Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#2937264
Wie heeft er ervaring met deze koeljas? Ik wilde er 1 voor Fjurdy gaan kopen. Ze zijn redelijk in prijs en is hier bij een DSZ te koop.
Door Elvira
#2937275
ik heb een koeljas, uit Engeland : http://www.prestigepets.co.uk/cool-coat/
Als je hem aan doet en even later onder de jas voelt, is de vacht echt koel. Vorig jaar was ik op de centenary show in Engeland in Juli. Het was er rond de 30 graden en ik zag veel goldens met een jasje aan lopen. Ik heb gevraagd waar ze die vandaan hadden en of het goed hielp. Ze waren allemaal heel enthousiast, de honden liepen vrolijk rond, ondanks de hoge temperaturen.
Door Elvira
#2937295
Volgens mij is hij niet zo zwaar als hij nat is, maar ik kan hem van de week wel wegen, het wordt flink warm de komende dagen, dus hij zal weer gebruikt worden. Morgen workshop waterwerk, dus dan zijn we vanzelf nat.  ;)
Door Lil
#2937309
De halsband en ligmat van qua cool keeper vind ik niet fijn. Zwaar, de honden vinden het niet prettig en heb er ook de  schimmel in gehad. Het hielp wel, maar beslist niet zo goed als de hurttha.
Door eelke
#2937310
Elvira schreef: Volgens mij is hij niet zo zwaar als hij nat is, maar ik kan hem van de week wel wegen, het wordt flink warm de komende dagen, dus hij zal weer gebruikt worden. Morgen workshop waterwerk, dus dan zijn we vanzelf nat.  ;)
Denk dat Marije bedoeld dat ze de aqua coolkeeper zwaar vind worden, maar de hurtta etc niet, en dat die uit jouw link op de hurtta etc lijkt.

Hier ook heel gelukkig met de hurtta
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2937315
eelke schreef: Denk dat Marije bedoeld dat ze de aqua coolkeeper zwaar vind worden, maar de hurtta etc niet, en dat die uit jouw link op de hurtta etc lijkt.

Hier ook heel gelukkig met de hurtta
Jij praat Marije  :)
Dat bedoelde ik inderdaad !
Door tt-tjes
#2937379
Maar ik heb hem eigenlijk nu nodig. De Ruffwear en Hurtta zijn ook behoorlijk aan de prijs.

vwb te zwaar worden,  in de winkel zeiden ze dat hij maar 2 minuten in het water mag omdat ie anders veel te dik wordt (en dus waarschijnlijk zwaar)
Fjurdy maakt tegenwoordig maar kleine wandelingen en daar wilde ik hem voor hebben. Met deze temperaturen ligt hij verder binnen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2937387
Ik zou dan eerder een halsband nemen van  aqua coolkeeper.
Die zijn al zwaar.
En de jas moet wel zwaar zijn om te kunnen werken.
Na 2 minuten had de halsband in elk geval nog lang niet genoeg water opgenomen om  te koelen.
Moest volgens de verpakking ook ik meen iets van 15 minuten
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2937405
Heb zelf ooit halsband en mat gehad. Serieus die halsband was zwaar. Zitten gelkorrels in die worden heel zwaar als ze zich volzuigen met water. Ja blijft wel lang koel dat wel. Als die jas ook die gelkorrels gebruikt vind ik hem te zwaar.
Door tt-tjes
#2937412
In deze zitten geen korrels in. De halsband heb ik ook en daar voel je de korrels zitten aks hij droog is. Bij deze jas voel je alleen stof, en op de verpakking staat dat zich een gellaagje vormt als hij in het water gelegd wordt. Mag ook maar 2 minuten.


Van hurtta heeft hij ruglengte 45. Bestellen kan natuurlijk maar dan heb ik hem pas volgende week. Het is hier nu al om af te pikken.
Door Lil
#2937743
Als je gaat bestellen. Ik heb het gedaan bij hondenoutlet.nl

59,95 euro voor de ruffwear. Geen verzendkosten in Nederland.

Ze hebben ook nog een ander merk dat ik niet ken voor 50 euro voor een jas.
Door fransbulletje
#2937749
Ik heb hier zo'n koelharnas maar wordt echt zwaar.
Gebruikte het voor Pierre als hij door zijn stress het te warm kreeg maar was net een ingepakt worstje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door