Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door corina
#2933998
Hoi ik wil het volgende toch even kwijt.
Nu het weer wat warmer 20 graden of meer wordt zie ik steeds meer mensen met hun hond fietsen.
Op zich  is met je hond fietsen natuurlijk best leuk.
Maar waarom alleen als het warm weer is als het een graad of 10 is zie ik zelden iemand met zijn/haar hond fietsen.
Als het warm is is het asfalt nog veel warmer ga maar eens met je blote voeten op het asfalt staan bij een graad of 20.
Zo zag ik net iemand met een franse buldog fietsen,en kon het nu toch echt niet laten om er wat van te zeggen.
Ik zei heel vriendelijk dat het toch al best warm was om nu te fietsen met de hond,
en dat een franse buldog een er korte neus heeft en gewoon soms al moeite heeft met adam halen.
Zegt die man  of ik soms verstand van honden heb en dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Stapt vervolgens weer op zijn fiets en weg is hij,
met zijn hondje die het bijna begeeft.
Mij met grote verontwaardiging achterlatend.

Groetjes Henk
Door nikèdog2000
#2934043
verleden week was het ook al warm
toen zag ik ook een man met een klein hondje fietsen
nou dan hou ik mij ook niet in hoor
heb er wat van gezegd
ik hoop dat ze dan na gaan denken
Door TMG1961
#2934045
Ik heb ooit eens gezegd tegen iemand die met zijn hond bij 35 graden aan het rennen was dat een spuitje bij de DA een veel nettere manier was om van zijn hond af te komen of als ie dat niet wilde hij de hond ook naar het asiel kon brengen omdat deze dan misschien een baasje vond die van hem hield.

Maar heel veel mensen die zulke dingen doen interesseert het geen ene ruk wat je zegt, die denken allemaal dat zij de enigste zijn die weten wat goed is voor een hond
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2934048
Nee uberhaupt verstand.
Valt mij ook op dat je pas met warm en zonnig weer mensen ziet fietsen met de hond en dan nog vaak smiddags of zo  :-X
Door smulpaap
#2934074
Ik ben eens met een Franse Bull in mijn armen de sloot ingegaan . Hartje zomer en er liepen twee meisjes van een jaar of zes  te rennen op de snoeihete dijk hier . Hondje ook natuurlijk . Ik liep er zelf te wandelen ....
Asfalt was op dat tijdstip op het kookpunt , aan weerszijden van de dijk erg hoog gras . Omstanders hebben de ouders van de kinderen gebeld . Dit liep gelukkig nog met een sisser af . Twee jaar terug zag ik een man met een Bouvier . Het arme beest kon niet meer . Ook erg warm . Die heb ik mee naar huis genomen en hier eerst bij laten komen .
In voorjaar en zomer is het opeens erg leuk om Vicky eens mee te nemen . De rest van het jaar is het hier op de dijk zeer stil met honden naast de fiets ...... en dan kan het juist prima
Door fransbulletje
#2934078
Zag het van de week ook al weer, iemand met een J.R naast de fiets tong hing op zijn tenen.
En als je er wat van zegt krijg je een rotopmerking terug  :-X
Gebruikersavatar
Door nova
#2934080
Voor elke hond is  het een aanslag , als  hij  langs de fiets moet met warm weer. Ik zeg er niks meer van, ik heb geen zin aan een pak slaag, waar de hond dus ook niet mee geholpen is. :-\

