Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door gytha
#2926963
Heeft iemand ervaring met een los zittende Scaliborband? Vorig jaar heb ik mijn hond er 1 omgedaan en toen kreeg zij hotspot onder haar hals. Daarna heb ik hem weggegooid. In juni gaan wij echter naar Zuid Frankrijk op vakantie en nu heb ik de band opnieuw geprobeerd, maar zo los dat het gespje los onder haar hals hangt. Tegen teken werkt hij nu wél, want ik heb geen teken meer gezien. De dierenarts, waar ik was voor de Weil inenting, zei dat de band veel te los zat en daarom waarschijnlijk alleen maar voor de voorste helft van haar lichaam werkt en dan alleen via de haren. Zij heeft 3 dagen geleden de band opnieuw op de goede strakte omgedaan en nu heeft mijn hond alweer beginnende hotspot. Vanmiddag dus gelijk maar weer de band afgedaan. Nu gaan wij over 2 weken weg en ik weet dat als hij loshangt, dat mijn hond dan geen problemen heeft, maar zou het dan wel werken tegen zandvliegen? Heeft iemand hiermee ervaring?
Door tt-tjes
#2931157
Dan zou ik gewoon de band weer op jouw manier om doen. Je zegt dat hij toen ook werkte tegen de teken.
Door Juul
#2931163
Ik doe hem ook nooit zo heel strak. Je maakt mij niet wijs dat er dan niet genoeg spul op je hond komt. Nou heb ik wel kortharen, maar de band zit toch nooit direct op de huid?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2931187
Nou bij mijn sintje zaten er twee aan elkaar en na 3 weken hotspot en geen kleintje ook hele nek zat onder ik moet ze niet meer durf het niet meer aan
Maar ja wat je er wel aan kan doen zeker in Frankrijk zou het niet weten probleempje denk
Maar ik ben goed genezen ze heeft vreselijk pijn gehad
En terwijl ze er verleden jaar ook 1 omhad en geen last gehad
Door Cathelijn
#2931205
Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?
Door Lil
#2931247
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?
Nooit van gehoord, dus nee niet gedaan (wel problemen: jeuk gehad door de band).
Gebruikersavatar
Door pike
#2933360
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?
Ik bouw het niet op. Dat heb ik ook nog niet eerder gehoord eigenlijk. Ik zie niet zo goed wat daar het voordeel van is? Vroeg of laat heeft de hond hem lang om en als hij er niet tegen kan kan hij er niet tegen. Het duurt ook vele malen langer voordat het spul zich door de talglaag verspreid heeft en afdoende werkt. Wel houd ik ze heel goed in de gaten om te zien of er geen rode plekken op de huid verschijnen. Ik doe ze af als we gaan wandelen, omdat ze onder de halsband schuiven en ik die extra wrijving niet wil hebben. Ik doe ze ook niet zo strak, zodat het gespje niet in hun vel kan drukken waardoor ook irritatie kan ontstaan, of dat hun vel daardoor te zeer wordt dubbelgevouwen. Pike heeft bijvoorbeeld heel veel vel en als je daar redelijk strak wat omheen doet ligt het dubbel. Vocht en vuil en warmte in zo'n plooi en je hebt een probleem. Ze hebben ze nu een maand om en alles gaat goed, ook geen teek meer gezien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2934140
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?
Dat zou ik dus niet doen.
Mocht je hond een allergie hebben zie je dat misschien pas na weken en belast je al die weken het lichaam. Hier komt er geen meer in huis. Nadat Hope in zijn hok bleek haken met dat ding om zijn nek was ik al minder fan. Toen hij later zo sloom was als iets en als kers op de taart een dikke hotspot kreeg ben ik genezen.
Door Lil
#2934441
bloemetje schreef: Advantix dan? Of krijgt hij daar ook last van?
Jones kreeg enorme jeuk van Advantix. Toen ik op internet ging zoeken (het begon meteen na 1,5 dag) las ik heel veel klachten over jeuk na de advantix.
Door Martine-Tom
#2934460
Lil schreef: Jones kreeg enorme jeuk van Advantix. Toen ik op internet ging zoeken (het begon meteen na 1,5 dag) las ik heel veel klachten over jeuk na de advantix.
Tom kreeg er ook jeuk van!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2934960
Mijn kleine chi was er heel ziek van geweest spugen omvallen heel eng dacht dat ze dood ging
Het was al na een paar uurtjes en ik had speciaal voor chihuaha
Heb haar toen gewassen en toen werd het minder nooit meer die troep
Gebruikersavatar
Door Hope
#2934993
kiara schreef: Mijn kleine chi was er heel ziek van geweest spugen omvallen heel eng dacht dat ze dood ging
Het was al na een paar uurtjes en ik had speciaal voor chihuaha
Heb haar toen gewassen en toen werd het minder nooit meer die troep
Het blijft ook best vreemd natuurlijk, dat de teken er aan doodgaan, en wij het dan wel fijn om de hond hangen of erop smeren.

Ik wil het niet meer. Als je de bijsluiters leest moet je na gebruik je handen wassen, is het schadelijk voor het leven in het water en kent het vele bijwerkingen. Dat gif komt toch je huis in. Het zit op je hond, het komt op je kleren, je handen, noem maar op.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het niet schadelijk zou zijn voor mens of dier, want dan konden die teken er ook prima tegen.
Ik houd het gewoon bij goed controleren, en gebieden met echt veel teken vermijden.
Door hannabelgje
#2935168
Werkt advocate ook niet tegrn zandvliegen? Zou je dat eens kunnen proberen.
Onze duitser had ook altijd een scalibor om en heeft er nooit last van gehad. Bij het zwemmen ging hij wel altijd af.
Door Elvira
#2935675
ik las op Facebook dat een hond in Griekenland was overleden aan leishmaniasis ondanks Scaliborband. Ik heb altijd al zoiets gehad van : geen enkel anti-teken middel werkt 100% tegen teken is mijn ervaring. Dan ga ik er van uit dat het ook geen 100% tegen zandvliegjes e.d. werkt. Voor mij reden om niet in zuiderlijke landen op vakantie te gaan. We gaan gewoon naar Engeland.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door