Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2936669
Ik zit helemaal te bibberen, want ik heb zojuist een procedure opgestart om hopelijk een nieuw hondje te adopteren. Ik vind het zo spannend en leuk tegelijkertijd.
Jullie mogen meekijken en meeleven.  :P
Het is een kruisinkje podenco/bordequero. Ze is één jaar oud.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sher op vr 13 jun 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2936842
Ik vind het zoooo spannend! Het is toch maar weer een wezen waar je de komende jaren mee gaat samenwonen en ik ken haar nog helemaal niet. Ik geloof dat ik er echt een beetje buikpijn van heb.  :-[
Volgens mij ben ik veel te serieus voor voorpret.  :-[
Het is overigens wel een dotje hè? Als je in die oogjes kijkt, is het toch net alsof ze door je heen kijkt?  :smitten: :smitten:
Laatst gewijzigd door Sher op do 05 jun 2014, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2936861
zurca schreef: :smitten: :smitten: :smitten:
Wat een Dotje!!!

(Je weet een beetje hoe en wat, wbt. Podenco?!  ;) )
Grote oren, niet luisteren? Jachtinstinkt?  :P

Het zijn niet echt de dingen die me trekken. Ik denk wel dat het gevoelige zachtaardig me heel erg trekt en ze zijn gewoon ook zo onwijs mooi.  :smitten: :-[
Door zurca
#2936871
Sher schreef: Grote oren, niet luisteren? Jachtinstinkt?  :P

Het zijn niet echt de dingen die me trekken. Ik denk wel dat het gevoelige zachtaardig me heel erg trekt en ze zijn gewoon ook zo onwijs mooi.  :smitten: :-[
Precies!! Hahaha...
Het zijn prachtige honden, zachtaardig zeker...maar (ik wil echt je pret niet bederven) bedenk heel goed waar je aan begint. Zeker omdat je aangeeft dat het niet luisteren en het jachtinstinct dingen zijn die je niet trekken. Het zijn 2 dingen die zeer aanwezig, kunnen, zijn. :-\ En hou er rekening mee dat ze nu geen/weinig jachtinstinct kan vertonen maar zodra ze volwassen is kan het er "ineens" zijn.
Tous was zo'n jaar oud toen hij bij ons kwam en liep bij het opvanggezin los. Toen wij een vertrouwensband met hem hadden, veel geoefend hadden in een omheind park kon hij bij ons ook los. Hij werd volwassen en zijn jachtinstinct werd sterker en sterker... En dit heb ik al bij meerdere baasjes van podenco's(mixjes) gehoord.
Door zurca
#2936877
Ik besef dat ik vrij negatief kan zijn over de Podenco en dat mijn reactie misschien een reactie is waar je helemaal niet op zit te wachten maar ik bedoel het echt goed....
Het zijn gewoon prachtige honden, lief en zachtaardig maar mensen zien soms alleen dat en er is gewoon een heel andere kant van de Podenco. En die kant moet je ook passen. Je moet je beseffen dat je een hond in huis neemt die misschien wel zijn/haar hele leven aan de lijn moet blijven. Dat je een hond in huis krijgt die wel hoort maar alleen wil luisteren als het hem/haar zelf uitkomt. Een "mis-match" is zo zonde voor hond maar ook zeker voor baas...Daarom kan ik mijn reactie toch niet voor me houden :-\
(En ik schrijf hier "je" maar daarmee bedoel ik de mensen in het algemeen hoor, niet specifiek jou)

:-*
Gebruikersavatar
Door Sher
#2936891
Ik snap je heel goed hoor!
Ik zit al jaren kwijlend naar windhonden te kijken en ze lijken me qua karakter ook helemaal geweldig. Het jachtinstinct heeft me altijd tegen gehouden, maar dit is uiteindelijk niet een heel sterke hond die mij achter zich aan sleurt naar de konijnen toe. Ik houd er heel sterk rekening mee dat dit hondje niet meer zomaar los zal kunnen als het echt volwassen is. Natuurlijk zou mij dat wel heel erg spijten, maar ik geloof dat dit me niet meer zou tegenhouden. Ik zou wel op zoek gaan naar plekken waar ik haar wel zou kunnen loslaten, maar dan in het bos inderdaad maar aangelijnd.
Door omstandigheden heb ik een hele tijd met mijn honden in een bos met aanlijnplicht gelopen en uiteindelijk is dat niet onoverkomelijk. Ook zo kunnen ze nog plezier hebben en flinke wandelingen maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door