Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ZoeenSimba
#2925289
Hallo allemaal,

Mijn naam is Carolien, het trotse vrouwtje van Zoë onze Stabij van 2 jaar. Nu krijgen we een kitten erbij een poesje welke Simba gedoopt is. Ze komt vanaf eind mei/begin juni ons gezin versterken.
Onze Zoë is groot geworden met lotgering, het meisje heeft van pups af aan dit gehad en krijgt in het weekend lekker knaag voer. Hier doet ze het super op een mooie 20 kg weegt ze! Blakend van gezondheid en geniet 2x per dag van haar maaltjes!

Nu vraag ik me af wat ik voor Simba moet doen.... Vroeger (voor we verstand kregen zeg maar  :D) kregen onze katten onnadenkend Whiskas standaard, maar nu weten we beter en zijn we gaan kijken wat zullen we het beessie gaan geven. Mijn gevoel zegt sochtend Royal Canin kitten brok (dat schijnt een goede brok te zijn in hoeverre dat mogelijk is) en savonds lotgering te geven. Of mag ze ook gewoon elke dag lotgering, net als Zoë heeft gehad van kleins af aan. Dus wat is wijsheid? Kunnen jullie mij hier in verder helpen?

Alvast bedankt!

Gr. Carolien
Gebruikersavatar
Door koekje
#2925294
Welkom!

Ik zou zeker iedere dag vers geven en de brokken achterwege laten. Wel brokken geven en dan in de avond weer iets anders, zou zelf eerder problemen met de ingewanden kunnen zorgen, omdat je dan ineens dagelijks een voerverandering hebt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik Lotgering niet de meest geweldige kvv vind. Er zijn genoeg andere merken en die hebben ook weer allemaal verschillende smaken.
Kijk maar wat er allemaal is en wat je lekker lijkt. Afwisseling van merken en smaken kvv is goed.
Door Martine-Tom
#2925295
Gewoon lekker op vers zetten!  :)
Zie mijn onderschrift, 2 katten van 6.3 en 7.3 kilo. kerngezond, de rooie vanaf 15 weken vers toen ik hem kreeg, en de zwarte vanaf 8 weken, ze kennen beiden niet anders  :)
Door ZoeenSimba
#2925309
Met Lotgering geen problemen hoor, het bevalt onze hond super. Maar das dus gewoon goed alleen vers vlees, tja ook wel logisch trouwens voor Zoë is het ook goed! Ik ga eens kijken naar welke varianten logering heeft voor de kat.
Door NoaKaj
#2928199
Ik zou wel de overgang voorzichtig doen. Het gaat meestal goed, maar het kan ook flink fout gaan. Niets zo zielig als een kitten van 12 weken dat zwaar verstopt zit (heb ik helaas meegemaakt).
#2928539
Dan kan je ook eerst enkel spier geven, dan beginnen met 10% bot, daarna ook een beetje orgaan toevoegen en dan zowel bot als orgaan opvoeren tot een normaal percentage.  Daarna kan je gewoon kvv voeren, als je dat wil.
Zo heb ik het toch gedaan toen Luis herstellende was van een maagontsteking. Dat ontlast de maag een beetje en zorgt dat je precies kan opvolgen op welk botgehalte de ontlasting mooi is zodat je geen verstopping krijgt.  ;)
Door jiperdepip
#2928995
Ik zou zeker niet in de ochtend brok geven en in de avond vlees dat lijkt mij niet echt gezond voor de maag van je kitten.
Gewoon lekker op vlees zetten hier eten de kittens vanaf een week of 4 5 gewoon al kuikentjes en carnibest kitten, later krijgen ze tinlo haaksbarf en naturis
lotgering zijn de poezen hier niet dol op
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door