Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2934507
Ik twijfel hier sterk of ik nog wel naar de biologische slager wil omdat ze daar het vlees nogal lijken te mishandelen ipv de dieren  :-\ gister een procureurlapje, ene kant was minstens 5 keer dikker dan andere kant van datzelfde lapje, hoe kan je dat nou goed bereiden...  :-X
#2934523
Lizzy schreef: Wat een stelletje smerige kloothommels zijn het toch ook he :-X. Ik krijg een steeds grotere schurfthekel aan de Albert Heijn :-X
Deels. Grote 'boosdoener'  is natuurlijk nog wel de consument die geen cent meer wil betalen voor kippenpoten of met water ingespoten kipfilet.
En zoveel duurder is de 'puur en eerlijk' kip niet eens (al zien die kippen ook geen zonlicht en leven in schuren; ze hebben het ietsje beter dan hun plofkipbrothers)
Door Lil
#2934534
Lizzy schreef: Ik eet geen kip. Maar ik vind het gewoon een laf bedrijf. Stelling innemen, dat zouden ze moeten doen. Ik wou dat wij een Plus in de buurt hadden.... Zag je mij niet meer terug bij de AH.
Ik heb zowel een Plus als een AH in de buurt en de Plus bevalt mij niet. Ontzettend duur. Vlees haal ik meestal niet in een supermarkt.
#2934803
K&D schreef: Deels. Grote 'boosdoener'  is natuurlijk nog wel de consument die geen cent meer wil betalen voor kippenpoten of met water ingespoten kipfilet.
En zoveel duurder is de 'puur en eerlijk' kip niet eens (al zien die kippen ook geen zonlicht en leven in schuren; ze hebben het ietsje beter dan hun plofkipbrothers)
Geen cent is relatief. Als ik plofkip zie voor 6,99/kilo, scharrelkip voor 8,49/kilo en biologische kip voor 22,98/kilo, wil ik best de scharrelprijs betalen, maar koop ik voor 22,98/kilo liever biefstuk. En leggen wij de scharrelkip in het karretje. Sterker nog, bij mijn slachter betaal ik 10/kilo voor biefstuk. Wat het vlees duur maakt is de tussenhandel. Ook bij biologisch vlees.

Daarbij mag vlees van de overheid ingespoten worden met water en betaal je dus geen 6,99/kilo voor plofkip, maar voor (ik ken de toegestane percentage's niet, maar geef een voorbeeld) 80% vlees en 20% water. Dat is best duur water, dat verdampt bij het bakken.
#2934833
Mini's 3-tal schreef: Geen cent is relatief. Als ik plofkip zie voor 6,99/kilo, scharrelkip voor 8,49/kilo en biologische kip voor 22,98/kilo, wil ik best de scharrelprijs betalen, maar koop ik voor 22,98/kilo liever biefstuk. En leggen wij de scharrelkip in het karretje. Sterker nog, bij mijn slachter betaal ik 10/kilo voor biefstuk. Wat het vlees duur maakt is de tussenhandel. Ook bij biologisch vlees.

Daarbij mag vlees van de overheid ingespoten worden met water en betaal je dus geen 6,99/kilo voor plofkip, maar voor (ik ken de toegestane percentage's niet, maar geef een voorbeeld) 80% vlees en 20% water. Dat is best duur water, dat verdampt bij het bakken.
Het mag al jaren niet meer mini dat inspuiten. Je zou t ook proeven er zit altijd een zoute smaak aan.
Maar de industrie is verrot hoor..
K&D schreef: Deels. Grote 'boosdoener'  is natuurlijk nog wel de consument die geen cent meer wil betalen voor kippenpoten of met water ingespoten kipfilet.
En zoveel duurder is de 'puur en eerlijk' kip niet eens (al zien die kippen ook geen zonlicht en leven in schuren; ze hebben het ietsje beter dan hun plofkipbrothers)
+1
#2934841
K&D schreef: Deels. Grote 'boosdoener'  is natuurlijk nog wel de consument die geen cent meer wil betalen voor kippenpoten of met water ingespoten kipfilet.
En zoveel duurder is de 'puur en eerlijk' kip niet eens (al zien die kippen ook geen zonlicht en leven in schuren; ze hebben het ietsje beter dan hun plofkipbrothers)
Dat is natuurlijk ook het kip en het ei verhaal. Je kunt ook zeggen "de consument blijft het kopen omdat het er ligt". Dat is net als een kind van 4 een schaal schuipies voorzetten en zeggen "is bah, is ongezond" en verwachten dat ie eraf blijft.

