Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2934961
Ik snap er geen fiets meer van!

Morgen ga ik met mijn moeder en zusje naar Warhorse, in amsterdam. We gaan met de trein en moeten daar ook nog met de metro. Voor de trein hebben we al kaartjes, dat waren van die kortingsdingen van het kruitvat geloof ik.
Maar dan, de metro in amsterdam. Hoe moet dat? Kun je dan nog gewoon een kaartje kopen? Is het mogelijk dat je dan een dagkaart koopt? Moet je per see een ov chip kaart hebben?
Heb al een poging gedaan tot info zoeken op het internet, maar overal zijn er weer andere aanbieders en regels.  :confused1:
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2934965
Als het goed is kan je op het perron een kaartje van het vervoerbedrijf kopen voor de metro/bus..
Hier in R`dam iig wel..die is een uur geldig en kan je op bus, tram en metro stappen..
Door eelke
#2934978
Heb al wat rondgekeken maar ff ik wordt er niet zekerder van! Voor 7,50 kan je een dagkaart kopen voor metro en bus. Maar dat moet dan wel met je ov kaart. Nu hebben we er twee geleend van anderen, en mijn zusje heeft er ook een. Dus nu uitzoeken welk bedrag er op staat en of dat genoeg is...

En dan kijken hoe we naar huis moeten, want dat komt nogal nauw 'savonds. De treinen rijden niet tot heel laat...  :-\
Gebruikersavatar
Door Zev
#2935021
Let ook op dat je een minimaal instaptarief moet hebben van (ik geloof) €5 op de ov chipkaart. Dit betekend dat je na de heenreis nog minimaal €5,01 erop moet hebben om de terugreis te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2935038
Vraag even goed na hoe het zit met het saldo op de OV-chipkaart.
Zelf heb ik op mijn OV-chipkaart namelijk automatisch opladen waardoor er nooit te weinig tegoed op komt te staan, weet niet hoe het met jullie geleende OV-kaarten zit ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2935049
Die dagkaart is al een OV-chipkaart. Je mag daar nog wel zelf saldo op zetten! Dat kan vast ergens in de grote hal op CS, waar je ongeveer ook je kaart zult kopen.
Als je de geleende OV-chipkaart gebruikt, kan je bij zo'n oplaadpunt deze eventueel ook opladen. Je kan saldo checken ook op Berrege-Centraal :P
Je kan met iedere soort OV-chipkaart in de metro. Zolang er maar genoeg geld opstaat.

Doen jullie wel een beetje voorzichtig in A'dam?
Ik weet dat jij heel stads bent sinds je niet meer in Moerstraten woont, maar het is echt een hele andere wereld dan hier. En ga er per definitie vanuit dat je (zo goed als) onverstaanbaar bent.

Waar is die paardenhappening overigens?
De laatste trein gaat om 9 of 10 uur. Ben je later, kan je nog wel 1x naar R'daal en daarna alleen nog maar naar R'dam.
Door eelke
#2935052
koekje schreef: Die dagkaart is al een OV-chipkaart. Je mag daar nog wel zelf saldo op zetten! Dat kan vast ergens in de grote hal op CS, waar je ongeveer ook je kaart zult kopen.
Als je de geleende OV-chipkaart gebruikt, kan je bij zo'n oplaadpunt deze eventueel ook opladen. Je kan saldo checken ook op Berrege-Centraal :P
Je kan met iedere soort OV-chipkaart in de metro. Zolang er maar genoeg geld opstaat.

Doen jullie wel een beetje voorzichtig in A'dam?
Ik weet dat jij heel stads bent sinds je niet meer in Moerstraten woont, maar het is echt een hele andere wereld dan hier. En ga er per definitie vanuit dat je (zo goed als) onverstaanbaar bent.

Waar is die paardenhappening overigens?
De laatste trein gaat om 9 of 10 uur. Ben je later, kan je nog wel 1x naar R'daal en daarna alleen nog maar naar R'dam.
Ik kom ook wel eens in Breda  8)
Haha nee, het komt vast goed daar hoor. Is zeker een andere wereld!

Warhorse is in Carre. We gaan met de trein vanaf Dordrecht omdat we anders inderdaad niet meer thuis komen 'savonds.

Maar de ov chip kaart zou dus alleen nodig zijn voor de metro of bus, want voor de trein hebben we al een kaartje. Zo'n dagkaart koop je dus los? Het is niet zo dat je die op je ov chip kaart zet zeg maar?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2935057
Een dagkaart koop je los ja. Dat is een OV-chipkaart die zoveel uur na activeren (bij dagkaart zal dat wel 24 zijn) ermee ophoudt te functioneren.
Gewone OV-chipkaart is zo duur niet per km, dus groot kans dat je goedkoper uit bent met de geleende kaart.

De dagkaart en 1-uurskaart zijn in het leven geroepen voor toeristen en sporadische gebruikers. Die dingen zijn namelijk ook bij de conducteur verkrijgbaar in de tram.
Door eelke
#2935141
koekje schreef: Een dagkaart koop je los ja. Dat is een OV-chipkaart die zoveel uur na activeren (bij dagkaart zal dat wel 24 zijn) ermee ophoudt te functioneren.
Gewone OV-chipkaart is zo duur niet per km, dus groot kans dat je goedkoper uit bent met de geleende kaart.

De dagkaart en 1-uurskaart zijn in het leven geroepen voor toeristen en sporadische gebruikers. Die dingen zijn namelijk ook bij de conducteur verkrijgbaar in de tram.
Ah oke. Dan lijkt het er op dat we gewoon op het station in amsterdam gaan uitzoeken hoe en wat. Moet ook ff kijken wat nu goedkoper is, want opwaarderen van die kaart kan met 10,- maar die kaarten verlopen eind dit jaar en dan is dat geld ook weg geloof ik. Dus dan is 7,50 weer wel goedkoper...
Bedankt voor alle hulp! Ik geloof dat het wel goed gaat komen :)
#2935150
Godnogantoe, ben blij dat mijn afspraak van vrijdag van Amsterdam verplaatst is naar Groningen. Kan ik lekker met de auto. Ik krijg echt nachtmerries van dit soort topics! Nooit gedacht dat reizen met het openbaar vervoer in NL nog eens abracadabra voor me zou worden. God weet hoe veel levenstijd ik in bus en trein heb doorgebracht, vroegah. :-X
Door eelke
#2935155
Anne in Duitsland schreef: Godnogantoe, ben blij dat mijn afspraak van vrijdag van Amsterdam verplaatst is naar Groningen. Kan ik lekker met de auto. Ik krijg echt nachtmerries van dit soort topics! Nooit gedacht dat reizen met het openbaar vervoer in NL nog eens abracadabra voor me zou worden. God weet hoe veel levenstijd ik in bus en trein heb doorgebracht, vroegah. :-X
Ja ik voel me ook ineens heel oud ofzo. En truttig.
Alles werkt echt heel ingewikkeld, en ik verlang zowat terug naar de strippenkaart en het treinkaartje...
Maar goed, misschien moet ik gewoon zelf eens een eigen ov chipkaart kopen, want dan is het een stuk simpeler...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door