Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#2936454
Bestaat er een tekenallergie bij honden? Kun je dat testen o.i.d.? En kun je er iets aan doen? Behalve dan het voorkomen dat hij door teken wordt gebeten....
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2936548
Voorkomen is beter dan genezen. Voor zo ver ik weet kan een hond allergisch zijn voor vlooien speeksel, dus waarom zou dat dan niet voor teken ook zo gelden? Teken kunnen immers ook infecties en ontstekingen op de plaats van de beet veroorzaken.
Die hotspots zouden daar zeer goed mee te maken kunnen hebben, maar dan zal je eerst iets moeten gaan geven tegen de teken en daarna een behandeling starten tegen die rot hotspots.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2936560
Gentle 1 van mijn vorige honden was zwaar allergisch voor teken. Hij kreeg er echt enorme bulten van.  :-\
Dus ja, ik ben van mening dat een hond hier wel degelijk allergisch voor kan zijn.
Chakotay heeft de hele 'winter' bijna geen epileptische aanval gehad. Zodra ik er een teek afpluk beginnen de aanvallen ook weer is de ervaring tot op heden.  Hoewel ik moet zeggen dat het tot nu toe goed gaat.  We hopen een heel klein beetje dat hij erover heen is gegroeid :duimen:
Voorkomen lukt bijna niet, scalibor band of zo gebruiken. Ik zelf wil de oplossing met appelazijn en lavendel olie nog proberen.
Door spikkel
#2936585
Mijn kat is allergisch voor teken, de DA hield vol dat,dat niet kan, wel voor vlooien. Maar het is echt een tekenallergie, hij heeft geen vlooien. Hij krijgt ontstoken plekken waar een teek heeft gezeten, ik smeer het dan in met een beetje neemolie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door