Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#2933136
Vandaag merkten ik tijdens het wandelen dat haku niet echt plaste, wel veel pogingen maar niet echt een plasje.
Toen ik hem op tilde zag ik wit/groenig spul aan zijn piemeltje zitten, dus ik denk dat het ontstoken is.

Hij heeft vandaag wel geplast maar binnen op zijn training matje dus het is niet dat hij helemaal niet kan plassen.

Hoe moet ik dit nu verzorgen?
Gebruikersavatar
Door Naat
#2933142
Weet je zeker dat het een ontsteking is? Er kan namelijk wel vaker afscheiding uit komen.
Ik denk eerder aan blaasgruis o.i.d.
Door jasmijn
#2933152
Ik weet het niet zeker het is lang geleden dat ik een reu had.

Maar zijn voorhuid ziet er ook wat dikker en onrustig uit.

Blaasgruis komt dat al zo jong voor dan?
Hij is nu bijna 6 maanden.

Zal kijken of ik er een foto van kan maken, kan je mee kijken  ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2933167
De afscheiding die je beschrijft lijkt van een vrij normale voorhuidontsteking te komen, dat hebben vrijwel alle reuen. Dat ze daar niet van kunnen plassen heb ik nog niet eerder gehoord. Dan zou het naar mijn idee wel heel erg gezwollen en ontstoken moeten zijn.

Ik behandel een voorhuidonsteking altijd met lauwe kamillethee. Opzuigen in een spuitje (zonder naald natuurlijk) en in zijn piemel spuiten. Goed dichthouden, even wat heen en weer masseren en weer eruit laten lopen. Ik herhaal dat altijd een paar keer direct achter elkaar zodat het echt goed schoon spoelt. Meestal helpt dat heel erg snel. Ik zie dat vooral aan de hoeveelheid spetters op de keukenvloer, dus ik zorg dat ik na het spoelen de keukenvloer schoon heb, dan kan ik zien of hij minder gaat druppelen.

En dan even het plassen in de gaten houden. Hij moet wel blijven plassen, anders kan er ook nog iets anders aan de hand zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933196
jasmijn schreef: Vandaag merkten ik tijdens het wandelen dat haku niet echt plaste, wel veel pogingen maar niet echt een plasje.
Toen ik hem op tilde zag ik wit/groenig spul aan zijn piemeltje zitten, dus ik denk dat het ontstoken is.

Hij heeft vandaag wel geplast maar binnen op zijn training matje dus het is niet dat hij helemaal niet kan plassen.

Hoe moet ik dit nu verzorgen?
Nou toevallig net bij eentje ook gehad en verzorgt met "piemelpoets".
Nouja voorhuidcleaner.  Inspuiten, masseren, en eruit laten komen op een doekje en enkele malen herhalen. Mijn reuen vinden dat niet echt een probleem  ::)
Ontstoken heb ik hier nog nooit aan de hand gehad.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2935498
ik heb hier nu een week echinacea extra forte gebruikt ( 1 op 10 gekookt water) maar het is niet over :-[ 2 keer per dag gedaan,las ik ook ergens in oud topic
wat nu?
Door TessaThomas
#2935897
kiara schreef: ik heb hier nu een week echinacea extra forte gebruikt ( 1 op 10 gekookt water) maar het is niet over :-[ 2 keer per dag gedaan,las ik ook ergens in oud topic
wat nu?
Ik gebruik veel meer echinacea. 1 op 1 ongeveer. Dat heb ik een tijdje geleden gevraagd aan Lizzy. Ongeveer een dessertlepel echinacea en dezelfde hoeveelheid water. Dan is het binnen 2 dagen weg, maar spoel ik een paar dagen langer.

Hoe gaat het nu TS?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door