Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2936786
Ik zie niet alles even helder meer geloof ik, vandaar een 'shout out' naar jullie...

Ik ben bezig een evenement te organiseren, ter ere van het 10 jarig jubileum van de rasvereniging (heel kleine vereniging).
Het wordt een weekend met workshops, lezingen, wandelingen enzenz

eerste probleem, het maakt vaak niet uit wat je organiseert, veel mensen 'haken' af.. het gaat in dit geval vaak niet over de meest sociale honden, mensen doen vaak niet veel met de honden op trainingsgebied en ja... dan kun je veel bedenken maar heb je meestal hetzelfde kleine clubje deelnemers. Ik heb nu het programma al wat meer afgestemd op de doelgroep... maar ja het blijven mensen die niet zo snel in de auto springen en ergens heen gaan.... Heeft iemand tips, ideeen of wat dan ook om mensen te 'trekken'???

tweede probleem... het evenement staat in het teken van de hond, natuurlijk gezond  :D Dat betekent dat ik eigenlijk geen brokken-sponsordingen wil (of erg beperkt)... en daarmee maak ik het mezelf niet makkelijk. We willen een tombola verzorgen en zoeken dus naar sponsormateriaal... wie heeft er op dat vlak nog tips, waar zou ik kunnen aankloppen? Ik ben niet iemand die echt thuis is in de organisatie van dit soort dingen, ik kan best iets verzinnen maar dacht in dit geval....

BPWR  :D


Alle tips, ideeen, aanvullingen zijn welkom!
#2936887
Toevallig bezig met eenzelfde soort evenement, alleen dan voor de mensen die hier in de gemeente wonen.
Ik heb dus de gemeente als sponsor, maar daar schiet jij weinig mee op.
Ik lees dus ook even mee met jouw topic voor tips.
Ik heb in elk geval een 'natuurlijke' dierenwinkel gevonden die mee wil doen. Gewoon gebeld en gezegd wat mijn bedoeling is  ;)
Ik geloof dat Choopy ook weleens op evenementen staat, misschien kun je haar benaderen?
#2936890
Zev schreef: Toevallig bezig met eenzelfde soort evenement, alleen dan voor de mensen die hier in de gemeente wonen.
Ik heb dus de gemeente als sponsor, maar daar schiet jij weinig mee op.
Ik lees dus ook even mee met jouw topic voor tips.
Ik heb in elk geval een 'natuurlijke' dierenwinkel gevonden die mee wil doen. Gewoon gebeld en gezegd wat mijn bedoeling is  ;)
Ik geloof dat Choopy ook weleens op evenementen staat, misschien kun je haar benaderen?
we hebben via pb al contact ;)
#2937271
we hebben een aantal workshops: balans en coordinatie en neus/zoekspelletjes, daarnaast een lezing over honden-lichaamstaal algemeen en specifiek gedrag en lichaamstaal van het ras gecombineerd met een workshop lichaamstaal en omgaan met prikkels..
verder staat het geheel in het teken van 'de hond, natuurlijk gezond'... en hebben we in dat kader een lezing over ofwel voeding (die is er al eens gedaan) of vaccineren/praatje dierenarts (afhankelijk of deze tijd/zin heeft dit te doen)
#2937384
Activiteiten voor kinderen doen het altijd goed. Een parcoursje wat kinderen met honden kunnen lopen, spelletjes voor kind en hond, iemand die de kinderen een lesje clickeren kan geven.  Als dat niet met de honden kan (weet niet of het ras daarvoor geschikt is...) dan een knutselhoekje of springkussen ergens zien te regelen. Spreekt mensen altijd aan als het een uitje voor het gezin is!
#2937653
Jantina schreef: Activiteiten voor kinderen doen het altijd goed. Een parcoursje wat kinderen met honden kunnen lopen, spelletjes voor kind en hond, iemand die de kinderen een lesje clickeren kan geven.  Als dat niet met de honden kan (weet niet of het ras daarvoor geschikt is...) dan een knutselhoekje of springkussen ergens zien te regelen. Spreekt mensen altijd aan als het een uitje voor het gezin is!

ja dat is leuk, zij het dat het ras meestal niet zo leuk met kinderen is  :D  veel honden hebben echt wel wat probleempjes, vooral met mensen en andere honden, ik zou hierbij dus nooit kinderen met honden van dit ras in een groepje aan de slag laten gaan...
maar is inderdaad wel een heel leuk plan, we hebben op de dag van de hond zelf workshops balans en coordinatie met kind (en ouders) en hond verzorgd en dat was echt top!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door