Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2935046
Vorige week is Doki ontsnapt, had een gat in het net geknaagd en zat bovenop het net (2 meter hoog) ik heb hem door het gat terug gehaald en wilde hem op de papierbak zetten, daar glipte hij vanaf en viel op de grond. Kwam blijkbaar lullig terecht want ik zag hem savonds manken, het leek op heup uit de kom zo op het eerste oog (leerde later dat ze dan de poot niet gebruiken dus dat was het niet) en net toen ik me echt zorgen ging maken stopte hij met manken.
En zo gaat het nu al een week, 1 of 2 keer per dag komt ie mankend binnen, gaat even liggen en loopt weer vrolijk verder. Net was het weer zover en nu vind ik het te lang duren, dacht dat het een verrekt spiertje zou zijn ofzo maar het duurt me nu te lang, niet zozeer het manken is erger wel heb ik het idee dat hij er nu pijn aan heeft.

Dus morgen een afspraak bij de da...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2935062
He bah, ik zou ook aan een verrekt spiertje denken.. Sterkte morgen bij de DA!!
Door Martine-Tom
#2936105
Gister niks kunnen vinden, toen liep ie weer normaal, vandaag is het weer hopeloos, het regent en als ie met natte voeten binnen komt op de tegelvloer heeft ie te weinig grip en gaat ie onderuit, hij ligt nu al een uur op bed met een auw-pootje  :-\
Moest het een paar dagen aanzien en noteren wanneer ie last had dus dat gaan we maar doen.
Door Martine-Tom
#2936141
Heb ik ook aan gedacht maar de da kon ook daar niks vinden, geeft ook geen pijn aan. Het lijkt echt hogerop te zitten, heup/bovenbeen.
Gister gaf ie ook daar geen pijn aan, maar als ik er nu nog maar naar wijs heb ik en hellekat, vanaf staartaanzet tot half het bovenbeen (en ja hij heeft nu pijnstilling maar heb er even mee gewacht omdat ik eens wilde kijken wat hij zelf aangaf.
Inmiddels loopt ie weer rond gelukkig.
Door Anneloog
#2937070
Mijn kater (Leo) heeft dit af en toe ook na wat door voelen en kijken bleek het de knieschijf te zijn die even iets uit de kom geschoten was, hij schiet ook zo weer terug, DA zegt milde vorm van pattela luxatie :( we houden het nu streng in de gaten en zodra het verergerd dan word het operatie
Door bastet
#2937109
Mijn schoonouders hebben ook een keer een kat gehad die net alsof deed dat hij pijn had, zodat hij verwend werd en lekkere kipfilet kreeg.
Hij was een keer met zijn staart ergens tussengekomen, in eerste instantie hing de staart constant slap, dus wij dachten dat de zenuwen kapot waren.
Maar na een paar dagen zag ik hem weer hoog in de lucht met de staart, tenzij mijn schoonmoeder in de kamer was, dan sleepte hij de staart weer over de grond  :P

Omdat je zei dat hij het ene moment wel mank en het andere niet, deed me dit hieraan denken.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2937366
Kniebanden? Bij Kiki was t ook t ene moment drama, volgend moment niks te zien. Die waren uiteindelijk na verschillende verkeerde sprongen voor 80% door met kapotte schijf. Maar dat af en aan heeft met steeds kortere tussenposes een half jaar geduurd. Toen sprong ze over een St Bernard en was t klaar.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2937370
Ik zeg ook gok op knie. Ik herken er wat dingen van Sien in toen die finaal afgescheurde kniebanden had.
Door Anneloog
#2959161
Hoe is het nu met het manken? 
Is het  nu echt over en ben je er achter wat het nu was/is?
Door Martine-Tom
#2959164
Nee het is niet over, als het regent of als ik gedweild hebdan heeft ie te weinig grip en slipt ie met zijn achterpoot. Een aantal dagen pijnmedicatie gaf verder geen verlichting dus pijn heeft ie niet. Ik ben nu aan het sparen om hem rug/heup foto's te laten maken, we vermoeden dat er daar ergens iets niet helemaal sjuust is. De da denkt in de richting van artrose in de heup oid.
Door Anneloog
#2959181
He jakkes.
Nou hoop dat je het snel bij elkaar kan sparen en dat dan de foto's een hoop duidelijk maken wat goed en eenvoudig te behandelen is.
Succes er mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door