Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2933965
We zijn hier een beetje paranoide door alle beestjes dit jaar. Jacy gister maar even op een laken gezet en nat gemaakt, niets te zien.. Eén zwart puntje leek echt op een vlooienpoepje, even gewreven maar werd niet rood, tot ik plots in mijn ooghoek iets zag springen.. Goed gekeken, 3 vlooien, ding gepakt en in de was gegooid.
Jacy meteen behandeld met Stronghold

Op theorieles van puppycursus werd aangegeven als honden vlooien hebben, ze ook wormen hebben, wormenkit bestellen?
Is het nodig om de druppels volgende maand te herhalen? Volgens de bijsluiter wel..
Omgevingsspray is toch niet nodig? Ik meen ooit gelezen te hebben dat de anti-vlooi ook in loslatende huidschilfers gaat zitten en de hond zo de omgeving schoonmaakt. De bijsluiter zegt daar niets over.
Door bloemetje
#2934059
Iedereen heeft hier een andere mening over.
Ik ben zelf heel grondig want ik heb een heel nare plaag gehad hier.
Ik vind omgevingsspray onmisbaar.  Men zegt dat maar 10% van de aanwezige vlooien, larven en poppen op de hond zit en de rest in de omgeving.
Ik zou zelf wel alles nog een keer herhalen volgende maand en nog eens na de zomer. Een bepaalde soort wormen komt idd van vlooien dus ik zou idd een bestellen zodat je dat kunt checken als de vlooien zijn uitgeroeid.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2934098
Jup, iedereen heeft er een andere mening over. Ik ben niet zo paniekerig, nog nooit een plaag gehad (kan me goed voorstellen dat je dan anders erover gaat denken!) en ik ben erg huiverig van omgevingssprays=gif. Ik zou het mooi bij het pipetje laten en eventueel zijn kleedjes heet uitwassen.

Wormen zou ik me ook niet heel druk om maken. In principe test je toch al 2 tot 4 keer per jaar de ontlasting, dus dat zou ik gewoon aanhouden. Ja, vlooien kunnen wormen overbrengen, maar buiten in het gras wemelt het ook van de potentiele wormbesmettingen, dus ik zou er niet van in paniek raken.
Door Suzanne
#2934293
Mijn mening.

3 vlooien vind ik "teveel"  voor een keer pech. Ik zou dus wel radicaal aan de gang gaan. Even googlelen leert dat voor elke vlo die je
vindt, er minimaal 10, zo niet veel meer, in de omgeving zijn, in de vorm van eitjes, poppen en larven.

Mijn tips:
Hond behandelen, andere huisdieren ook.
Direct alle plaiden en kleden wassen en dat herhaaldelijk om de paar dagen doen.
NIET dweilen, maar stofzuigen, minimaal 1 x per dag, grondig. Stofzuigerzak in zeer goed afgesloten plastic zak wegdoen in de container buiten.
Omgevingsspray kopen en daar de naden en kieren mee behandelen. Honden, julliezelf en andere huisdieren tijdelijk buiten.
Auto behandelen met omgevingsspray, zo ook de trap en bovenverdieping. Ook als honden niet boven komen. Kleding vaker wassen (tegen het overbrengen van eitjes).

Eventueel een stoomreiniger mag wel, maar dus niet dweilen (vlooien houden van nattigheid).

Dagelijks alle dieren kammen zodat je ziet of er nog wat loopt, kruipt of springt.

Na ongeveer 1 maand omgevingsspray herhalen voor alle zekerheid.

Leg over banken en stoffen stoelen een plaid/laken oid en was dat om de 1 a 2 dagen.

Ja, het is ff lastig... maar om er zo snel mogelijk van af te komen wel het beste.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#2934522
Mwa, ik raakte toch echt niet te snel in paniek. Voor je het weet zit je huis vol gif, en dat kan later altijd nog.

Gewoon goed kammen je hond, dekentje flink heet wassen, stofzuigen en de zak weggooien.
Verder deed ik er niet zoveel aan.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2934600
Inderdaad zoals anderen ook zeggen zijn de volwassen vlooien slechts het topje van de ijsberg.

Er is ook een natuurlijke mand- en omgevingsspray te koop waardoor vlooieneitjes niet uitkomen, dus wanneer je je huis wilt behandelen maar het huis niet vol gif wilt sprayen is dat een optie.

Succes!
Door charmed
#2935240
Ook die natuurlijke middelen kunnen verkeerd op je hond werken (denk aan Epilepsie) Dus alles wat je daarvoor gebruikt of het nu natuurlijk of chemisch is werkt op het zenuwstelsel. Helaas.
Sarah5 schreef: Inderdaad zoals anderen ook zeggen zijn de volwassen vlooien slechts het topje van de ijsberg.

Er is ook een natuurlijke mand- en omgevingsspray te koop waardoor vlooieneitjes niet uitkomen, dus wanneer je je huis wilt behandelen maar het huis niet vol gif wilt sprayen is dat een optie.

Succes!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2935395
Ik ben gelukkig het weekend doorgekomen. 1 vlooienbeet gehad op vrijdag, denk dat-ie overgesprongen is door de behandeling van de hond. Schapenvachtjes uitgekamd en kleedjes gewassen, niks gevonden, ook geen poepjes. Denk dat we er precies op tijd bij waren, en gelukkig zijn nu de winkels weer gewoon open mocht het nodig zijn..
Ga toch weer proberen Jacy knoflook te laten eten.. Ik ben gestopt met groentemixen voeren want hij lust het gewoon niet. Nu krijgt hij onze 'restgroenten' gemixt door zijn eten.

Blijft mijn vraag, moet ik volgende maand weer behandelen?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2935733
Als je nu verder niets gevonden hebt zou ik zelf het niet doen het is gif.
Ik heb echt wel eens vlooien gehad tijdens vakantie, dus toen heeft mn moeder voordat wij thuiskwamen gespoten met omgevingsspray , wij lieten het weten wanneer we thuis kwamen zodat het gelucht kon worden. Verder er geen last van gehad.
op het moment dat ik een vlo tegenkom in huis, die kan makkelijk van buiten meegkomen zijn, was ik de kleedjes en stofzuig een keer extra per dag, in de stofzuiger zak heb ik weleens vlooien poeder gedaan zodat als er een ei uit zou komen ze gelijk in het gif lagen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door