Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933195
Kent iemand het? Weet iemand ook beter uit te leggen wat voor stoffen erin zitten? Met name wat ook niet fijn is?
https://www.zoetis.nl/news-and-media/in ... spx#accept
Het is een nieuw middel tegen jeuk. Het zou allemaal beter zijn dan prednison enzo, maar ja honden mogen het pas bijv vanaf 12 maanden, euh waarom?

Nou ben ik niet zo van dit soort medicijnen maar soms denk ik er wel eens aan, nu ook, nu dat ik Maci zie en zijn huid eigenlijk een grote plekkenbedoeling met korsten etc is, alleen op zijn hoofd en oren komt het niet voor. Het ging zo goed met hem en ineens sinds een paar weken is het helemaal pet.
Door bosnimf1976
#2933357
Heb van 1 iemand gehoord dat het goed werkt en de hond er geen bijwerkingen van heeft. Het is nog erg nieuw en alleen bij dermatologen verkrijgbaar. Onze hond zit op de Atopica maar wellicht dat we in het najaar/ winter haar over gaan zetten op dit middel. Het is ook goedkoper dan Atopica.
Door Lizzy
#2933398
Ik kan daar alleen dit over vinden:

"Apoquel® is a small tablet which helps stop the itch in about 85% of dogs, over the age of 12 months. It is not available for dogs less than a year of age, due to the fact that their immune systems are still developing".

Bron: http://www.oasisanimalclinic.com/2014/0 ... -the-itch/

Fijn spul is het natuurlijk niet. Maar ja, wat is erger, vreselijke jeuk of dit middel...? Volgens mij is het op dit moment inderdaad nog steeds heel beperkt verkrijgbaar, alleen via de dermatoloog. Maar ik weet dat niet zeker.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933468
Als ik het goed begrijp is het dus alleen tegen de jeuk? en dus niet tegen de plekken?


Zo ziet nu zij poot eruit, zo erg is dat ook nog nooit geweest, ik weet het ook niet meer :'(

Afbeelding
Door sella
#2933490
wat ik eruit lees dat het de jeuk stilt, waardoor er tijd gekocht is door de dermatoloog om de oorzaak van de jeuk te vinden.
Mijn boeren verstand zegt, jeuk doorbreken is likken doorbreken en mogelijk snellere genezing van die rotplek, maar niet genezend aan sich het middel voor de plekken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933614
Ja dat dacht ik er ook uit te halen.
Helaas zullen we bij hem nooit meer de oorzaken kunnen aanpakken, mijten zijn er nu eenmaal, maar verder is het denk ik ook hooikoorts, dus dan zijn we het jaar wel rond. Heeft al atuverin therape gehad, misschien nog eens proberen? Hebben ook al eens 6 weken geit gegeven, ook niks. Weet wel dat zalm vermoedelijk fout gaat.
En zwemmen? Nee dit is een hond die een doel in het leven heeft : water.
Maar in de winter heeft ie ook nog last.
Maar misschien betekent minder jeuk ook minder stress, en minder stress weer minder gevoelig voor alles en nog wat. Maar ervanafblijven lukt hem aardig omdat ie weet dat het niet mag. Maar nu heeft ie wel veel pijn aan die poot, is ook zo groot als een klein ei  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#2933615
Jeetje...

Weet je, soms moet je kiezen tussen twee kwaden. En kies je dan voor deze plekken, of voor mogelijke bijwerkingen.

Fijn zal het vast niet zijn, maar dat is jeuk ook niet. Moeilijke keuze, maar ik ben het wel met Sella eens: misschien haalt het jullie uit de negatieve spiraal!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933620
Ja ik moet echt iets bedenken ja. Lopen is ook erg pijnlijk nu. Maar zijn huid zit dus ook onder, borst, buik, rug, achterpoten, en staart en rondom zijn staart, en oja zijn lies....vindt hem gezien dat nog "weinig "  krabben en bijten, maar ik weet hoe snel dat kan gaan.

Daarnaast MOET hij dus binnenkort zijn rabies krijgen. Grensgebied. Kaio ook met zijn oogverlamming. Pfffff
Na het weekend weer eens contact opnemen met hol. Da.
Door Lizzy
#2933624
Waarom MOET je dan rabies geven? Omdat je bang bent voor rabies? Of omdat je veel over steekt? Misschien heeft hij nog wel titer tegen rabies!

Als ik jou was ging ik naar de DA om een doorverwijzing te vragen voor een goede dermatoloog. Dr. Vroom in Oisterwijk is echt goed.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933647
Lizzy schreef: Waarom MOET je dan rabies geven? Omdat je bang bent voor rabies? Of omdat je veel over steekt? Misschien heeft hij nog wel titer tegen rabies!

Als ik jou was ging ik naar de DA om een doorverwijzing te vragen voor een goede dermatoloog. Dr. Vroom in Oisterwijk is echt goed.
Daarom dus, is bij ons onvermijdelijk, laatst dus ook gecontroleerd. Nee ben niet bang voor rabies, helemaal niet, maar wel bang wat ze doen bij controle als het niet in orde is, en dan niet om een geldboete.

Dr. Vroom, hoe staat zij t.o.v. barf? (heb geen zin im ellenlange discussies daarover te voeren nl.  ;) )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933654
MargaS schreef: Is het echt de mijt die dit veroorzaakt? Wat heb je daar al tegen geprobeerd?
we hebben al desenibilisatie gedaan, ook regelmatig wassen . Allerlei kruiden om zijn huid beter te maken.
Maar nee ik vermoed dat er meerdere zaken zijn die meespelen, en nu verwacht ik ook pollenallergie erbij. Maar misschien is er nog wel meer.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2933704
Kaio schreef: we hebben al desenibilisatie gedaan, ook regelmatig wassen . Allerlei kruiden om zijn huid beter te maken.
Maar nee ik vermoed dat er meerdere zaken zijn die meespelen, en nu verwacht ik ook pollenallergie erbij. Maar misschien is er nog wel meer.
Stel dat het mijt is, dan zou die aangepakt moeten worden. Ik weet dat Thornit earpowder erg goed kan werken. Op de vacht strooien.
Is colostrum therapie misschien iets om de weerstand te verhogen?
En dan bij pollenallergie honing uit de streek geven? Of bijenpollen maar daar ben ik niet zeker van.
Laatst gewijzigd door MargaS op vr 30 mei 2014, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2933942
Hij had toendertijd geen mijt in zijn vacht, via een bloedtest kwam dat eruit, staat op de pc, moet ik toch sowieso opzoeken.
En ik ga eens googlen op je ideeen  ;)

Is best lastig om dingen te proberen bij een hond die vermoedelijk meer allergien heeft. Als je wat uitprobeert kan dat best helpen maar wordt gemaskeerd door een andere allergie. Het ging best goed, de laatste tijd en ineens is het hevig mis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door