Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2937209
Schop je herder! En als dat niet werkt wurgen erbij.

Echt tjonge tjonge.

Van de week een stel met een langhaar witte herder, die focuste op fozz. Dus meteen ZIT! ZITT! ZITTTTTTTT! snuk. Nou dat hielp  ::) oke schop dan. Luisteren!!!
Dan nog meer wurgen door ketting omhoog te trekken. Nou ben ik voorbij, waagt die hond zich om te kijken: schop.
Vandaag weer een korthaar witte. Die waagde het te blaffen naar Fozzy en Maci. Nou die heeft wat flinke schoppen en heftige snuks gekregen.
En zo is er ook een terveuren mevrouw die bij het zien van ons ook al tegen haar hond begint te schreeuwen, naast volg etc, snuk.
Maar echt ik wordt echt heel allergisch als ik de uit de hand gelopen CM kick zie  :-X

Ja heb de neiging idd te zeggen, goh ja werkt goed wat jullie doen zo he? Maar ja goed ik heb mijn eigen honden waar ik dan op dat moment zo goed mogelijk moet begeleiden, want zo'n onrust laat ze ook niet koud natuurlijk. En dan kies ik liever voor mijn honden.
Maar echt gewoonweg diep triest  :(
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 06 jun 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#2937218
Hier in Spanje vinden ze hem geweldig,  niet gek, want het past goed bij de opvoedkundige gedachten van hier en de Spaanse macho cultuur.  En hier zie je de gekste dingen.  Laatst mogen aanschouwen hoe de Franse Bulldog pup van mijn schoonzus op zijn zij werd gedrukt omdat hij gromde (hij lag te slapen en zij tilde hem op om met hem te knuffelen) en hij moest weten dat grommen niet mag...

Hier vinden ze dat op de zij leggen erg leuk om te doen,  zodat de honden weten wie de baas is. Ook fijn dat kinderen het zo ook gelijk goed leren. Ik vind het prima als mensen willen dat cm hun hond 'helpt', maar van mij hoeft het niet op tv.
Door Lizzy
#2937220
Ja, herkenbaar :'(
Henneke heeft mij een keer over het hondenveld heen moeten praten (sleuren) omdat ik zin had om iemand wat aan te doen, zo afschuwelijk ging deze man met de hond om (toevallig ook een herder) om 'm eens even her op te voeden (hij was ingehuurd) :'(. Het was echt verschrikkelijk :'(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2937222
:-X
Van de week zag ik voor de tweede keer in mijn leven (eerste keer was maand terug ofzow) een hond met zo'n slipketting met die gebogen pennen aan de binnenkant...  :-X
Vanmiddag ff in de stad geweest, alleen maar hondjes waarvan de tong op de grond hing en nog met halsband aan een strakke lijn....
Ik kijk tegenwoordig maar de andere kant op  :'( Snap niet dat mensen een hond nemen, als ze er alleen maar boos en gefrustreerd van worden...
Door JoseW
#2937249
Tsja, snukken, schoppen en slipketting ben ik zeker geen fan van.
Maar als ik met Iva loop en er komt een andere hond aan......
dan vraag ik ook haar aandacht, moet ze volgen, zitten liggen, door mijn benen lopen enz.
Dan moet ik ook wel eens mijn stem gebruiken als ze die andere hond erg interessant vindt.
Vaak krijg ik te horen dat ik "die hond" ook moet laten spelen, anders wordt ze nooit sociaal.
Jaaaa duuuuuh, alsof dat niet uittentreure geprobeerd is.
Maar ik doe dit juist omdat ik weet dat Iva niet "zomaar" kan spelen met iedere hond.
Kan zij eerst op afstand kijken, haar energie verleggen en minder focussen door wat met mij te doen, dan gaat het wel goed.....
Dus soms kan er een reden zijn voor streng vragen aan je hond te volgen, zitten enz.....

Gr Jose

edit: voor de goede orde, slippen, snukken en schoppen......dat doe ik dus niet he ;-)
Laatst gewijzigd door JoseW op vr 06 jun 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2937250
Dus ze zijn er nog die aanhangers? Ik wordt momenteel niet goed van mensen die hun hond gewoon hun gang laten gaan.
Door judith1967
#2937254
Ach hier woont er ook zo eentje met een Fila,die denkt ook zijn hond hardhandig te moeten aanpakken.Nou is het geen lieverd,hij loopt te fixeren naar Dorian en heeft hem al 2 x bijna aangevlogen,maargoed de schuld ligt hiervan bij de eigenaar.Als  tie zich wat meer in het gedrag van zijn hond verplaatst,zou hij dat fixeer en uitvalgedrag  kunnen beheersen.
Door renate1985
#2937256
Gisteren iemand met een mechelse herder pup gesproken. Beestje is nu 12 weken dus ging voor het eerst naar puppycursus. Hij trok aan de riem dus de instructeur nam hem over en gaf volgens de eigenaresse zo een ruk aan de riem dat de pup omviel.
Dus ik zeg tegen haar, nou lekker dan dat kan met een pup ook anders aangeleerd worden.
Nee hoor zegt ze, het werkte prima dus als wij nu een flinke ruk geven dan loopt hij daarna netjes mee  :-X

