Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2936023
Heb het doorgelezen, en geluisterd naar het filmpje. 1 van de dingen die mij opviel, was dat er geen besmettingsgevaar bij brok was, weet dat er een onderzoek is waaruit blijkt dat 30% van de brokken ook besmet zijn met bepaalde bacterien..

Dan de tekst, die nadelen, kan ik mee leven..
Een nadeel is dat alle ‘wonderen’ van rauwe vleesvoeding niet wetenschappelijk onderbouwd zijn
Dan denk ik, ga je gang!
Deze snap ik ook niet echt,
Brokjes daarentegen zijn wetenschappelijk getest. We weten dus precies wat we aan het doen zijn
Terwijl hij aangeeft dat hij alleen over KVV praat, daar wordt de samenstelling toch ook gecontroleerd en wordt toch ook door de VWA onderzocht?

En daarbij heeft hij het de hele tijd over wetenschappelijk onderzoek, maar als er niet gefinancierd wordt, kan er ook geen onderzoek gedaan worden.
#2936106
Gelukkig is er wel onderzoek gedaan naar de hygiëne in de gemiddelde barfkeuken, lees ik:
De keukenhygiëne laat, zo blijkt uit onderzoek, nogal eens te wensen over
Ik vraag me af hoe ze dat onderzoek hebben uitgevoerd! Heeft iemand bezoek gehad van mannen (m/v) in witte jassen? ;D


Heerlijk stukje. Heb weer even flink kunnen lachen!
#2937174
Fenixjuh schreef: Heb het doorgelezen, en geluisterd naar het filmpje. 1 van de dingen die mij opviel, was dat er geen besmettingsgevaar bij brok was, weet dat er een onderzoek is waaruit blijkt dat 30% van de brokken ook besmet zijn met bepaalde bacterien..

Dan de tekst, die nadelen, kan ik mee leven..  Dan denk ik, ga je gang!
Deze snap ik ook niet echt,  Terwijl hij aangeeft dat hij alleen over KVV praat, daar wordt de samenstelling toch ook gecontroleerd en wordt toch ook door de VWA onderzocht?

En daarbij heeft hij het de hele tijd over wetenschappelijk onderzoek, maar als er niet gefinancierd wordt, kan er ook geen onderzoek gedaan worden.
Nee, met brokken is wetenschappelijk bewezen niks mis  ::)

http://truthaboutpetfood.com/category/pet-food-recalls
Door Martine-Tom
#2937213
Ik ben met Doki ooit bij Atjo geweest, bij de opmerking dat ie astma heeft kreeg ik "dan zou vers het beste zijn om te voeren"  :)
Tja, verder vind ik het wat kort, maar in mijn ervaring is ie in elk geval alles behalve tegen vers.
#2937221
Martine-Tom schreef: Ik ben met Doki ooit bij Atjo geweest, bij de opmerking dat ie astma heeft kreeg ik "dan zou vers het beste zijn om te voeren"  :)
Tja, verder vind ik het wat kort, maar in mijn ervaring is ie in elk geval alles behalve tegen vers.
Heb je het filmpje bekeken?
Door Martine-Tom
#2937225
Lizzy schreef: Heb je het filmpje bekeken?
Yep, vond het uhmm...ik weet niet, "vers kan soms leuk en goed zijn maar liever brok want dat is veilig en komt Fikkie niks tekort...maar als je het perse wil kan het wel...maar niet zelf doen hoor dat is eng" beetje contrast met hoe ik hem zelf ervaren heb eigenlijk.
#2937229
Martine-Tom schreef: Yep, vond het uhmm...ik weet niet, "vers kan soms leuk en goed zijn maar liever brok want dat is veilig en komt Fikkie niks tekort...maar als je het perse wil kan het wel...maar niet zelf doen hoor dat is eng" beetje contrast met hoe ik hem zelf ervaren heb eigenlijk.
Heb ik zeker een ander filmpje gezien :g:

En ik ken Atjo ook persoonlijk, stuurde altijd graag iemand bij hem langs omdat ik het een super DA vind. Maar eerlijk gezegd krijg ik van dit praatje geen warme gevoelens.
Door Martine-Tom
#2937233
Nee ik krijg ook geen warme gevoelens hiervan hihi, wat vind jij van het filmpje dan?
(Moet wel bekennen dat ik het filmpje gister gezien heb en dit is wat ervan is blijven hangen  ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door