Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2934997
Ik heb een kruising Duitse herder X Mechelse herder X bouvier hij weegt ongeveer 30-35 kilo.
Dit is me eerste menuutje.

Maandag:
Vleesbotten
260gr kalkoenennekken
260gr konijnkarkassen

Orgaan
60gr runderhart blokjes
60gr eendenlever

Spiervlees
105gr paardenvlees gemalen
105gr hertenvlees

Groente en extra
90gr groente
1 eetlepel biogarde
1ei
Halve teen knoflook

Dinsdag
Orgaan
60gr kippenmaagjes
60gr lams nier

Spiervlees
105gr hazenvlees gemalen
105gr kalkoen dijvlees

Groente en extra
90gr groente
1ei
1 eetlepel biogarde

Woensdag
Vleesbotten
260gr eendkarkas
260gr kippennekken

Orgaan
60gr lamspens
60gr kippenhartjes

Spiervlees
105gr hertenvlees gemalen
105gr paardensucade vlees

Groente en extra
90gr groente
1eetlepel biogarde
Halve teen knoflook

Donderdag
Vleesbotten
260gr kippenruggen
260gr konijnenkoppen

Orgaan
60gr runderhartblokjes
60gr konijnenteelt

Spiervlees
105gr fazantenmix
105gr kalkoenfilet snippers

Groente en extra
90gr groente
1ei
1eetlepel biogarde

Vrijdag
Vleesbotten
260gr eendkarkas
260gr kippennekken

Orgaan
60gr runderpens
60grlamshart

Groente en extra
90gr groente
1 eetlepel biogarde
Halve teen knoflook
1ei

Zaterdag

1 zalmlijf met kop
90gr groente
1 ei
1 eetlepel biogarde

Zondag
Orgaan
60gr lamsnier
60gr eendenlever

Spiervlees
105gr hazenvlees gemalen
105gr rundvlees gemalen

Groente en extra
90gr groente
1ei
1eetlepel biogarde

Pens krijgt hij ook als tussendoortje en hij word dan 2x per dag gevoerd.

Alsvast bedankt!
#2935009
Mag ik vragen waarom je steeds 2 soorten bot ,spiervlees en orgaan doet.
Je moet nu vreselijk veel porties maken (veel zakjes is duur en slecht voor mileu) ;) En ontzetten veel werk ???
Krijg je het vleesbot per kg binnen dan zou ik er 1 kg uithalen als het wat ontdooit ie zodat je het van elkaar kan krijgen , je er 500 gr van terug doet in vriezer.
Dan 3x pw 200  gr orgaan met q200 gr groentenmix erbij en 3x pw 400 gr spiervlees
Je kan dan 1x hart ,1 x lever en 1 x nier pw geven. Dan hoef je 1 kg maar in 5 zakjes te verpakken ;)
En 1 dag geef je pens met evt wat vleesbot.
Ik heb natuurlijk nu niet precies jou percentages, maar dat kan je dan makkelijk zelf uitrekenen.

6 eieren vind ik ook erg veel pw zou er 2 pw geven.
Laatst gewijzigd door Thea op ma 02 jun 2014, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2935014
Hallo Thea,

Ik dacht dat veel variatie wel goed was en ik werk niet met zakjes maar met bakjes dat vind ik persoonlijk minder gesmeer. Het werk vind ik opzich niet zo heel erg. Maar wat je zegt is misschien wel makkelijk in drukke welen en de eieren ga ik meteen even aanpassen.

Heel erg bedankt!
#2935031
Je heb idd een prachtige variatie. maar als je dat over 3 of 4 weken verdeeld is het echt ook goed. ;)
En als je maar een paar kg binnen krijg is het idd niet zo erg. Maar bv 3 kg orgaan betekend dus 45 bakjes :D
Maar ik kan je vertellen als er 20 tot 30 kg te verdelen is dan ben je al gauw een halve dag zoet.
Die tijd zou ik liever met de hond wat doen
#2935060
Als je het zo zegt heb je indd wel gelijk! Ik ga dan maar weer even puzzelen voor een lekker makkelijker menu!
Verder had ik gelezen over knoflook nou heb ik het wel in mijn menu zitten maar is het echt wel goed voor hem. Ik heb gelezen dat het zijn immuunsysteem versterkt.

Heel erg bedankt!
#2935080
Hoi Cheyenne,
Prachtige variatie in soorten vlees. Je menu ziet er heel netjes uit. Toch nog een paar puntjes ;)
Omdat dit je eerste menu is ga ik ervan uit dat je voor het eerst barf gaat voeren klopt dat?
Ik zie dat je kalkoennekken en konijnenkoppen hebt staan in je menu. Dit zijn geen beginnersbotten maar botten die je kunt geven aan ervaren barfers. Beginnersbotten zijn bijvoorbeeld kipkarkassen, eendkarkassen, kippenekken, eendenekken, kwartels, parelhoenkarkas.
Ik geef zelf nooit kalkoenbot omdat het vaak heel scherp en hard is.
Verder zie ik dat je op dinsdag en zondag geen vleesbotten in je menu hebt opgenomen. Ik geef wel elke dag vleesbotten omdat de ontlasting anders wat dun wordt. Je zou kunnen kijken hoe jouw hond erop reageert of je vleesbot verdelen over 7 dagen in de week.
Zalmkop valt overigens ook onder vleesbot.
En hier krijgen mijn honden ook meer dan 2 eieren per week. Ik geef om de dag een eitje en de andere dag een sardientje of harinkje.
Veel succes!  :) :) :)
#2935093
Hoi,
Mijn hond heeft alleen toen hij een pup was brokken gehad maar al snel bleek dat hij daar niet goed op reageerde toen zij mijn moeder probeer het is met barf. Toen heb ik een beetje gekeken en dat vond ik wel erg ingewikkeld en toen ben ik begonnen met smuldier, daar eet hij 2 pakjes van op een dag dat is eigenlijk wel wat veel maar anders blijft hij erg mager. Zaterdags op d'r markt haal ik altijd lekker kippen nekken lever en maatjes voor hem en dat al een tijdje ook kippen bouten krijgt hij regelmatig en de zalm natuurlijk ook. O de markt bij de dierenkraam haal ik hem ook geregeld dino botten dit vind jij heerlijk en daar blijft dan ook niet veel van over.

Groetjes
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door