Plus heeft gewoon gezegd "wij verkopen die dieronvriendelijke handel niet meer".
#2934881
bloemetje schreef: Het mag al jaren niet meer mini dat inspuiten. Je zou t ook proeven er zit altijd een zoute smaak aan.
Maar de industrie is verrot hoor..

+1
Ik kom bij grote slachterijen waar dat nog steeds gebeurt en je ziet het ook gebeuren in de pan. Gehakt erin, bakken, bakken, dan komt het vocht, dat kookt er eerst uit en dan bakt het pas weer verder. Bij biologisch vlees heb je dat veel minder.

Dit onderzoek uit juli 2013 laat zien dat er best wel veel vocht in kip zit.
Door Lil
#2934884
Lizzy schreef: Dat is natuurlijk ook het kip en het ei verhaal. Je kunt ook zeggen "de consument blijft het kopen omdat het er ligt". Dat is net als een kind van 4 een schaal schuipies voorzetten en zeggen "is bah, is ongezond" en verwachten dat ie eraf blijft.

Plus heeft gewoon gezegd "wij verkopen die dieronvriendelijke handel niet meer".
Wat de plus zegt geloof ik geen bal van. Liggen een paar bakjes biologisch vlees en een paar bakjes beter leven in de schappen. Dus als er geen biologisch en geen beter leven opstaat dan is het.... ??? Lijkt mij niet dat als er niets opstaat dat het dan opeens diervriendelijk is. Sinds hun actie heb ik 1 product meer beter leven gezien, poehoe.
In de folder van de Plus staan nu "kiloknallers" vlees.

Elk product dat meer diervriendelijk is, is natuurlijk vooruitgang, maar ik vind het vooral: kijk ons eens goed zijn en verder niets doen. Bah ik haat schijnheilig.

Plus koopt trouwens in via superunie, net als veel andere bekende supermarkten. Assortiment is in die supermarkten bijna gelijk.
#2934888
Mini's 3-tal schreef: Ik kom bij grote slachterijen waar dat nog steeds gebeurt en je ziet het ook gebeuren in de pan. Gehakt erin, bakken, bakken, dan komt het vocht, dat kookt er eerst uit en dan bakt het pas weer verder. Bij biologisch vlees heb je dat veel minder.

Dit onderzoek uit juli 2013 laat zien dat er best wel veel vocht in kip zit.
dan moet je ze aangeven bij de vwa want t is niet toegestaan!
Onderzoek ga ik lezen vind ik wel interessant.
#2934902
Niet echt heel wetenschappelijk. Conclusie is niet geïnjecteerd en ze hebben t over de sterk verouderde techniek van tumbelen. Je kunt trouwens bot niet injecteren. Dus echt slim was dit niet.
Ik weet niet of ze t bij varkensvlees nog steeds doen. Zou best kunnen.
Idd plus met zijn beter leven. Die ene ster heb je erg snel hoor..

Ik vind wel dat wij als consument trouwens recht hebben op een keuze. De ommekeer moet mijns inziens komen door voorlichting en vrije wil. De grootgrutters zullen zich daar aan aanpassen.
Ik moet wel zeggen dat ik dat al steeds meer zie komen. Als de economie aantrekt en iedereen meer te besteden krijgt zal t nog beter gaan!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door