Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door renate1985
#2933462
Mijn ouders hebben sinds 2 weken een kitten.
Zijn staartje is korter als normaal maar dat vinden mijn ouders niet erg. Toen hij bij hun kwam kon je zien dat de staartpunt niet goed was.
Het leek als of er in het topje van de staart gebeten was. Hij heeft verder helemaal geen last van zijn staart maar al het haar van het puntje is nu uitgevallen.

In een paar dagen ( 2 a 3)  is het hele puntje ( 0,5cm)  kaal geworden. Hij heeft nu dus een roze punt aan het uiteinde zitten. Hij heeft er geen pijn aan of last van en het is mooi roze van kleur. Het is niet ontstoken en word gewoon doorbloed.

Vorige week is hij wel ingesprayd tegen vlooien want die had hij maar nu is hij vlo vrij.
Het is verder een vrolijk en speels mannetje zoals een kitten hoort te zijn.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Door renate1985
#2933486
Hij is nu 9 weken.
Wat hij daar kreeg durf ik zo niet te zeggen.
Hij groeit wel als kool ( is in 2 weken ruim 200gr aangekomen). Helaas wil mijn moeder geen vers geven dus hij krijgt nu royal canin en gaat daarna over op cat lovers gold.
Blikvoer krijgt hij niet want daar ging hij heel erg van stinken ( heeft ze 1x gegeven). Melk krijgt hij bij mijn ouders niet maar kan zijn dat hij dat eerder wel kreeg.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2933496
Ik zou toch eerder aan een verwonding denken. Ik zou het even bij de DA laten bezichtigen.
Alleen brok voeren is wel een succesrecept voor blaasgruis en nierproblemen  :-\
Door renate1985
#2933509
Ik weet het inderdaad daarom probeer ik haar ook over te halen om minstens kvv te geven. Ze vind dat helemaal niks en heb haar in ieder geval zover om dan naar een betere brok te kijken met meer vlees erin. Cat lovers gold wilt ze wel geven, taste of the wild vond ze te duur.

Drinken doet hij wel heel goed gelukkig. Ik blijf in ieder geval proberen haar helemaal of gedeeltelijk naar kvv te krijgen.

Het gekke is dat er verder niks te zien is aan het staartje. Alleen de punt is kaal, geen wondjes, goede doorbloeding, geen zweertjes of korstjes. Daarom dacht ik, ik probeer het hier misschien dat iemand het herkend.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2933520
Brok is brok, dat maakt voor gruis en nieren niet zo heel veel uit. Als ze echt geen kvv (erbij) wenst te geven, dan maar blik, voor het vocht. Er zijn misschien ook blikjes waar minder van gestonken wordt.
Of een kuikentje ofzo, dat is ook lekker.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2933526
Offtopic: Als het whiskas of Felix natvoer was, daarvan is het vrij gebruikelijk dat ze gaan stinken.....
Misschien voor je moeder kijken naar schesir of almo nature?
Door renate1985
#2933549
koekje schreef: Brok is brok, dat maakt voor gruis en nieren niet zo heel veel uit. Als ze echt geen kvv (erbij) wenst te geven, dan maar blik, voor het vocht. Er zijn misschien ook blikjes waar minder van gestonken wordt.
Of een kuikentje ofzo, dat is ook lekker.
Kuikentjes wil ze al helemaal niet voeren.
Ik probeer of ze er kvv bij wil geven ipv blik. Kijken of ze dat misschien wat vind. Ik ga van de week gewoon een rol halen en dan geef ik het haar om te proberen  :biggrin2:

Ze hebben al een keer een kater gehad met blaasgruis ( hun vorige katten kregen allemaal wiskas)  daarom heb ik haar kvv aangeraden maar dat wil ze niet. Ik kan haar jammer genoeg niet verplichten het is hun katje. Gelukkig luistert ze qua entingen en ontwormen wel goed.

Het blikje was inderdaad weer van wiskas. Almo nature hebben ze hier bij de dierenwinkel dus zal die ook meenemen naast een kvv rol. En dan hopen dat hij het zo lekker vind dat hij de brokken laat staan hahaha.

Allemaal bedankt voor de tips! Ook qua voeding! Want ik probeer het aan haar verstand te krijgen en ze ziet hoe goed onze honden het doen op barf maar jammer genoeg is ze wat dat betreft nog niet om. Qua ontwormen en enten wel dus dat is al 1 stap in de goede richting.
Door Martine-Tom
#2933551
renate1985 schreef: Kuikentjes wil ze al helemaal niet voeren.
Ik probeer of ze er kvv bij wil geven ipv blik. Kijken of ze dat misschien wat vind. Ik ga van de week gewoon een rol halen en dan geef ik het haar om te proberen  :biggrin2:

Ze hebben al een keer een kater gehad met blaasgruis ( hun vorige katten kregen allemaal wiskas)  daarom heb ik haar kvv aangeraden maar dat wil ze niet. Ik kan haar jammer genoeg niet verplichten het is hun katje. Gelukkig luistert ze qua entingen en ontwormen wel goed.

Het blikje was inderdaad weer van wiskas. Almo nature hebben ze hier bij de dierenwinkel dus zal die ook meenemen naast een kvv rol. En dan hopen dat hij het zo lekker vind dat hij de brokken laat staan hahaha.

Allemaal bedankt voor de tips! Ook qua voeding! Want ik probeer het aan haar verstand te krijgen en ze ziet hoe goed onze honden het doen op barf maar jammer genoeg is ze wat dat betreft nog niet om. Qua ontwormen en enten wel dus dat is al 1 stap in de goede richting.
Al zou ze maar naar blik overgaan ipv brok zou dat al zoveel schelen  :)
Door hamada
#2938427
Hier lusten de katten redelijk graag Rodi. Voor oude dame Nymphea haal ik het wel eens als ze uitgekeken is op de andere soorten of wat kwakkelt.
Misschien zijn die plakken iets beter te hanteren voor je moeder? Per dag 1 hamburger voor een kat is vaak voldoende (voor een kitten wel meer), maar ze hoeft dan niet te hakken of grote rollen te verdelen.
Door renate1985
#2938557
Ik had een rol kvv gehaald voor Ginger maar meneer wilde het niet eten  >:(
Zegt mijn moeder: "zie je nou, hij moet het niet"
Hoe dan ook ga ik het blijven proberen of hij het wil eten hahaha. Ik had nu inderdaad de rodi meegenomen om te beginnen.

Het staartje gaat trouwens goed.
Er beginnen weer donshaartjes op te komen.
Heel gek dat het puntje kaal was maar het gaat in elk geval goed komen  :D

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en adviezen!
Qua vlees blijf ik het proberen om mijn ouders over te halen maar die kleine moet wel een beetje meewerken met me hahaha
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door