Helaas,  jammer voor de hond....
Door Laura2004
#2934082
En ondanks de achterlijke reactie vind ik het fijn dat er mensen zijn die er toch wat van zeggen.  Want wellicht kom je de volgende keer wel iemand tegen die wil luisteren en misschien heb je deze man ondanks zijn vervelende reactie wel aan het denken gezet..
Bij heel veel mensen is dit echt onwetendheid (en mogelijk ook desinteresse). Heel veel mensen reageren  defensief op kritiek, maar dat betekent niet dat het ze niet tot nadenken aanzet..
Mensen kunnen erg naïef zijn, ze vinden het te warm om zelf te wandelen, maar beseffen vaak niet dat de hond aan het hardlopen is, totdat je het tegen ze zegt. Ook weten heel veel mensen echt niet dat een hond veel moeilijker zijn lichaam af kan laten koelen dan een mens. Ik wil toch graag denken dat de meerderheid van deze mensen het niet doet om van zijn hond af te komen. .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2934087
Om heel eerlijk te zijn Laura, ik vind mensen echt on-ge-loof-lijk stom dat ze daar niet over nadenken en het niet zien. Je ziet zo'n hond compleet over zijn toeren zijn van de warmte en nog hebben ze niets door. Sorry, ik snap daar minder dan helemaal niets van.

Ik zeg er bijna nooit wat van. Negen van de tien keer zie je het van een afstand, kun je er niet bij komen vanwege verkeer, of omdat ik zelf lopend ben ed. En ik ben er heel eerlijk in, ik heb geen zin in een klap op mijn smoel. Hier vlakbij heeft een hondeneigenaar iemand met een boksbeugel bewerkt omdat ie iets zei van de hond in een warme auto laten. Sorry, maar dank je, nee dank je.
Door Lil
#2934123
Net nog een dikke jeep. Vol in de zon voor de supermarkt parkeren, alles pot en pot dicht en een Berner Sennen erin. Zeg heel vriendelijk, hiernaast linksom is volop schaduw ( daar stonden mijn honden, ramen 100% open en de klep van de bagageruimte met pa op scootmobiel ernaast). Kreeg een grote bek. De Polizei dus gebeld en toen ik na en kwartier uit de supermarkt kwam waren ze de auto aan het openbreken. Hond was al aan het kwijlen.
Door TessaThomas
#2934129
Waarom hebben wij vanochtend dan onze wekker gezet om om 8 uur 15 minuutjes te fietsen met Tay? Nergens voor nodig dus?

Met Tessa fietsen we nog wel als het wat warmer wordt, die heeft geen last van de warmte, maar dan alsnog 's ochtends, in de berm en maar 20 minuutjes op haar tempo. Ik word er wel doodmoe van dat er mensen ons dán gaan aanspreken. 20 graden, bewolkt en een vrolijke, niet hijgende hond naast de fiets. Maar goed, ik zeg niks meer van honden in auto's of naast de fiets, of die heen en weer blijven vliegen achter balletjes aan. Je krijgt een grote mond, niks is waar en tegenwoordig moet je nogbang zijn voor een klap.
Door Laura2004
#2934223
@Kaela: ik denk dat er ook heel hele domme mensen rondlopen op deze wereldbol.  En dan vind ik mensen in Nederland nog wel meevallen.  Hier in Spanje is de onwetendheid nog groter en toch lukt het hier zelfs af en toe om mensen wat bewuster te maken zonder klappen op mijn gezicht,  dat heb ik zelfs in Rotterdam niet meegemaakt en ik woonde in het 'rotste' deel (Zuid).  Maar goed, niemand is verplicht om wat te zeggen,  maar ik vind het goed dat topicstarter iets gezegd heeft ondanks dat het mogelijk niets uit heeft gehaald.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2934238
Ja, er zijn hele domme mensen helaas. Of misschien nog erger, hele slimme mensen die heel dom doen. En als een dier de dupe er van wordt, dan is dat heel triest.

Ja, dat bericht over die boksbeugel vond ik ook schokkend. Is bij de supermarkt waar ik meestal boodschappen doe gebeurd. Echt heel eng. Kijk, als het een beetje normaal kan, zal ik het ook niet laten om iemand te informeren dat het te warm voor fietsen is hoor! Maar zomaar achter iemand aanhollen en roepen dat ze iets doen wat echt niet kan, ik durf dat echt niet zomaar.

@ ThessaThomas: ik stond vanmorgen ook om half zeven naast het bed voor een rondje fietsen. Echt heel lollig vind ik dat niet, maar we doen het voor de hondjes he!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door