Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
#2937576
hier verschillende soorten biologisch vlees, lapjes gemarineerd rund/ varkensvlees , hamburgers, speklapjes en spiesjes en sate niet te vergeten
dit met zelfgemaakte aardappelsalade, fruitsalade  nu met perzik, sinaasappel, kiwi, appel, banaan, druiven
paar soorten sla, andijviesalade met appel/ komkommer/tomaat/ ui en koolsalade
met stokbrood, met homemade  knoflooksaus, pindasaus en kruidenboter
last but not least
lekkere wijn en voor hubbie thee
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2937582
Dat verschilt, maar de meest favoriete hier is de bbq met sate en kipjes en een schaal ketan, satesaus, gebakken uitjes en dan wat kwamkwammersloeg oid erbij.
Door bastet
#2937594
Gister hier ook de BBQ aangezet.
Had diverse soorten vlees zoals: filet lapjes, koteletten, spareribs, worstjes, speklapjes, gamba spiesen enz.
Daarnaast nog voor op de bbq groentes zoals; suikermais (met beetje kruidenboter), paprika en ik had aardappel in partjes gesneden en hierover olie en kruiden gedaan.
Als koude gerechten had ik 2 pasta salades, gewone salade, aardappel salade. En niet te vergeten stokbrood met kruidenboter  :biggrin2:
Door Mowgli
#2937682
Wij bbq-en nauwelijks, omdat wij alleen een balkon hebben. Hier in Duitsland mag je van de meeste verhuurders niet op je balkon bbq-en, vindt de verhuurder het goed, komen de buren wel in opstand als je gaat bbq-en. En om nou met alle andere Turkse families massaal in Tiergarten / op het Tempelhoferfed te gaan zitten, daar hebben we geen zin in.

Maar morgen kunnen we in de volkstuin van een buurman die een weekend weg is bbq-en, samen met een andere buurman. We gingen vanmiddag samen boodschappen doen, en hij is zo typisch Duits, dus hij kocht alleen maar gemarineerde "Schweinenackensteaks". Wij waren van te voren nog bij de Turkse supermarkt en hadden nog köfte meegenomen. Verder nog 2 Turkse broden mee, Turkse knoflook créme, zwarte en groene olijven ingelegd in kruiden-knoflook olie, ik maak cous cous salade met rode en gele paprika, tomaat en heel veel verse peterselie en verse munt en ik maak honing-mosterd-tijmsaus.

Als mijn Schatzi en ik samen zouden bbq-en, dan zouden we eerder biefstuk, kip, vis, köfte, zelfgemaakte shashlicks / saté van varkenshaas en misschien nog lamslees nemen. Wel dezelfde bijlagen en nog extra paprika, champignons, komkommer.
Gebruikersavatar
Door Else
#2937727
Ik ben vd salades!
Bijv een tonijnsalade/ koude pastasalade.
En courgette met zout en peper/ olijfolie grillen is echt mmmmmm en banaan in aluminiumfolie met kaneel en suiker  :)
Vleesjes maakt me niet zoveel uit, eet ik niet zoveel.
Door M@rina
#2937747
Wij doen meestal iets als:
Sate, shaslik soms een kippenpootje (van te voren gegaard), een speklapje of een biefstukje een gamba-spies en soms ook vispakketjes
Daarnaast stokboord, kruidenboter of alioli, een fruitsalade, komkommertje of worteltjes.

