Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936645
Ouwe meuk...alleen te posten op Throwback thursday...aka...donderdag...foto met anekdote graag  :biggrin2:

Aftrap:

1993.

Onze Chica als pup net na haar badje. Chica woonde toen nog alleen samen met meneer Lique in Sweet lake city toen deze nog geen meneer Lique was. Toen ze 7 was kwam ik in haar leven en vooral het feit dat ze vanaf toen versgevoerd werd vond ze helemaal heppiedepeppie. Chica heeft zelf nooit pups gehad, maar onze Teddy en Oesjie zijn kleinkinderen van haar zuster. En zo is ze er nog steeds een beetje bij  :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2936656
Afbeelding

Sammie, onze ouwe meester. In 1991 1990  :-[ geboren en als 6 maanden oude pup bij ons komen wonen. Onze eerste eigen hond.... Het was een rothond voor mij, maar een schat voor zijn baas. En oh oh oh wat was ik gek op die lieve rothond..... Als we gingen fietsen zat hij bij mij achterop in zijn mandje en alleen ik mocht hem erin tillen (met gevaar voor eigen leven, euhhh vingers!). Toen hij ouder werd konden we hem er alleen nog uithalen met een handdoek over hem heen, anders vielen er gewonden.  ::) ::) ::) En natuurlijk vonden wij dat heel normaal. Bovendien liep de hele buurt uit als we wegfietsen, want Sammie gilde de eerste 5 minuten als een idioot.... :-X :-X En toch vond hij het geweldig. Als je binnen zei: Sammie... waar is je mandje?? Dan vloog hij naar de schuur en ging erbij staan. Dat je er dan vervolgens niet aan mocht komen was een "vervelende" bijkomstigheid.... :P :P :biggrin2:

Sammie heeft de liefde voor de ruwhaar geplant en ook gemaakt dat ik na hem er weer aan wilde beginnen.... Zeker weten dat het niet aan mij lag dat ie zo rot tegen me deed.... In zijn hele leven is hij 9 weken lief tegen me geweest.... Dat was de periode waarin ik zwanger ben geweest, toen vond hij me lief! Maar de vrijdag dat ik de trap afliep en hij grommende onderaan stond, kreeg ik 's middags een bloeding..... Toen we hem in moesten laten slapen heeft hij met zijn laatste ademtocht tegen me gegromd... Ik wilde hem rechtleggen omdat ik vond dat hij niet lekker lag en daar was hij het niet mee eens. Dat gaf zo'n goed gevoel (stom misschien), dat hij tot zijn laatste snik zichzelf is gebleven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936658
Jemig Plien, wat een verhaal. Dat moet naast zijn gegrobbebol wel een hele lieve Sammie geweest zijn. :)

En dat slapen is blijkbaar rastypisch  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2936661
Angelique schreef: Jemig Plien, wat een verhaal. Dat moet naast zijn gegrobbebol wel een hele lieve Sammie geweest zijn. :)

En dat slapen is blijkbaar rastypisch  :biggrin2:
;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja dat is duidelijk!!!

Ja hij was gewoon heel bijzonder Liek! Achteraf denken we dat Sammie het de eerste maanden heel slecht heeft gehad. Hij was in een gezin met kinderen geweest, maar vanwege het uitblijven van de betaling voor hem heeft de fokker hem teruggehaald. (Raar verhaal, maar goed). En het kan niet anders dat daar zijn aversie tegen vrouwen is ontstaan, want hij deed niet alleen lelijk tegen mij hoor! ::) Hij was sowieso niet dol op vrouwen. Maar zijn baas, die was hem alles. Welke ploeg Eddie ook had, Sammie zat altijd 5 minuten voordat Eddie thuiskwam voor de deur te wachten.

Hij heeft er ook voor gezorgd dat ik met mijn domme kop dacht dat teckels altijd goed luisterden en niet jaagden of wegliepen.... Da's me met J&J dan wel weer op de emmer gevroren...... :P :P :P
Door Martine-Tom
#2936666
Meet Tessa:

Afbeelding

Geboren op bevrijdingsdag 1993, ik was 13 en wilde een pup...en die kreeg ik dus, Tessa een soort van York. Geweldig beest, ik kon lezen en schrijven met haar, ze ging overal mee naar toe, ook later dat mijn ouders gescheiden waren ging ze elk weekend 3 uur in de trein mee. Ze was een mannen verslindster en menig maal hadden mannen ruzie om haar, de teef speelde ze gewoon uit :biggrin2:
Er zat geen kwaad in, toen mijn tante later een kitten nam speelde ze daarmee.
Toen ik 19 was ben ik het huis uit gegaan en werkte fulltime dus ze is bij mijn moeder gebleven, en tot haar laatste snik was ik de enige die haar los kon laten lopen, luisteren deed ze namelijk niet, vond ik onzin :biggrin2: Maar ze hoorde aan mijn stem als ik het meende en dan kwam ze wel, probeerde die stem ook wel eens op te zetten om een bal af te pakken ofzo...maar dat werkte dan weer niet  ;D

Ze is 15 geworden, de laatste jaren was ze al aan het aftakelen, een jaar voor haar dood kreeg ze geriatrisch vestibulair syndroom, dat heeft ze overleefd maar het is wel de aanzet tot haar overlijden geweest. Ze kreeg epilepsie, werd dement, doof, blind, incontinent, elke week had ik met mijn moeder het "zullen we haar laten gaan" gesprek, tot ik de knoop doorhakte. Afschuwelijk was dat die laatste rit...