Tja niet mijn manier van opvoeden. Heb haar ook gezegt dat ze dan beter clickertraing kan doen maar nee deze aanpak hoorde bij herders volgens haar  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2937257
Ja maar als je altijd geschopt geslagen wordt en ook altijd tegen je geschreeuwd wordt, dan kun je meestal niet meer lief zijn.
Ik heb bijna liever dat mensen hun hond maar laten gaan, minder stress.
Ja nee serieus ik heb ook flink moeten trainen dat de mijne niet baldadig op een ander afduiken aan de riem, maar als ik het zo zie heb ik een beduidend betere methode......
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2937267
JoseW schreef: Tsja, snukken, schoppen en slipketting ben ik zeker geen fan van.
Maar als ik met Iva loop en er komt een andere hond aan......
dan vraag ik ook haar aandacht, moet ze volgen, zitten liggen, door mijn benen lopen enz.
Dan moet ik ook wel eens mijn stem gebruiken als ze die andere hond erg interessant vindt.
Vaak krijg ik te horen dat ik "die hond" ook moet laten spelen, anders wordt ze nooit sociaal.
Jaaaa duuuuuh, alsof dat niet uittentreure geprobeerd is.
Maar ik doe dit juist omdat ik weet dat Iva niet "zomaar" kan spelen met iedere hond.
Kan zij eerst op afstand kijken, haar energie verleggen en minder focussen door wat met mij te doen, dan gaat het wel goed.....
Dus soms kan er een reden zijn voor streng vragen aan je hond te volgen, zitten enz.....

Gr Jose

edit: voor de goede orde, slippen, snukken en schoppen......dat doe ik dus niet he ;-)
Vind afleiden toch wel duidelijk wat anders dan hardhandig (dus fysiek) aanpakken. Heb 1 keer zo'n slipketting (wist niet dat het zo genoemd werd, halsband met pinnen aan de binnenkant) en zag die persoon dus de hond mee een coffeeshop insleuren  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#2937288
Een hond schoppen?????

Ik vind het al link als mensen hun paard schoppen. Breek je niet zomaar een rib?
Vreselijk!

Ik ben in mijn zoektocht naar een fijne hondenschool ook een school tegen gekomen waar een teckel pupje van net een turf hoog aan een slipketting zo ongeveer gewurgd werd omdat hij aan de riem trok. Arm ding. Hoe verzin je het, een teckel aan een slipketting? Alsof die je omver trekt bij de puppycursus!
Door Jantina
#2937328
Ik had vorige week een jachtproef en moest op mijn beurt wachten naast een hondenschool speciaal voor Rottweilers. Ik heb mijn honden ingeladen en ben elders gaan wachten. Wat werd ik daar triest van zeg, wat daar gebeurde. Zo dieronwaardig. Zo hard schreeuwen en fysiek hard met die honden omgaan. Je zou het voor je lol doen op zondagochtend... volgens mij ben je dan niet lekker hoor.
Door sella
#2937331
Ik wordt belachelijk gemaakt dat wij onze herders met veel beloningen hebben geleerd dat prikkels tegenkomen lekkers inhoudt.
Soms zie je de overweging oeh kat, oeh andere hond, maar dan komen te toch voor de beloning.
En bij heel opvliegende honden gooi ik wat lekkers voorruit zodat ze blij doorlopen en de ander negeren.
Zo hoor je dat niet te doen bij herders. Tuurlijk man. Maar mijnes hoeven geen muilkorf om van de gemeente omdat ze kat/kind/kip noem maar op aanvliegen.
Maar ik moet ze harder aanpakken. Ja hoor meneer klets maar hoor.

Ik ben van de week bijna iemand aangevlogen, een heel ieniemienie pupje een chiwafwaf, en die leerde vliegen :o zo zeg, ik dacht echt ik doe een lijn van mijn honden om die strot en laat het eens voelen :-X Nou meneer cm zegt dat je zeker een chiwafwaf stevig moet aanpakken.
Tja geloof niet dat dit gaat werken. Sneu voor het diertje, maar ben door broerlief meegetroond.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2937382
Aangezien wat jullie beschrijven jammer genoeg nog echt heel normaal is voor heel veel mensen, kunnen jullie de reacties wel voorstellen als ik vertel dat ik Oscar vráág of ik iets bij hem mag doen. Laatst bij een iemand die jaren politiehonden heeft getraind, die man die viel er gewoon stil van. Hij schudde zijn hoofd, zuchtte diep en zei: ik weet hier niets op te zeggen. Hij is écht van mening dat ik compleet gestoord ben en als hij het heel eerlijk zou durven zeggen zou hij zeggen dat Oscar maar ingeslapen moet, want zo'n hond is het leven niet waard. Ik ben op zo'n moment blij dat ik Oscar dan niet bij me heb, want ik ben bang dat zulke mensen de neiging krijgen "het wel even te laten zien" ofzo.

Nee, een herder moet stoer en sterk zijn en zich laten slaan, schoppen, wurgen, uitschreeuwen enz en dan nog vol overgave zijn werk doen. Dat zijn de enige honden die tellen en de enige manier die telt. Voor dat slag mensen dan, gelukkig zijn er velen die het anders aanpakken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door