andere entingen?
Door Suzanne
#2937703
Hope schreef: Hier geënt met de nieuwe lepto vier, en geen bijwerkingen gehad.

Ik heb pupmans alleen dit jaar deze enting gegeven. Ik vind weil geen ziekte om tegen te enten.
Dit spreekt elkaar tegen. Heb je nu wel of niet tegen Weil geent? Want je zegt dat je wel tegen Lepto geent hebt maar dat je Weil niet laat enten. Aangezien Weil-Lepto is, begrijp ik je niet goed.

Ik heb er overigens voor gekozen niet tegen Weil te laten enten. Zeker die nieuwe enting niet, ik hoor daar heel nare dingen over. ALS ik al Weil laat enten zou ik de oude variant laten zetten maar goed, dat is niet mijn keus.

Suzanne
Door Martine-Tom
#2937731
lightning schreef: Ik ga mijn honden wel enten, maar alleen de weil en niet de nieuwe versie, maar twijfel wel of ik kyra daarvoor laat enten. Verder ent ik niks.
Zolang je niet weet wat ze heeft zou ik het niet doen (mag volgens mij officieel ook niet eens "alleen gezonde dieren enten")
Ik ent helemaal niks, alleen rabies ivm buitenland.
Door lightning
#2937751
Martine-Tom schreef: Zolang je niet weet wat ze heeft zou ik het niet doen (mag volgens mij officieel ook niet eens "alleen gezonde dieren enten")
Ik ent helemaal niks, alleen rabies ivm buitenland.
Dat weet ik, daarom zei ik, ik twijfel. Dat zei mijn dierenarts vorige week ook al ;). Misschien was mijn formulering fout. Ik twijfel of ik Kyra kan enten bedoel ik meer :-[
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2937755
lightning schreef: Dat weet ik, daarom zei ik, ik twijfel. Dat zei mijn dierenarts vorige week ook al ;). Misschien was mijn formulering fout. Ik twijfel of ik Kyra kan enten bedoel ik meer :-[
Daar hoef je niet over te twijfelen, ze is nu ziek dus dan ent je niet.
Door robbiekomvoor
#2937758
Lizzy schreef: Ik begrijp eerlijk gezegd je vraag niet.

Tegen welke ziektes moeten je honden gevaccineerd worden?
En waarom moet dit?
En wat bedoel je met "welke enting is nou de meest veilige"? Bedoel je qua Weil enting? Of andere entingen?
Het staat er inderdaad wat onduidelijk...
Ik twijfel tussen de nieuwe lepto met 4 stammen of met 2 stammen.
Het moet omdat dit de eisen van het pension zijn,als ik onverwacht in het ziekenhuis beland.
Door Suzanne
#2937949
robbiekomvoor schreef: Het staat er inderdaad wat onduidelijk...
Ik twijfel tussen de nieuwe lepto met 4 stammen of met 2 stammen.
Het moet omdat dit de eisen van het pension zijn,als ik onverwacht in het ziekenhuis beland.
Weil verplicht? Kennelhoest kan ik me voorstellen en "cocktail" ook.. maar weil??

vraag ? goed na? ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#2938506
Suzanne schreef: Dit spreekt elkaar tegen. Heb je nu wel of niet tegen Weil geent? Want je zegt dat je wel tegen Lepto geent hebt maar dat je Weil niet laat enten. Aangezien Weil-Lepto is, begrijp ik je niet goed.

Ik heb er overigens voor gekozen niet tegen Weil te laten enten. Zeker die nieuwe enting niet, ik hoor daar heel nare dingen over. ALS ik al Weil laat enten zou ik de oude variant laten zetten maar goed, dat is niet mijn keus.

Suzanne
Dat staat er inderdaad behoorlijk onduidelijk :biggrin2:

Nelson is dit jaar geënt tegen weil. Wij waren net verhuisd en hadden hier ratten in de tuin en schuur. Daarnaast had ik nog geen idee of meneer Nelson iedere sloot in duikt of niet en daarom heb ik dit jaar op advies van de da laten enten. Vooral vanwege de ratten. Bah, wat een gore beesten!

Nu de ratten flink bestreden zijn en Nelson blijkbaar niet van vuil water houdt (hij loopt er met een boog omheen, en verder laat ik hem niet zwemmen, na de zwakke winter en deze hoge temperaturen vertrouw ik het water niet) zie ik voor komend jaar geen reden om nog weil te enten.
Ik vraag me verder eigenlijk af of wij überhaupt nog gaan laten enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door