Tessa heeft mijn liefde voor eigenwijze honden bevestigd, klein maar dapper met een grote mond. Tom lijkt in dat opzicht wel op haar  :)
Door arenda
#2936670
Aaaah, zo ben ik ook ongeveer begonnen. Na lang zeuren om een hond (ik bedoelde alleen zo n grote stoere :p ) kreeg ik Hummel. En Hummel had een hekel aan alles wat mannelijk was. Een wonder dat ik toch nog verkering kreeg  :biggrin2: Ik zie bezoek nog zitten, te bang om hun biertje van tafel te pakken  :biggrin2: Kinderen vond ie nou ook al niet zo geweldig, mede door het pesten van een buurjongen aan de andere kant van de tuindeur  :-X Wat was ik bang toen ie een keer gepakt werd door een grote Herder. Maar op wat gebroken ribben na, heeft ie het goed doorstaan. En ook hij is 15 geworden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2936674
Martine-Tom schreef: Jaaaa jaren 90 waren York jaren  :biggrin2:
Bij mijn tante, waar mijn grote liefde Isa woonde hadden ze inderdaad in de jaren 80 en 90 ook yorkjes. En in de andere tak van de familie waren ze toen ook populair. Je ziet ze nu haast niet meer.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2936675
Bij mij geen foto's, we kregen een hond toen ik een jaar of 10 was. Van de boerderij, een witzwarte met een grote vlek op z'n rug en een rooie snuit. De pot schaftte bietjes die dag :biggrin2:

Toen ik op m'n 25e uit huis ging, heeft hij nog een paar jaar bij mijn ouders geleefd en op z'n 17e was het op. Ik stond 's avonds te laden bij Ziegler in Rotterdam in de loods toen mijn vader belde dat het genoeg was geweest en hij hem had laten gaan. Wat voel je je dan ellendig en klein...

Cpt Obvious, kom er maar in ::)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door EliScooby op do 05 jun 2014, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2936676
Kaela schreef: Bij mijn tante, waar mijn grote liefde Isa woonde hadden ze inderdaad in de jaren 80 en 90 ook yorkjes. En in de andere tak van de familie waren ze toen ook populair. Je ziet ze nu haast niet meer.
Nee idd heel weinig, ik ken er eigenlijk nog maar 1...
Door arenda
#2936677
Angelique schreef: De Yorkjes waren toen duidelijk "in"  :biggrin2:
Lol, dan waren wij voortrekkers... Ff rekenen, ik was 12, das dus 35 jaar geleden...1980 dus  :biggrin2:
Ik kom er trouwens nog wel wat tegen hoor ;-)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936682
Mini's 3-tal schreef: Bij mij geen foto's, we kregen een hond toen ik een jaar of 10 was. Van de boerderij, een witzwarte met een grote vlek op z'n rug en een rooie snuit. De pot schaftte bietjes die dag :biggrin2:

Toen ik op m'n 25e uit huis ging, heeft hij nog een paar jaar bij mijn ouders geleefd en op z'n 17e was het op. Ik stond 's avonds te laden bij Ziegler in Rotterdam in de loods toen mijn vader belde dat het genoeg was geweest en hij hem had laten gaan. Wat voel je je dan ellendig en klein...

Cpt Obvious, kom er maar in ::)

Afbeelding
Er staat natuurlijk nergens dat je een foto van je eerste hond moet plaatsen.  :P. Gewoon een oud plaatje met een anekdote erbij voldoet in dit topic.

Neemt niet weg dat je verhaaltje wel leuk was  :)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2936695
Angelique schreef: Er staat natuurlijk nergens dat je een foto van je eerste hond moet plaatsen.  :P. Gewoon een oud plaatje met een anekdote erbij voldoet in dit topic.

Neemt niet weg dat je verhaaltje wel leuk was  :)
Sja, ik heb pas de laatste 5 jaar ofzo zelf huisdieren. Heb wel een tijdje een kitten gehad uit België, die zat voor de vrachtwagen, maar kreeg allerlei ongemakjes toen hij groter werd en omdat ik max 10u per dag thuis was, heb ik m herplaatst omdat ik het toch wel zielig vond voor m.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936711
Mini's 3-tal schreef: Sja, ik heb pas de laatste 5 jaar ofzo zelf huisdieren. Heb wel een tijdje een kitten gehad uit België, die zat voor de vrachtwagen, maar kreeg allerlei ongemakjes toen hij groter werd en omdat ik max 10u per dag thuis was, heb ik m herplaatst omdat ik het toch wel zielig vond voor m.
Leuke foto van jezelf op de kleuterschool dan?  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door