De marinades voor het vlees maak ik altijd zelf of het vlees is naturel, wat ze bij slagers fabriceren vind ik veel te zout, te rood, nat, tesmurrie, etc.
Door hannabelgje
#2937761
Gisteren op en bij de bbq:
Hamburgers, worstjes, satespiesjes, kipkluifjes, speklapjes, courgetteplakken, aubergine plakken, champignons en marshmallows.
Salade van tomaat, komkommer, mozzarella en rucola.
Pastasalade, huzarensalade, stokbrood, rauwe groentjes en fruit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2937764
Ik heb het liefst dingen als hamburger, biefstuk, kipkluifjes dat soort dingen. En stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter. De rest hoeft voor mij niet. Bbq gaat voor mij om het vlees en dan eet ik de dagen er voor en erna wel wat meer groenvoer en (veel) minder vlees om wat te compenseren.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2937772
Hier wordt er vornamelijk vlees gegeten , daar draait de bbq om.
filetlapjes, worstjes liefst witte duitse, sate van kipfilet, kipdrumstick, runderlapje, kalkoenburger, spies bijv shaslick
Verder stokbrood, sausje, pindasaus, tomaatje, komkommer, aardappelsalade.
Als toetje banaan halveren in de langte er een beetje bruine basterdsuiker op en een lepeltje stroh rum dit kan ook met annanas.
als de bbq aan op het eind loopt leg ik er een beenham op, die ligt er de hele nacht om op de rest warmte te garen voor de volgende dag.

Dan eten we bijv rosti met ui en spek met een salade en een stukje beenham. Lekker op de scottelbraai dus ook weer buiten eten.
Door cj
#2937774
Van de week vispakketjes gemaakt op de bbq. Rode poon met paprika, ui, prei en tomaat in aluminiumfolie. Scheutje olijfolie en witte wijn erbij. 20 minuten op de bbq. Heerlijk.
Saskia
Door - pien -
#2937778
Ligt er aan wat ik nog in de vriezer heb/tegenkom in de winkel  :)
Sucadebiefstuk is wat mij betreft het best bewaarde geheim: zo'n sudderlap die je als biefstuk kunt eten  :D (let erop dat het vlees een beetje doorregen is).Met alleen een beetje peper en zout, mmmm!
Kip marineren we zelf: hatsieklatsiemarinade van ketjap, verse gember, knoflook, wat pittigs, kneepje citroen, scheutje sesamolie, wat citroengraspoeder en wat je er nog lekker bij vindt en dan indirect een uurtje, intussen insmeren met de bewaarde marinade zodat ze lekker kleverig worden.
Meer werk maar heel erg lekker: saté van schouderkarbonade (of kipdijfilet) ~ zoals de Indo's het doen  :D met eigengemaakte pindasaus.
Hele kip : ingesmeerd met olijfolie, knoflook, (Provencaalse of Italiaanse) kruiden, peper en zout, indirect 2 uurtjes.
Dunne lapjes biologische varkensnek, met gyrosrub, als het gaar is in kleine reepjes snijden, in pitabroodjes met tzaziki erop. 
Hier http://www.bbq-nl.com/ vind je hele lekkere recepten!

We hebben er altijd salade Sherazade bij: blokjes komkommer en tomaat, met fijngesneden ui, kneep citroen (naar smaak), zout, evt. nog een scheutje olijfolie, fijngehakte peterselie.
Soms maken we Twice Baked Potatoes (http://www.bbq-nl.com/2009/08/twice-baked-potatoes.html) Kun je ook op de bbq maken  ;)
Of deze http://thepioneerwoman.com/cooking/2008/06/crash-hot-potatoes/
Groentes hebben we ook geprobeerd, was nog niet zo'n succes tot nu toe, behalve de mais...plakken courgette of aubergine drogen nog wel es uit.
Of gewoon stokbrood, om de vleessappen op te kunnen dippen...met of zonder kruidenboter.
Door kaszi
#2937785
Strakjes BBQ,
Naast het vlees leggen we er ook
Puntpaprika met binnenin wat ricotta en omhuld met spek
Dan een slaatje van paprika, tomaat, courgette, gekruid met verse kruiden, sambal, zout, olijfolie en daarbovenop lekkere franse smeltkaas, dit gaat in een gesloten aluminiumbakje op de bbq
Als dessert appeltjes in stukjes in alu bakje wat boter, water en suiker erbij, lekker laten stomen op de bbq.

Verder nog koude salades.
Door rosmin
#2937800
Als dessert appeltjes in stukjes in alu bakje wat boter, water en suiker erbij, lekker laten stomen op de bbq.

[/quote]



Dat lijkt me lekker als BBQ-toetje,
gaan we uit proberen

ik hou erg van groente, alleen leg ik het niet op het rooster, maar eet het als salade erbij, toch 'ns proberen om 't op het rooster te laten garen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door