Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#293515
ik heb even een vraag over de panacur.
we hebben 2 versies gekregen, omdat onze honden zo zwaar zijn.
1 is voor honden het is panacur kh 250 dat is tablet voor 5 kilo.

nu hebben we dus ook panacur boli dat is voor schapen, maar omdat dat grotere verpakking is dus goed koper.(en zou grotere dosering zijn)
maar daar gaat t niet om, volgens mijn da moet ik bv aan essie 12 tabletten daarvan geven(essie weegt ong 57 kilo)
maar op de bijsluiter staat toch echt 1 bolus per 50 kg lichaamgewicht, wat overeenkomt met 5mg fenbendazol per kg lg.
net nog een keer gebelt naar da, maar die houd t vol, eigenlijk weet ik niet of ik m moet geloven.

hij zegt omdat er bij de hondenversie ook 250mg per tablet zit, dat het bij de versie van de schapen dus dan ook gewoon zoveel moet zijn. :-\

waarom staat er dan 1 boli per 50 kg.
ik weet t niet meer hoor, straks geef ik die honden een super overdosis en ze zijn al ziek.
ik wil het eerst zeker weten.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#293597
danielle1980 schreef: nou de meeste zijn er niet in het weekend he :(
Er moeten er toch ook wel een paar weekenddienst hebben in jouw omgeving? Is niet leuk om een da in het weekend te storen, maar een verkeerde dosering is ook niet goed.
Door Jacqueline74
#293599
danielle1980 schreef: nou de meeste zijn er niet in het weekend he :(
Gewoon proberen er zal er vast meer als 1 dienst hebben desnoods bel je naar een andere plaats ;)
Door danielle1980
#293601
ik heb er 3 geprobeerd, druk ops poed is het dan en we bellen dan terug :o ::)
ik ga toch nog eens verder kijken, want de meeste weten het gewoon niet >:(
Door Rosita
#293641
Panacur Boli 250 bevat 250 mg fenbendazol per bolus (Panacur KH 250 bevat ook 250 mg fenbendazol per tablet). Bij een dosering van 5 mg fenbendazol per kg lg zou je inderdaad genoeg hebben aan 1 bolus, maar volgens mij moeten honden/katten 50 mg fenbendazol per kg lg krijgen en dan heeft Essie inderdaad 12 tabletten nodig.

Groetjes Rosita
Door Rosita
#293643
Ja, ben net even wezen googlen en het is inderdaad 50 mg fenbendazol per kg lg ;).
Laatst gewijzigd door Rosita op za 02 apr 2005, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#293707
Rosita schreef: Panacur Boli 250 bevat 250 mg fenbendazol per bolus (Panacur KH 250 bevat ook 250 mg fenbendazol per tablet). Bij een dosering van 5 mg fenbendazol per kg lg zou je inderdaad genoeg hebben aan 1 bolus, maar volgens mij moeten honden/katten 50 mg fenbendazol per kg lg krijgen en dan heeft Essie inderdaad 12 tabletten nodig.

Groetjes Rosita
ok bedankt, dan gaan we toch maar beginnen. :-\
Door crutz
#294257
bel anders ff met Meursing (in Hazerswoude-Dorp) +31793425487 is voor jullie ook niet zo ver weg, je krijgt zeker weten iemand aan de telefoon (en geen bandje) en hij doet ook vee (oke, hoofdzakelijk paarden en huisdieren, maar ook wel wat vee) en kan je dus vast meer vertellen over de dosering

succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door