Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2934828
Oscar heeft sinds gisterochtend, dat hij af en toe heel raar ademt en met zijn keel schraapt. Hij heeft het een keer of 15 a 20 gedaan gister. Tussendoor is ie 100% normaal. Hij heeft gister aan het einde van de dag wat gal gespuugd, dat doet ie wel vaker en ik betwijfel of het hier iets mee van doen heeft. Omdat hij zich enorm opwind als hij niet op zijn gebruikelijke tijd eten krijgt, hebben we hem wel gewoon eten gegeven. Eerst spiervlees en toen dat goed ging een uur later een parelhoenkarkas. Ging allemaal prima.

Hij heeft het 1 keer eerder gehad, een jaar geleden, toen heeft ie het een dagdeel gedaan en was het vanzelf over. Ik ben nu net op en hij zit nog in zijn bench, maar hij deed het net ook weer een beetje. Dus dit keer duurt het wat langer. Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Door Naat
#2934852
Mijn eerste reactie: kennelhoest!!!

Maarrrrr.... Onze oude teef doet het ook. Vooral na het drinken.
We zijn er toen de tijd natuurlijk meteen mee naar de dierenarts geweest en het was geen kennelhoest. Bij haar is het ouderdom in combinatie met gulzig drinken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2934889
Naat schreef: Mijn eerste reactie: kennelhoest!!!

Maarrrrr.... Onze oude teef doet het ook. Vooral na het drinken.
We zijn er toen de tijd natuurlijk meteen mee naar de dierenarts geweest en het was geen kennelhoest. Bij haar is het ouderdom in combinatie met gulzig drinken.
Die verslikt zich....beetje slappe larynx waarschijnlijk. Oscar is binnenlichaams aan het voorhoesten.
Door eelke
#2934892
Oh echt? Is dit kennelhoest?

Gijs doet momenteel hetzelfde. Maar jee...dit is toch geen ramp.....enten mensen nou hiervoor?

Meer dan wat kuchelen, vaker niesen en roggelen als een oud boerke doet ie niet.
Door Lizzy
#2934895
eelke schreef: Oh echt? Is dit kennelhoest?

Gijs doet momenteel hetzelfde. Maar jee...dit is toch geen ramp.....enten mensen nou hiervoor?

Meer dan wat kuchelen, vaker niesen en roggelen als een oud boerke doet ie niet.
Nouwww, dit is een milde vorm. Linga is maanden geleden zo ziek geweest dat ik twee keer naar de DA ben geweest en ze een dikke AB kuur heeft moeten krijgen! Het groene snot liep ogen, neus en keel uit en ze heeft hier bijna liggen stikken in haar eigen hoest.

Nou vaccineer ik niet hoor, begrijp me goed. En dat ga ik ook niet doen ook. Maar kennelhoest kan echt heel lelijk zijn hoor.
Door eelke
#2934897
Lizzy schreef: Nouwww, dit is een milde vorm. Linga is maanden geleden zo ziek geweest dat ik twee keer naar de DA ben geweest en ze een dikke AB kuur heeft moeten krijgen! Het groene snot liep ogen, neus en keel uit en ze heeft hier bijna liggen stikken in haar eigen hoest.

Nou vaccineer ik niet hoor, begrijp me goed. En dat ga ik ook niet doen ook. Maar kennelhoest kan echt heel lelijk zijn hoor.
Ah oke. Ik dacht door dat er meerdere keren zo stellig 'kennelhoest' werd gepost, is dit het dan? Daar ga je toch niet voor enten? Ik ga d'r niet eens voor naar de DA. Heb Gijs meerdere keren per dag een lepel honing op laten likken, en dat hielp voldoende.

Met mensen verkoudheid heb je natuurlijk ook verschillende gradatie's inderdaad...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2934917
eelke schreef: Oh echt? Is dit kennelhoest?

Gijs doet momenteel hetzelfde. Maar jee...dit is toch geen ramp.....enten mensen nou hiervoor?

Meer dan wat kuchelen, vaker niesen en roggelen als een oud boerke doet ie niet.
Het is geen ramp, in ieder geval niet bij een gezonde sterke hond, maar je moet er wel wat aan doen, want het kan anders wel flink doorslaan. En dit is even een momentopname, maar ik heb er vroeger eentje gehad.....die overigens toen wel gevaccineerd was, die stond 24 uur per dag zo te kuchen en te uitstootbraken en dan wordt het hondje al snel erg moe van zichzelf.
Door sella
#2934976
Buffel doet dit ook als hij gal gebraakt heeft. Dan heeft Buffel schijnbaar kennelhoest en is het na 3 dagen weer over als de keel weer herstelt is van de zuurgolf.
Door Lil
#2934984
sella schreef: Buffel doet dit ook als hij gal gebraakt heeft. Dan heeft Buffel schijnbaar kennelhoest en is het na 3 dagen weer over als de keel weer herstelt is van de zuurgolf.
Wat Boris af en toe doet lijkt ook op het flimpje en hij heeft af en toe last van reflux.
Maar toen een keer een hond kennelhoest had, leek dat ook op het filmpje.

Denk dat het vooral belangrijk is om goed in de gaten te houden of de klachten weg gaan.
Honing mag in alle gevallen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2934987
Angelique schreef: Het is geen ramp, in ieder geval niet bij een gezonde sterke hond, maar je moet er wel wat aan doen, want het kan anders wel flink doorslaan. En dit is even een momentopname, maar ik heb er vroeger eentje gehad.....die overigens toen wel gevaccineerd was, die stond 24 uur per dag zo te kuchen en te uitstootbraken en dan wordt het hondje al snel erg moe van zichzelf.
Oke, dit is dus kennelhoest. Heb het nog nooit eerder gezien, dus ook niet herkend.

Als het zo is en zo blijft, moet ik er dan iets aan doen? Hij doet dit niet vreselijk vaak, lijkt niet ziek of moe er van. Volgens meneer K heeft ie het vanmorgen 1 keer gedaan en verder ligt ie gewoon lekker te slapen.

Wel balen, heb morgen speurles, donderdag training en zondag een nogal prijzige workshop op de planning staan. Ik zal iedereen maar even mailen  :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2935005
Kaela schreef: Oke, dit is dus kennelhoest. Heb het nog nooit eerder gezien, dus ook niet herkend.

Als het zo is en zo blijft, moet ik er dan iets aan doen? Hij doet dit niet vreselijk vaak, lijkt niet ziek of moe er van. Volgens meneer K heeft ie het vanmorgen 1 keer gedaan en verder ligt ie gewoon lekker te slapen.

Wel balen, heb morgen speurles, donderdag training en zondag een nogal prijzige workshop op de planning staan. Ik zal iedereen maar even mailen  :(
Hoestsiroopje e.d. eventueel weerstandverhogend middel geven. Geen halsband en geen drukmakerij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door