Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jillaroo**
#2937817
Gisteren een familiedag gehad van mijn 3e nest, iedereen elkaar kon ontmoeten en onder dit gezellig samen zijn heb ik meteen aan iedereen verteld wie welk pupje kreeg. Ik krijg vanuit Australie altijd veel spullen zodat ik tafel op zijn australisch kon aankleden, verder lekkere koekjes, drinken, chips en kaas en worst en wat broodjes maakte het een af.

Afbeelding

Toen iedereen er was, heb ik het een en ander over mijn kennelnaam en de puppen verteld. Ik had portretfoto's van de puppen gemaakt en deze uitvergroot op 20x30. Mijn moeder de lintjes ( vorm pink ribbon) laten haken en deze aan de foto geplakt. Dit in 4 verschillende enveloppen gedaan en hierop de stamboomnaam op geschreven. Na mijn algemene verhaal, heb ik ieder pupje apart besproken en de juiste envelop aan de toekomstige eigenaar gegeven. Toen iedereen deze had, mochten ze de envelop open maken en zagen ze welk pup voor hun was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2938714
Leuke foto's. En leuke manier om te doen. Kijk je dan ook bij eerdere bezoeken van de pupkopers naar een klik tussen pup en koper?
Door **Jillaroo**
#2938760
Zo wie zo vraag ik wat hun toekomstplannen zijn met de pup, kelpies zijn nu eenmaal erg sportief en bewegelijk en ook luidruchtig  ( vooral als pup)  ;D Zodra ze kunnen lopen kunnen ze rennen springen sjeezen en ga zo maar door. En super gericht op mensen, Zodra ze in de ren buiten zitten test ik hun schrikreactie/herstel door de balanskussen niet netjes neer te leggen maar en in te gooien en ga zo maar door. Alle mensen hadden een voorkeur voor oranje ( lekker donker, behoorlijk pittig en bijdehand ding) Geel is super gericht op mensen en erg nieuwsgierig voor alles. bij schrik herstelde hij zich supersnel en kwam meteen kijken naar dat vreemde ding. blauw en groen denken eerst voordat ze iets gaan doen en zijn door dachtzaam. Waarvan groen in alles netjes zijn beurt afwachten. Op vreemd terrein tonen ze geen van allen angstig gedrag, staartjes al kwispelend vrij lopend over de stoep voor mijn huis.

nu had ik drie stellen die nog nooit een kelpie hebben gehad, eentje al wel en die wilde alleen een leuke huishond, lekker wandelen geen show oid gaan doen, voor hun is pup geel, Yeng der favoriet en ook wel van mij. Dit is een zalig ventje, maar geen showkwaliteit.

Vrienden van mij, stel 1 hebben een mechelaar teef en die kan hyper zijn, willen sporten en showen (ik mag hem uitbrengen) en daar gaat groen dus heen ( overigens zijn hun het vaste oppasadres voor Yeng en trainen zij met haar dus helemaal onbekend niet echt) stel 2 gaat canicrossen en reddingshondenwerk doen, en hebben een pittige labr x teef thuis zitten. daar gaat reutje blauw heen. Mocht ik in belgie gaan showen en dan willen zij hem ook wel een keertje uitbrengen maar niet de hoofdzaak.

En oranje komt lekker dichtbij te wonen, mensen willen er mee sporten, hardlopen enz. shows nee niet echt.

Volgende week gaan we naar een puppy play en fun in alphen aan de rijn. Iedereen gaat mee en kan dan zijn pupje bekijken hoe hij alles ontdekt.

En de week erop vertrekken ze al naar hun nieuwe baasjes en wordt hier alles weer "normaal" en kunnen we een reu gaan zoeken voor over een jaartje of twee/drie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door